Lexus e pe val: a lansat LC500h, încă o mașină de serie care arată ca un concept

Publicat luni, 15.02.2016 12:45 de Bogdan Mirică

După ce a lansat LC500, un model care arăta ca un concept, Lexus recidivează. De această dată cu LC500h, versiunea hibridă a supercarului.

După ce am văzut în ianuarie noul Lexus LC500 în cadrul Salonului Auto de la Detroit și am crezut că e doar un concept, Lexus continuă să ne uimească. Nu numai că va aduce supercarul LC500 și la Salonul Auto de la Geneva, dar va prezenta și o versiune hibrid a acestuia.

Botezat cum altfel decât Lexus LC500h, modelul preia toate elementele estetice ale fratelui său convențional, dar plusează cu o culoare de caroserie nouă, un albastru tradițional pentru modelele hibride ale japonezilor.

Inspirat de conceptul Lexus LF-LC, prezentat în anul 2012, și noul LC500h păstrează de la acesta câteva elemente de design imprtante. Grila impresionantă a rămas, blocurile optice angulare au fost păstrate și au acum lumini LED, posteriorul are o linie plonjată, iar stopurile sunt incredibil de subțiri. Acestea din urmă au tot lumini LED și, pe timp de noapte, crează imaginea literei ”L”. Designul este completat de un eleron activ și de jante de 20 sau 21 de inch, din aliaj.

Construit pe aceeași platformă nouă, cu propulsie spate și suspensie de aluminiu, noul LC500h este încă învăluit în mister când vine vorba despre date tehnice. Lexus nu a furnizat detalii despre ansamblul hibrid ascuns sub caroseria futuristă. Putem intui însă că motorul convențional este același cu cel al modelului LC500.

Adică un propulsor V8 de 5.0 litri, regăsit și pe versiunile de performanță RC F și GS F. Unitatea generează 467 de cai putere și un cuplu motor de 527 Nm. Nu știm încă dacă V8-ul pe benzină va fi domolit sau dacă va folosi aceeași transmisie automată cu 10 rapoarte, însă el va fi asistat de un agregat electric.

Ca și LC500, noul LC500h va folosi un instrumentar de bord digital și va marca debutul unui nou sistem multimedia. Este doar o demonstrație a valului tehnologic pe care îl presupune noua direcție Lexus. Noile LC500 și LC500h vor intra în producție 

  • ioi, luni, 15.02.2016 13:41

    Madalescule, tin sa-ti multumesc pentru faptul ca m-ai facut sa-mi displaca masinile japoneze, chiar si cele americane (asta datorita tie sau lui Sam93 sau ce utilizator o mai fi fost la articolul cu bmw 760). Astfel am reusit sa ma dezleg si de aceasta patima lumeasca. Dumnezeu sa te binecuvanteze ! :-)))

  • Scorpionul.negru, luni, 15.02.2016 13:45

    Unde esti Madalina sa ne spui ce minunat e Lexus-ul. Uite ce spate are....te zgarie pe retina !

  • Florin, luni, 15.02.2016 14:08

    Arata tare bine! Poate nu o fi cea mai buna masina,ca sa nu se simta atacati fanii nemtoaicelor,dar macar iti provoaca ceva emotie atunci cand privesti aceasta masina...indiferent ca unora le place si altora nu,macar provoaca o emotie.Din pacate majoritatea constructorilor nu prea mai ofera emotie ci doar "copy-paste" Ponta asta....:)

  • vianu, luni, 15.02.2016 14:19

    pentru un concept arata bine, pentru o masina de serie arata si mai bine

  • seriosul, luni, 15.02.2016 15:02

    o marca ce merita toata atentia

  • Nelu.Pantofaru, luni, 15.02.2016 15:08

    Fenomenal, arata fenomenal. Super tehnologizata si imagine super exotica. Pacat ca o sa vina Madalescu sa strice totul.

  • Sam93, luni, 15.02.2016 15:16

    Singurul Lexus pe care noul limbaj de design (grila Predator) arata bine. @ioi WTF are you talking about? La articolul cu BMW seria 7 am luat apararea BMW-ului si am zis ca cilindrea nu conteaza. Cu ce te-am scarbit eu in relatie cu masinile americane?

  • Pana, luni, 15.02.2016 15:16

    Va rog din suflet, nu-l mai "strigati" pe Madalescu! E posibil sa auda. Cine stie cum va uita cineva "cusca deschisa" si ne trezim iar cu el pe cap?! In alta ordine de idei, desi nu prea imi place cum arata, recunosc ca e ceva diferit. Poate altora le place. Bravo lor.

  • someone, luni, 15.02.2016 15:33

    masina a placut inca de la prima aparatie, acum lexus pluseaza cu motorizarea hibrida...oare ce cifre are acum sub capota?

  • Andy, luni, 15.02.2016 16:43

    Un design spectaculos intr-adevar. Love it! P.S. Madalescu pare sa fie prezent inca, fiind deghizat intr-un user nou (cont de la sfarsit de ianuarie), user care teoretic e fan Mercedes insa care continua sa laude si japonezele. E mai potolit ca-n trecut insa - probababil din cauza discutiei cu redactorul/moderatorul :-)

  • 123, luni, 15.02.2016 18:51

    ...nu inteleg ce aveti cu madalescu ,omul asta are o popularitate si o importanta si aliura pe site datorita voua a tuturor...voi il faceti faimos...poate el sta si rade...

  • Kirotractor, luni, 15.02.2016 21:05

    Or fi gusturile subiective, da' tot cred ca cei care strimba din nas la vederea unei masini ca Lexus-ul asta au o hiba majora - fie si doar la capitolul aprecierii proportiilor, ideale pentru o sportiva si de o agresivitate subtila.

  • WJH_1One, marţi, 16.02.2016 01:31

    Putin cam futurist designul. Cred ca mai digerabil este supercarul I8 sau respectic Acura NSX . No thanks Lexus !

  • ioi, marţi, 16.02.2016 10:18

    @Sam 93 N-am zis ca esti si tu... am zis "posibil" sa fii si tu, fiindca din cele n-spe personalitati cu nume diferite ale lui Madalescu, nu se mai putea discerne cine este; stiind ca tu esti fan americane, am presupus ca s-ar putea sa fii si tu, deoarece unele comentarii ale lui Mada erau total ilogice; se autoataca precum boala autoimuna. Oricum, sensul primului meu mesaj era de bine, fiindca vreau sa scap de idolii acestei lumi; e o chestie spirituala.

  • Claudiu, marţi, 16.02.2016 11:18

    3,14 +zda masina.

  • ioi, marţi, 16.02.2016 11:19

    Automarket, imi puteti sterge comentariile de mai sus care nu sunt la subiect. Eu doar i-am raspuns lui Sam si lui Madalescu.

  • Cristi, marţi, 16.02.2016 16:16

    pret , putere si cand incep livrarile ?