VW renunță temporar la lupta cu Toyota pentru prima poziție în vânzări: "Singurul nostru scop în 2016 este recâștigarea încrederii clienților"
Criza Dieselgate a schimbat polul priorităților în cadrul Grupului VW, iar cucerirea primei poziții la vânzări în daune celor de la Toyota nu mai e pe primul loc în planurile germanilor: "În condițiile actuale nu putem să ne gândim la faptul că vrem să devenim primul constructor auto al lumii".
O marcă afectată de un scandal precum Dieselgate, care a izbucnit în cadrul Volkswagen în cursul lunii septembrie a anului trecut, poate să treacă peste consecințe și să revină la poziția în care se afla înainte de această poveste în circa 18 luni. Conform declarațiilor lui Jurgen Stackmann, membru în Consiliul de Administrație al Grupului Volkswagen, acest orizont de timp a rezultat în urma analizelor interne pe care le-a făcut Volkswagen în cazul unor companii care s-au aflat în ""situații asemănătoare".
Oficialul german susține că cheia întregului proces de restabilire a reputației mărcii este reprezentată de acțiunile rapide și eficiente care vizează clienții afectați. "Trebuie să ne concentrăm pe momentele de reacție și să demonstrăm prin acțiunile noastre că putem să fim de încredere. Iar primul pas pentru a atinge această țintă este să realizăm campania de rechemare în service la un nivel înalt de calitate fără compromis", spune Stackmann.
Oficialul Grupului Volkswagen responsabil de zona de vânzări și marketing declară că schimbările de priorități care au loc în companie în urma scandalului Dieselgate lasă pe locul al doilea cursa cu Toyota pentru câștigarea primei poziții în clasamentul vânzărilor la nivel mondial.
"În condițiile actuale nu putem să ne gândim la faptul că vrem să devenim primul constructor auto al lumii sau la alte lucruri de genul ăsta. Singurul nostru scop în 2016 este recâștigarea încrederii clienților prin readucerea mașinilor pe care aceștia le-au cumpărat de la noi la standarde corecte. Asta va însemna o muncă a naibii de dificilă: clienții vor același sunet al motorului, același nivel al distracției la volan, același consum, aceleași lucruri pe care au mizat la cumpărare. Și asta trebuie să primească", spune Stackmann.
-
Tony_LPP, vineri, 04.03.2016 21:42
"În condițiile actuale nu putem să ne gândim la faptul că vrem să devenim primul constructor auto al lumii" Dar in conditiile anterioare fraudelor inaintea DieselGate , cum doreau devenii primul constructor auto al lumii ? O replica la fel de non-sens ca si afirmatia lui Martin : ''"Doamnelor si domnilor, neregulile care au fost gasite la motoarele diesel ale Grupului nostru sunt impotriva tuturor valorilor Volkswagen", dar si "Si sa fiu sincer cu dumneavoastra, manipularea la Volkswagen nu trebuie sa se mai intample vreodata.". Deci ii parea sincer ca au mintit/manipulat si ca manipularea Volkswagen este impotriva valorilor Volkswagen :)........ Haios termen. Nu ar trebui, totusi, ca Volkswagen sa isi ceara scuze angajatilor firmelor concurente, ce au pierdut cota de piata iar unele au ajuns aproape de faliment? Si la alte firme s-au investit ani de munca, insa nu au apelat la fraude tehnologice.
-
S, sâmbătă, 05.03.2016 00:27
Adica le recastigam increderea si apoi ii fraierim din nou ? :)
-
@g și @s, sâmbătă, 05.03.2016 05:24
Vouă vi se pare că în România s-a schimbat ceva de când cu Dieselgate? Asta durează de jumătate de an și la noi cele mai cumpărate sunt tot Vw, Audi, BMW. Își vor reveni repede, că mulți și mințiți tot cumpără jafurile germanilor. Mulți nu înțeleg că ei și acum mint că prioritatea lor e clientul. Nu oameni buni, prioritatea lor e PROFITUL și salariul. Nu vă vor da nimic gratis sau ieftin. Și vor da în continuare șpăgi să iasă basma curată. Dacă erau așa meseriași rezolvau demult problema în SUA. Dar nu sunt.
