Mașinile autonome de la Google au parcurs în total peste două milioane de kilometri
În ultimii șase ani, mașinile autonome de la Google au realizat un rulaj cumulat de peste două milioane de kilometri în modul de conducere autonom.
Google a prezentat raportul de activitate al automobilelor sale autonome pentru luna octombrie. În cadrul lunii trecute, rulajul cumulat al tuturor mașinilor autonome din flota Google a trecut de pragul două milioane de kilometri parcurși în regim de conducere autonomă. Tot în luna octombrie, cei de la Google au avut și cel mai mare număr de vehicule autonome în probe pe drumurile publice: 48 de unități . Dintre acestea, 23 sunt automobile Lexus RX450h și celalalte 25 sunt prototipuri ale mașinii 100% autonome de la Google. Flota a fost împărțită între Mountain View (California) și Austin (Texas).
Flota lor de mașini autonome parcurge între 16.000 și 24.000 de kilometri pe lună în modul autonom, spun cei de la Google. În cadrul lunii octombrie, reprezentanții Google spun că au derulat teste speciale, solicitând sprijinul familiilor care au sărbătorit Halloween alături de copiii lor, pe care i-au rugat să se joace în preajma mașinilor autonome Google care staționau. Acestea din urmă au avut ocazia să cartografieze copii de diferite înățimi și dimensiuni, îmbrăcați în costume neobișnuite. Aceste informații vor fi utilizate în viitor de toate mașinile autonome dezvoltate de Google, pentru recunoașterea rapidă și facilă a copiiilor.
De notat faptul că mașinile autonome de la Google au realizat un rulaj cumulat și de 1.5 milioane de kilometri în modul ”manual” de conducere. Acesta este utilizat din diferite motive, dar majoritatea sunt legate de imposibilitatea sistemului de conducere autonomă să gestioneze situația în fața căruia se află. Lucru perfect normal pentru un prototip, dar care nu va mai fi neapărat în regulă la un automobil autonom de serie. Cei de la Google au mărturisit că lucrează din greu la păstrarea atenției șoferului la drum pentru momentele în care acesta va trebui să prea controlul vehiculului. Având în vedere faptul că până și inginerii angajați de Google să conducă vehiculele autonomeau ajuns să le lovească pe acestea pentru că s-au plictisit de modul de rulare autonom și au comutat pe modul manual, unde au suferit și accidentele, putem spune că gigantul american are o problemă complicată în brațe.
Via Google