Lexus LF-SA Concept: Mini şi Audi A1 aşteaptă un nou rival
Clasa mică premium se pregăteşte să se îmbogăţească cu un nou membru. De această dată, designerii Lexus se dau de trei ori peste cap şi scot un concept agresiv care va inspira probabil viitorul model de oraş al mărcii.
Într-o piaţă a modelelor premium de clasă mică pe care există doar doi jucători mari, BMW (prin Mini) şi Audi (prin A1), este foarte complicat să găseşti soluţii pentru a aduna clienţi care de obicei se orientează spre soluţii eficiente financiar, deci spre brandurile de volum. Şi totuşi, Lexus încearcă marea cu degetul prezentând la Geneva conceptul LF-SA, care prefigurează un potenţial rival pentru cele două modele enumerate mai sus. Avantajul său? Designul agresiv complet atipic şi o soluţie de propulsie care implică un sistem hibrid. Să detaliem.
Între concept şi model de serie
În primul rând, vorbim despre un concept ultracompact, sensibil mai mic decât actuala generaţie Mini, model care bate oricum la porţile segmentului compact. Acest lucru a dezvoltat discuţii legate de preţul unui potenţial viitor model de serie, care ar trebui să se poziţioneze mai jos decât actualii săi adversari direcţi. Ideea a fost însă stinsă rapid de vicepreşedintele Lexus, Mark Templin, care spune, simplu, "Un Lexus mai mic nu înseamnă neapărat un Lexus mai ieftin".
Bineînţeles că, până să ajungem la discuţia despre preţul unui viitor LF-SA, trebuie să trecem prin potenţialul său de a fi produs în serie. "Este doar un concept de design, un mod de a-i face pe desigerii noştri să se gândească la viitor", spune acelaşi Templin, citat de Automotive News. Acest lucru poate însemna două lucruri: fie acest concept va rămâne un studiu, fie va fi produs ulterior luat de valul unor aprecieri pozitive din partea publicului şi a presei. Totuşi, avem câteva indicii că Lexus se gândeşte, totuşi, la o versiune de serie. Îi dăm cuvântul lui Didier Leroy, CEO-ul biroului european al celor de la Toyota: "Multe branduri premium au decis să coboare în gamă, aşa cum au făcut Audi de la A3 la A1 şi BMW de la Seria 1 la Mini. Ne-am gândit că dacă vrem să concurăm cu acestea trebuie să facem ceva complet diferit". Nouă ne sună a potenţial de concurenţă reală.
Revenind la conceptul LF-SA, aflaţi că interiorul acestuia beneficiază de patru locuri full-size şi de o soluţie interesantă de adaptare a locului şoferului: scaunul este fix, iar pedalierul şi volanul se mişcă în funcţie de nevoi pentru a se mula pe preferinţele celui de la volan. Apoi, clasicul touchscreen este înlocuit de o hologramă controlabilă prin mişcările mâinii, iar head-up display-ul se transformă într-un spectacol tehnologic. Nu, nu vom vedea aceste elemente pe modelul de serie, dar e bine de ştiut că industria auto se gândeşte că acesta poate fi viitorul maşinilor de clasă mică.
Una peste alta, vestea cea mare este că un viitor model de serie bazat pe conceptul LF-SA nu va vedea diesel în meniu. Pentru că singura soluţie vizată de japonezi este una hibridă. Yaris Hybrid, anyone?