-
G, sâmbătă, 05.03.2016 09:24
Vw nu a ajuns lider mondial bazându-se pe piața românească. La nivel mondial au scăzut destul de mult vânzările și sper să scadă și mai mult. Pe mine, la fel ca pe mulți alți oameni, excrocheria vw m-a dezgustat atat de tare încât mă îndoiesc că-mi voi mai cumpăra vreodată această marcă de mașină (dețin un vw pe care l-am cumpărat înainte de dieselgate).
-
Tony_LPP, sâmbătă, 05.03.2016 10:41
Baieti sunt de acord cu voi. Din pacate Volkswagen pe ultimul quarter din 2015 a avut $1.83mld pierdere, in conditiile in care nici n-au inceput procesele legate de dieselgate. Numai in USA se aproximeaza peste 18mld $ daune din procesele colective. In Europa sunt protejati de interese, probabil nu vor fi foarte afectati, dar ramane restul lumii, pierderile mai mult ca sigur vor fi de zeci de miliarde de dolari. Multi analisti au pronuntat si cuvantul faliment. Nu cred ca se va ajunge acolo, dar sigur VW nu va iesi din scandalul asta in forma actuala, va trebui sa vanda firme din grup ca sa ramana pe piata. Totusi, cea mai importanta decizie consider ca va fi in continuare cea legata de calitatea masinilor, care era destul de jos si inainte de dieselgate, cand erau pe profit, sunt curios cum o sa fie in continuare. Revenind la bani, datele pt VW Group pt 2014: Revenue: €202 billion (2014) Operating income €12.7 billion (2014) Profit €10.847 billion (2014) Total assets€351.209 billion (2014) Total equity€90.189 billion (2014) Pana la "faliment" e cale lunga. Toeretic vorbind pot absoarbe o penalizare de 50 de miliarde; ca sa nu mai vorbim de ajutorul care poate fi oferit de guvernul german.
-
David, sâmbătă, 05.03.2016 13:38
Si cu scandalul dieselgate,in 2015 daca nu ma insel VW,la vanzari a fost peste toyota. Oricum ca si calitate,putere,comfort,tot ce vrei,grupul Volkswagen este peste Toyota,si nu o spun ca as fii fan,dar spun pur si simplu o realitate,pana si reprezentantii de la toyota confirma,ca VW sta la mai multe capitole peste ei,insa si pretul este mai ridicat. Eu am incredere foarte mare in VW,chit cu scandalul asta,pe mine unu` nu m-au "pierdut".. Sa ne gandim umpic,ce polueaza mai mult? un 2.0TDI de 240cp sau un 6.0 sau 7.0 facut de americani? Sincer.multa bafta,ei chiar nu polueaza deloc ;)
-
inexorabil, duminică, 06.03.2016 05:21
Hm! Tony, Tony…Fără să vrei sau fără să ai idee de tenebrele minții mele, ai atins un subiect pe care ȋl consider tot mai plauzibil ȋn ultima vreme. Dă-mi voie să ți-l aduc la cunoștință și nu numai ție… Când a apărut Dieselgate, nici eu nu credeam ȋn spectrul falimentului. DAR! Ȋmi permit să apelez la conjuncția adversativă. De ce? Fiindcă eu prevăd un nou caz…GM 2009 (desigur, determinat de o altă cauză…sau te pomenești că are legătură tot cu calitatea ȋn ansamblu?). Normal, ȋmi veți cere o explicație pentru “speculația” mea. Păi, ce om cu mintea ȋntreagă ar fi anticipat colapsul corporației care a deținut, neȋntrerupt, supremația mondială vreme de 77 de ani? “Too big to fail”…Uite că un asemenea colos a făcut verosimil neverosimilul și posibil imposibilul: a intrat ȋn incapacitate de plată (păi cum altfel, din moment ce a ȋnregistrat pierderi de peste 85 de miliarde de dolari ȋn ultimii cinci ani ai existenței sale de un secol, iar ȋn anul critic – 2009 – figura cu datorii de aproape 100 de miliarde). Cu alte cuvinte, n-ar fi exclus ca VAG să fie…naționalizat (oricum, a debutat ȋn istorie ca ideologie și proprietate a regimului nazist; bine, actualmente, statul german, mai exact Landul Saxonia Inferioară, deține procente de importanță strategică din acțiunile Grupului), așa cum s-a ȋntâmplat, ȋn urmă cu șapte ani, cu fostul GM (acea complicație a trecerii, pe cale juridică, de la “vechi” la “nou” sau de la "privat" la "public" constituie un obiect de studiu foarte interesant). De fapt, naționalizarea nu este un termen cu conotații…comuniste, impresie greșită care m-a dominat și pe mine multă vreme; chiar și ȋn Occident, a cunoscut o perioadă de “glorie”, mai ales după al doilea război mondial. Dar să revenim la oile noastre germane. Acest deznodământ (falimentul) depinde ȋnsă esențial de costul total al mega-scandalului. Evident, plata unor eventuale penalități (ȋn cazul GM, era vorba doar despre pasiv) de zeci de miliarde de euro va bloca investiții interne majore, destinate, ȋn primul rând, asigurării calității (mă rog, după cum susțin, cu temei, unii utilizatori de pe AM, pentru majoritatea posesorilor români de permis auto nu va fi o problemă, “hard-ul” lor derulând același program standardizat al preferințelor…). Acum urmează partea nostimă. Așa cum comunismul este asociat simbolic cu sintagma “Big Government”, iar capitalismul cu “Big Business” – ei bine, globalizarea & postmodernismul propun un nou angrenaj al “dezvoltării” politico-economice, care poate fi considerată chiar o nouă orânduire (cu caracter coercitiv pentru toți locuitorii planetei ), dar și ultima formă de răzvrătire ȋmpotriva Logosului: “Big Government Business” (eu ȋi zic “naționalizarea internaționalizare”). Ce presupune aceasta? Recuzarea personalității, ȋnfierarea gândirii și atitudinii “incorecte politic”, anihilarea liberei inițiative pe motiv de “individualism”, “infatuare” și “risc”, prăbușirea capitalismului, ȋnrobirea financiar-bancară a persoanei fizice, cronofagia birocratică, utopia milenaristă a egalitarismului, șubrezirea sănătății și chiar suprimarea vieții din cauza cârdășiei ultrasecrete dintre alimentație și medicație, alienarea individului prin hipnotizarea lui mediatică și cu mijloace high-tech, controlul strict și samavolnic al vieții private exercitat (cu ajutorul instrumentarului A.I.) de către forțele oculte aflate ȋn slujba Guvernului Mondial (ȋntre noi fie spus, am mai scris eu pe aici despre complicitatea fățișă dintre hidra socialistă și “cele mai noi cuceriri ale științei și tehnicii”, dar cineva din redacție n-a fost de acord, adică textul meu s-a “evaporat”). Ȋn schimb, vor fi promovate obediența totală, de necrâcnit, a guvernaților față de (masono-)guvernanți, competența și probitatea “ireproșabile” (care, referitor la pasiunea noastră, vor da naștere unor mașini tot mai “fiabile”), atot-ȋngrădirea legiferată, ultradinamismul și meritocrația (de ce credeți că asistăm, zi și noapte, la “cruciada” ȋmpotriva corupției mai mult sau mai puțin reale?), iar dreptul de proprietate, confortul și siguranța fiecărui cetățean din acest “Global Village” vor fi concepute și bazate neapărat pe criteriile menționate aici…Uite cum, până la urmă, cea mai bizară și, totodată, cea mai detestabilă anomalie a existenței umane (marxismul, care alta?) a ieșit biruitoare, inclusiv ȋn “anticomunistul” Occident! Coordonatele definitorii ale creștinismului – Biserica, statul, familia, personalitatea și cultura – sfârșesc “metamorfozate” ȋn contrarii: ecumenism, Marele și Unicul Stat, traiul ȋn comun caracterizat de “solidaritatea fără sentimente și sentimentele fără inimă”, individul uniformizat, autoreferențial și “dezȋntrupat” și feminismul/multiculturalismul. Nu vedeți conexiunea cu automobilismul? Eu prea o văd…Anume că organizarea tradițională a business-ului auto “trebuie” să dispară. Oamenii ȋncă prețuiesc identitatea de sine a mărcilor și ȋncă sunt ȋn stare să distingă emblemele și siglele, dar nu prea realizează că “stricta specializare” ȋn producerea și furnizarea componentelor ȋnlătură exclusivismul “de firmă” sau “de fabrică”. De parcă n-ar fi suficientă