Lexus va avea o motorizare turbo: 2.0 litri şi patru cilindri
La o zi după ce Honda a anunţat primul motor VTEC Turbo din istoria mărcii, Lexus ne vorbeşte despre primul său motor turbo, montat sub capota conceptului LF-NX Turbo, prezentat la Salonul Auto de la Tokyo.
Lexus a prezentat un concept echipat cu prima sa motorizare turbo. Vorbim despre conceptul LF-NX, echipat cu un motor 2.0 turbo cu patru cilindri. Prezentarea acestei unităţi vine la doar o zi de la anunţul gamei de motoare VTEC Turbo din portofoliul celor de la Honda, anunţ concomitent cu dezvăluirea primelor imagini oficiale şi informaţii tehnice ale noului Civic Type R, primul Type R turbo din istoria hot-hatch-ului japonez. Cel mai probabil, motorizarea 2.0 turbo introdusă de cei de la Lexus va ajunge şi sub capotele modelelor Toyota, cei din urmă nefiind noi în lumea motoarelor otto supraalimentate. Debutul în producţie al noii motorizări nu a fost încă anunţat.
Cei de la Lexus nu au prezentat nici imagini oficiale ale noului motor şi nici specificaţii tehnice. Însă japonezii spun că unitatea prezintă tehnologiile D-4S şi VVT-i, pe lângă configuraţia specială a injectoarelor şi a galeriei de admisie, optimizate pentru performanţe optime şi economie de carburant. Tehnologia D-4S este acronimul celor de la Toyota pentru un sistem de injecţie directă de benzină la un motor cu patru timpi, în timp ce VVT-i semnifică sistemul de distribuţie variabilă folosit de concernul japonez. Turbosuflanta folosită este de tip twin-scroll şi are un sistem activ de control al wastegate-ului, al cărui rol este de a stabiliza presiunea furnizată de sistemul de supraalimentare şi de a îmbunătăţi controlul gazelor de evacuare circulate prin turbocompresor.
Noul motor de la Lexus a fost prezentat pe o versiune actualizată a conceptului LF-NX, numită LF-NX Turbo. Acest concept a debutat la Salonul Auto de la Tokyo în compania lui RC Coupe, o altă ipoteză de design a mărcii japoneze. Până în prezent, Lexus a oferit doar motorizări aspirate în gama sa, toate fiind alimentate cu benzină.
Via Lexus
Si uite asa vom vedea mai multe Lexusuri pe strada. Pana acuma motivul principal era ca incepea de la 2.500cmc3, fapt care se traduce prin taxe si impozite mari. Este un lucru bun mai ales ca vorbim despre o marca premium japoneza.