Fiat are tehnologia pentru hibrizi, dar nu o foloseşte: "Vrem să menţinem costurile şi profiturile"

Publicat vineri, 04.03.2016 16:35 de Daniel Popescu

Fiat susţine că are tehnologii pentru dezvoltarea unor hibrizi şi maşini autonome, însă nu le foloseşte încă datorită strategiei sale pentru menţinerea costurilor şi beneficiilor.

Fiat este unul dintre puţinii constructori care nu are încă niciun hibrid în gama de modele, însă producătorul italian a dezvăluit cu ocazia Salonului Auto de la Geneva care este strategia sa în această privinţă.

Potrivit lui Sergio Marchionne, preşedintele grupului Fiat - Chrysler, compania deţine toate tehnologiile pentru dezvoltarea unor astfel de modele, însă preferă să menţină costurile la un nivel cât mai scăzut, motiv pentru care nu le foloseşte încă.

"Fiat - Chrysler are toate tehnologiile folosite în maşina viitorului, de la hibrizi la condus autonom. Le avem şi continuăm să dezvoltăm tot ceea ce dezvoltă şi ceilalţi constructori, dar am adoptat o strategie conservatoare pentru menţinerea costurilor şi beneficiilor. Fiat are capacitate de dezvoltare şi achiziţie, dar întotdeauna avem ca obiectiv să înţelegem fezabilitatea şi profitabilitatea", a explicat el.

Cu toate acestea, Marchionne a refuzat să dezvăluie când va apărea primul hibrid Fiat şi oferă ca exemplu faptul că tehnologiile anunţate la Geneva vor apărea pe modelele de seria abia peste 5 ani.

"Vom vedea. Va mai dura încă 5 ani până când tehnologia anunţată astăzi la Salonul Auto de la Geneva de către rivalii noştri va ajunge pe piaţa", a adăugat el.

Via IlSole24Ore

  • Sam93, vineri, 04.03.2016 16:54

    Bravo lor! Apreciez asemenea initiative.

  • Marian, vineri, 04.03.2016 17:05

    Eu nu ii inteleg pe astia de la Fiat. La momentul asta in Romania, modelul Punto se livreaza cu o singura motorizare. Mi se pare putin amuzant ce scrie la ei pe site legat de aceasta motorizare: "Sufletul lui Punto este chiar motorul. Descoperă filosofia downsizing și bucură-te de performanțe maxime cu impact minim asupra mediului înconjurător ale motorizării EasyPower 1.4/ 77 CP benzină." Care filosifie downsizing cand asta e un motor de acum 20 ani si altii au o gama variata de motorizari ?

  • ....., vineri, 04.03.2016 19:25

    Toyota ofera 97 cp pentru motor 1,4 benzina ... macaronarii mai au de invatat !

  • Andy, vineri, 04.03.2016 23:48

    @....Opel/Chevrolet ofereau 100 cp si Kia 110 cp tot pentru 1.4 benzina aspirate. Asta in 2012.

  • Eko, sâmbătă, 05.03.2016 06:19

    Motorasul asta de 1.4 (1368cc) fie el si de 20 de ani poate duce si 600000 mii de km, poate sa duca masina la 190km/h, extraurban poate scoate consumuri sub 5%, fiind un pic gurmand in oras. A fost lansat in 2005 avand 77 hp, euro 4, acum a fost urcat la euro 6, i s-a pus start/stop, deci e un motor flexibil.

  • @Sam93, sâmbătă, 05.03.2016 09:39

    Ce inițiativă apreciezi, bre? Că nu-i nicio inițiativă. Din contră!

  • mowgli, luni, 07.03.2016 10:04

    E ca si cum as spune ca pot sa devin un campion mondial in WRC, dar deocamdata stau si-mi mangai pisica, ca nu vreau sa ard calorii inutil. Hai ba...

  • VMA, luni, 07.03.2016 18:03

    Adevarul e ca n-au nevoie de vanzari si tehnologie in piata deloc ! Modele noi? Investitii? Pentru ce ?! Ar trebui sa domoleasca ritmul asta alert in care clientii ii sufoca in showroom-uri si nu-si pot orora comenzile la timp datorita supraproductiei. HAHAHAHAHAhahaha Cineva sa-i trezeasca pe astia de la Fiat !