Lexus LS 500h: limuzina japoneză primește o versiune hibridă de 354 cai putere
Lexus LS 500h este versiunea hibridă a celei de-a cincea generații a limuzinei LS. Un propulsor V6 de 3.5 litri și două motoare electrice fac ca hibridul să ajungă la 354 de cai putere.
În luna ianuarie, Lexus a impresionat la Salonul Auto de la Geneva prin lansarea celei de-a cincea generații a limuzinei LS, în special datorită unui design agresiv și inedit.
La vremea respectivă, divizia de lux a celor de la Toyota a anunțat doar propulsia standard, însă o versiune hibridă LS500h a fost confirmată o lună mai târziu, mai ales că și generația anterioară a beneficiat de un astfel de tratament. Acum, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, producătorul nipon a dezvelit în sfârșit Lexus LS500h.
Lexus LS500h: date esențiale
● sistemul de propulsie este alcătuit din unitatea V6 Dual VVT-i de 3.5 litri disponibilă și pe versiunea standard la care se adaugă două motoare electrice. În total, 500h oferă 354 de cai putere;
● Propulsia este cuplată cu o cutie automată cu 10 trepte, soluție tehnică care apăruse pe generația anterioară în premieră pe un sedan de lux și care continuă să asigure transmisia și pe noul LS;
● Sistemul hibrid poartă numele oficial de Lexus Multi Stage Hybrid System și oferă îmbunătățiri la nivelul responsivitatii și a accelerației liniare, în special la plecarea de pe loc. În plus, sistemul permite îmbunătățirea consumului de carburant și a emisiilor;
● Performanțele noului sistem hibrid permit modelului să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde. În plus, LS 500h este capabil să ajungă până la viteze de 140 km/h cu motorul pe benzină oprit;
● Bateria asociată sistemului hibrid este de tip Li-Ion și este cu 20% mai mică decât cea disponibilă în prezent pe LS 600h, însă oferă o densitate mai mare. Scăderea dimensiunilor a permis creșterea volumului portbagajului cu 25 de litri comparativ cu LS 600h;
● La fel ca și LS, noul LS 500h este construit pe platforma tehnică Lexus GA-L, dedicată de marca japoneză modelelor de segmente superioare. Aceasta garantează o arhitectură cu propulsie (tracțiune spate) sau integrală, în funcție de versiune, element care oferă un nivel dinamic superior rivalilor care nu beneficiază de acest avantaj. Pe piața europeană, modelul este disponibil doar cu tracțiune integrală;
● Ampatamentul noului LS500h este cu 35 mm mai mare decât în cazul precedentului Lexus LS: 3.125 mm în loc de 3.090 mm. Principalul efect este un spațiu mai mare la picioare pentru pasagerii din spate;
● Modelul este echipat cu Lexus Dynamic Handling, un sistem prin care frânele, direcția și sistemele de stabilitate sunt coordonate pentru a oferi o performanță dinamică sporită;
● La nivel de siguranță, LS este echipat cu pachetul Lexus Safety Sistem+, care oferă un set complet de sisteme active și pasive. Cel mai interesant este cel de detectare a pietonilor cu direcție activă: în cazul în care mașina detectează iminența impactului cu un pieton pe banda de rulare, aceasta preia controlul frânelor și a direcției pentru a-l evita pe acesta fără a părăsi limitele benzii. Conform celor de la Lexus, acest sistem este prezent în premieră mondială pe o mașină de serie;
● La interior, Lexus a pus în aplicare ceea ce japonezii denumesc "omotenashi", un principiu conform căruia șoferul este privit ca un partener. Principalele piese centrale ale interiorului sunt scaunele cu reglaje pe 28 de zone care oferă răcire, încălzire și masaj Shiatsu;
● Design-ul bordului este considerat unul "organic" și îi oferă celui de la volan acces la toate comenzile vitale ale mașinii fără ca acesta să fie nevoit să-și schimbe poziția de condus;
● Iluminarea interioară ambientală este inspirată de celebrele lanterne japoneze, iar elemente de confort precum cotierele integrate în portiere sunt și ele preluate din folclorul nipon. Lemnul din habitaclu este și el rezultatul combinării metodelor tradiționale de prelucrare cu tehnologiile noi, precum tăierea cu ajutorul laserului;
● Display-ul central de 12.3 inch poate fi acompaniat opțional de un Head-Up Display color care proiectează informațiile de rulare pe parbriz, în câmpul vizual al șoferului. Acesta are o diagonală de 24 inch, iar Lexus susține că este cel mai mare ca suprafață din întreaga industrie auto.
Poate sa primeasca orice ! Tot ca un porc mistret arata !