Aşa trebuie să arate două roadstere adevărate: Mazda MX-5 Spyder şi Speedster Concept
Cu un pic de tuning, Mazda MX-5 se transformă radical în conceptele Spyder şi Speedster, care ies în evidenţă prin schimbări estetice şi mai multă performanţă.
Mazda ne oferă o demonstraţie de imaginaţie prin care poate îmbunătăţi semnificativ roadster-ul MX-5. Şi pentru că un exemplu nu este suficient, constructorul japonez a prezentat la evenimentul de tuning SEMA de la Las Vegas două concepte bazate pe modelul de serie.
Mazda MX-5 Speedster Concept a "pierdut" parbrizul în favoarea unui deflector de vânt subţire, iar uşile şi scaunele cu piele Alcantara au fost realizate din fibră de carbon. Sub capotă regăsim un motor Skyactiv-G de 2 litri în patru cilindri care generează 170 CP, cu 12 CP mai mult decât în cazul versiunii de serie.
Garda la sol a fost coborâtă cu 30 de milimetri, iar masa totală a ajuns la numai 943 de kilograme, cu peste 100 de kilograme mai puţin decât varianta de serie.
În schimb, Mazda MX-5 Spyder iese în evidenţă în special prin noutăţile de ordin estetic cum ar fi o grilă modficată, un kit aerodinamic din fibră de carbon şi un nou design pentru plafon, asemănător cu cel de pe Porsche Boxster Spyder. În plus, maşina a primit şi suspensie ajustabilă şi pneuri cu jante de 17".
În interior regăsim acelaşi motor cu capacitatea de 2 litri, care prin prisma îmbunatăţirilor tehnice minore nu va oferi un spor de performanţă vizibil comparativ cu versiunea de serie. De altfel, masa acestuia a scăzut cu numai 0.4% la 1043 de kilograme.
Niciunul dintre cele două concepte nu va intra în producţie, însă cele mai multe componente introduse pe acestea pot fi achiziţionate de pe piaţă.
Via Evo