această racilă, “implementarea” ȋn structurile administrative ale companiilor (inter)naționalizate a marionetelor agreate de autoritățile guvernamentale (așa cum se ȋntâmplă, de pildă, la “noul GM”; noroc că ȋncă mai există un Congres care să-i cheme la audieri pe mahări atunci când ceva “scârțâie” legalmente, ȋnsă nicăieri ȋn lume n-a fost creată instituția care să se arate interesată să evalueze, să cerceteze și să valoreze…originalitatea și fiabilitatea) este menită să denatureze și mai accentuat sensul adevărat și clasic de autovehicul, rezultând, logic, niște…porcării (pe unii mecanici ȋi aud exprimându-se astfel la adresa “mașinilor” apărute ȋn ultimii 10-11 ani; de exemplu, ca să testez psihologic convingerea și sinceritatea unuia dintre ei, am afișat o mină “uluită” de “naiv” care devenea martor al unui adevăr revelat și confirmat de avizați : “Chiar așa?” – răspunsul a fost și ferm, și rapid: “Da, chiar așa!” – apoi, am continuat cu “investigația” : “Numai firmele japoneze nu-și bat joc de clienți, nu?” / “Oarecum” / “Bine, dar Mercedes, Audi, BMW…” / “Ei, na!” / “Păi, observ că ai, ca mașină personală, una germană” / “Așa, și???” / “Oricum, cert este că a crescut gradul de confort și de siguranță” / “Calitatea nu ȋnseamnă doar confort și siguranță” / “Mecanica și fiabilitatea?” / “Astea sunt bubele!” / “Sistemele electronice?” / “Prefer fără”).
-
Q60, duminică, 06.03.2016 22:02
Intr-un fel au recunoscut ca s-au concentrat mai mult pe volume de vanzari, decat pe calitate si masini cu suflet. Evolutia Infiniti, Honda sau Mazda sunt de admirat si de luat exemplu.
-
@david, miercuri, 09.03.2016 22:43
corect!! vw e peste toyota la toate capitolele, chiar si la minciuni nimeni nu-i intrece!!!!
Citeste si
-
GENEVA 2016 | luni, 7 martieAudi susţine că şoferii nu sunt impresionaţi de problemele de mediu: "Americanii iubesc motoarele noastre diesel"Audi susţine că a primit cereri pentru a produce mai multe maşini cu motoare diesel în Statele Unite, în ciuda problemelor de mediu declanşate de scandalul Dieselgate. Citeste tot
-
GENEVA 2016 | vineri, 4 martieConstructorii se tem de dispariţia spaţiului Schengen: "Ar fi oribil pentru producţia de maşini"Opel, Ford şi Daimler sunt îngrijorate că posibila dispariţie a spaţiului Schengen va conduce la întârzieri de producţie, întrucât fabricile se aprovizionează cu componente auto de la furnizori din numeroase ţări europene. Citeste tot
-
GENEVA 2016 | vineri, 4 martieGoodyear a reinventat roata la Salonul de la Geneva: Eagle-360 este un pneu sferic care nu are nevoie de suspensiiViitorul anvelopelor va fi cu adevărat hi-tech. Americanii de la Goodyear ne oferă o mostră SF prin pneurile Eagle-360, care au formă sferică și se țin de mașină și pe asfalt folosind levitația magnetică. Citeste tot
-
GENEVA 2016 | vineri, 4 martieRenault: "Problemele software ale maşinilor autonome vor fi asemănătoare cu cele ale unei centrale nucleare"Renault compară funcţionarea aplicaţiilor software pentru maşinile autonome cu utilizarea unei centrale nucleare, din cauza numeroaselor probleme care pot apărea în trafic în urma bug-urilor de programare. Citeste tot
-
GENEVA 2016 | vineri, 4 martieVolkswagen nu a găsit soluția pentru a replica modelul Dacia: "E o parte a industriei pe care încă trebuie s-o înțelegem"Dacia rămâne ecuația imposibilă al industriei auto: cele mai mari grupuri auto ale lumii nu reușesc încă să replice conceptul de business pe care Renault îl pune în practică prin Dacia de mai bine de 10 ani. Citeste tot
Ăștia chiar cred că un an este suficient pentru recâștigarea încrederii clienților?!!...Asta ar însemna că încă n-au renunțat la mentalitatea golănească de a-i considera pe cumpărătorii lor niște fraieri.