Lotus ar putea vinde platforma lui Evora altor constructori
Oficialii Lotus au anunţat că au fost abordaţi de câtiva constructori care le-au propus achiziţia platformei lui Evora pentru dezvoltarea unor modele noi.
Englezii de la Lotus au dezvăluit faptul că au primit o serie de oferte pentru platforma lui Evora din partea unor companii care vor să dezvolte modele noi în baza acesteia. Cei de la Lotus au specificat că unii parteneri de discuţie ai acestora ar putea să aleagă platforma lui Elise, dar nu au specificat cine i-a contactat pentru discuţii despre o eventuală colaborare. Pentru moment, cei de la Lotus au declarat că nu caută în mod special asemenea parteneriate, dar că sunt întotdeauna dorinici de o discuţie cu un potenţial aliat.
Şasiul lui Evora este creat pe aceleaşi principii pe care a fost dezvoltat cel al lui Elise, dar este mai lung cu 275 de milimetri. Modelul poate fi achiziţionat atât în versiuni cu doar două locuri, cât şi în versiuni cu patru locuri. Spaţiul suplimentar oferit de cei 275 de milimetri pe care îi are Evora în plus faţă de Elise le permit celor de la Lotus să crească cu 75 de milimetri raza de mişcare a scaunului şoferului şi să facă loc unui motor V6 în locul unităţii cu patru cilindri în linie a lui Elise. Spaţiul oferit pasagerilor din spate este limitat, iar portbagajul poate să facă loc unui sac de crose de golf.
Noul Evora beneficiază de un şasiu construit din trei piese. Structura din spate găzduieşte un motor V6 şi o suspensie spate cu braţe duble (similară cu puntea MacPherson). Partea din faţă a şasiului cuprinde suspensia faţă cu braţe duble şi prezintă o structură foarte rezistentă la accidente, care şi-a dovedit eficacitatea în numeroase teste. Suspensia lui Evora este realizată din aluminiu şi beneficiază de tehnică de ultimă generaţie, inspirată din motorsport. Sistemul de suspensie cu două braţe duble în formă de A este o combinaţie între puntea MacPherson şi puntea Chapman, cea din urmă fiind inventată chiar de fondatorul Lotus, Colin Chapman.
Via | Autocar