Jerome Olive, Dacia: "Nu ne temem de potenţiala concurenţă chineză low-cost"
Directorul general Dacia susţine că marca românească va continua să crească şi după anul-record 2013 şi că potenţialii concurenţi din China nu îi sperie pe oficialii de la Mioveni. "Ne aflăm într-o poziţie favorabilă", spune Jerome Olive.
După ce a reuşit cifre de vânzări record în 2013, punctând serios pe pieţele europene cu tradiţie, Dacia se orientează spre o expansiune în zona africană. Astfel, anul viitor vorbim despre o îmbunătăţire a prezenţei mărcii pe pieţele din Ghana, Nigeria şi Angola, acolo unde Dacia va profita de puterea scăzută de cumpărare pentru a se impune ca o marcă solidă.
Conform declaraţiilor lui Jerome Olive, directorul general al mărcii de la Mioveni, Dacia se bazează pe "o creştere viguroasă" în viitorul apropiat, fără ca potenţialii adversari din China care-şi anunţă prezenţa în Europa şi nu numai să-i sperie în vreun fel pe oficialii brandului românesc: "Avem opt modele în gama actuală, ceea ce reprezintă o fundaţie bună şi solidă pentru dezvoltarea brandului. Acest lucru este valabil atât pentru Europa, unde vrem să continuăm creşterea, cât şi pe pieţele noi, care au potenţial mare", spune Jerome Olive într-un interviu acordat jurnaliştilor germani de la Automobil-Produktion.
"În zona brandurilor low-cost, ne aşteptăm la o concurenţă solidă din partea Chinei în Europa. Vorbim de producători foarte dinamici care vizează foarte precis această zonă a pieţei. Dar noi ne aflăm într-o poziţie favorabilă", susţine oficialul Dacia.
MIOVENI SAU LUPTA DINTRE OAMENI ŞI ROBOŢI
Interviul cu jurnaliştii nemţi a atins şi o zonă sensibilă, cea a forţei de muncă de la uzina din Mioveni. Întrebat dacă Renault vizează automatizarea mai solidă a fabricii argeşene în condiţiile în care o mare parte din producţie se bazează în acest moment pe angajaţi, Jerome Olive a declarat că "Dacia priveşte foarte atent dezvoltarea salariilor la Dacia, în condiţiile în care acestea au crescut odată cu intrarea României în Uniunea Europeană".
Conform şefului mărcii, dacă utilizarea utilajelor robotizate va avea logică economică, creşterea proporţiei producţiei în acest sens va fi normală din punctul de vedere al afacerii în sine. "În plus, trebuie să ne gândim la factorul ergonomic şi al stress-ului la locul de muncă, elemente contemporane în producţia asistată uman, şi la riscul calităţii, care este semnificativ mai ridicat astfel decât în procesele automatizate. Trebuie să asigurăm un nivel bun al calităţii", încheie directorul Dacia.
am o mica intrebare, Masina asta e asa "buna" in toate, numai ca nustiu de ce nu produc 4x4, ar fi minunat... Sincer va spun sunt interesat de acest moddel.