BMW M3 Sedan şi M4 Coupe: imagini, informaţii şi detalii complete
BMW a publicat imaginile oficiale ale lui M3 Sedan şi M4 Coupé. Pentru prima dată în istorie, M3 primeşte un motor turbo. Cealaltă premieră absolută este rebotezarea versiunii coupe în M4, BMW respectând denumirile noi ale gamei proprii.
După luni întregi de informaţii contradictorii legate de soluţiile pe care le va alege BMW pentru a continua legenda M3, constructorul bavarez a confirmat astăzi printr-un comunicat oficial însoţit de imagini la fel de oficiale: M3 va avea doi succesori. Este vorba despre M3 Sedan şi M4 Coupe, cele două nume respectând noua nomenclatură pe care germanii au ales-o pentru modelele lor de segment mediu cu patru, respectiv două uşi.
Cele două modele se deosebesc exclusiv prin tipul caroseriei, cei de la BMW oferindu-le clienţilor în rest aceleaşi opţiuni, aceeaşi motorizare şi acelaşi nivel tehnologic pe M3 Sedan şi M4 Coupe. Iar dacă anteriorul M3 în versiunile sale diferite de caroserie era considerat un reper pe piaţă şi o bestie la volan, noile modele vin să confirme faptul că BMW a avut câţiva aşi interesanţi ascunşi sub mânecă.
MOTOR TURBO DE 431 CP
În primul rând, bavarezii s-au folosit de evoluţia tehnologiei pentru a scădea masa proprie a noilor modele cu aproximativ 80 de kilograme, element care a contribuit esenţial la cifrele de performanţă pe care le afişează modelele germane. Cu 4.1 secunde pentru 0-100 km/h împreună cu transmisia M cu două ambreiaje şi cu o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h (280 cu pachetul M), noile M3 Sedan şi M4 Coupe îmbunătăţesc cu nu mai puţin de 0.7 secunde timpii anterioarei generaţii.
Aceste cifre sunt realizate de un motor complet nou pentru gama medie M: o unitate cu şase cilindri în linie care beneficiază de tehnologia TwinPower Turbo şi care dezvoltă 431 de cai putere, cu 11 în plus faţă de cea de pe versiunile M3 înlocuite. Mai mult, zona roşie urcă până la 7600 rpm, foarte mult pentru un motor turbo, pentru ca maşina să livreze "linearitate pe o plajă mai mare de turaţii şi o notă acustică plină de caracter", după cum notează BMW în comunicatul oficial. Apropo de plaja de turaţii, motorul turbo vine cu un avantaj imens la capitolul cuplu maxim, care a crescut şi el cu nu mai puţin de 40% şi este disponibil foarte jos, încă de la 1800 de rotaţii pe minut.
Creşterile de performanţe nu au afectat însă consumul, lucru avantajat de downsizing şi la trecerea la era turbo. Astfel, noile M3 Sedan şi M4 Coupe consumă în medie 8.3 litri/100 km, adică cu un sfert mai puţin decât generaţia anterioară. Emisiile sunt cifrate la 194 de grame CO2/km, deci avem primele M-uri care scad sub bariera de 200, noul motor ridicându-se la nivelul cerinţelor Euro 6.
La capitolul transmisii disponibile, BMW nu s-a pus rău cu puriştii mărcii şi a mers pe mâna unor cutii manuale în standard. Acestea sunt optimizate pentru a face faţă cerinţelor unor M-uri demne de anul 2013 şi pot fi înlocuite opţional la achiziţie cu o transmisie automată M DCT care a ajuns la a treia generaţie, oferă şapte trepte şi integrează câteva funcţii interesante: Launch Control, pentru plecare optimizată de pe loc, sau - o noutate absolută - Smokey Burnout, care-i oferă şoferului posibilitatea de a efectua burnout-uri în "mediu controlat".
ŢINUTĂ DE DRUM ÎMBUNĂTĂŢITĂ
Noile M3 Sedan şi M4 Coupe vin cu un diferenţial electronic Active M pe spate care înlătură - spun bavarezii - "derapajul pe suprafeţe alunecoase, de exemplu când roata din dreapta şi roata din stânga au niveluri diferite de aderenţă". Optimizarea tracţiunii vine la pachet cu pachetul DSC şi cu funcţiile sale, implicit cu modul dinamic M, care opreşte sistemele electronice să intervină până când maşina consideră că a atins limita. Mai mult, pentru a fi siguri că nivelul de aderenţă este optim, inginerii BMW au implicat chiar şi anvelopele în procesul de dezvoltare, astfel că acestea devin parte integrantă a pachetului oferit de bavarezi. Aşezate pe jante de 18 inch în versiunea standard şi de 19 inch ca opţiune, acestea oferă stabilitate laterală îmbunătăţită.
Direcţia electromecanică şi suspensiile M sunt şi ele capitole care merită tratate separat. Totuşi, trebuie amintit faptul că ambele pun la dispoziţie trei setări diferite - Comfort, Sport şi Sport+ - aspect care-i oferă celui de la volan libertatea de a-şi modifica răspunsul maşinii în funcţie de nevoi şi context.
DESIGN CREAT PENTRU A IMPRESIONA
Nu putem începe analiza capitolului design fără a aminti un element care are şi o valoare funcţională apăsată: plafonul din fibră de carbon disponibil pe generaţia anterioară doar pe versiunea coupe este acum montat şi pe sedan, doar acest element eliminând 5-6 kilograme (în funcţie de versiune) din masa totală a maşinii.
Faţă de versiunile standard ale lui BMW Seria 3 şi Seria 4, noile M3 Sedan şi M4 Coupe vin cu modificări spectaculoase mai ales în ceea ce priveşte aspectul exterior. Astfel, jantele speciale cu spiţe duble, spoilerul frontal şi cel posterior, oglinzile laterale cu două braţe de prindere şi mai ales capota care face loc intercooler-ului prin celebrul power dome îţi indică imediat faptul că ai de-a face cu versiuni speciale ale modelelor pe care altfel le emulează corect atât M3 Sedan, cât şi M4 Coupe. Scopul declarat al designerilor germani a fost acela de a explica prin design potenţialul dinamic al maşinilor: "Noile M3 Sedan şi M4 Coupe au un impact vizual care ridică limbajul de design BMW M la un nou nivel al expresiei, subliniat de caracterul funcţional, de atracţia emoţională şi de verva dinamică", explică Karim Habib, şeful de design al celor mărcii germane.
Foarte interesant este faptul că spatele lui M3 Sedan se diferenţiază uşor de cel al lui M4 Coupe în ceea ce priveşte eleronul subtil de pe capacul portbagajului. Dacă la M3 vorbim de un element adiţional vizibil, în cazul modelului cu două uşi este vorba de un eleron integrat în caroserie.
INTERIOR CU ACCENTE M
La interior, noile M3 Sedan şi M4 Coupe îşi împart designul şi elementele adiţionale care transformă linia "de serie" în M-uri veritabile. Astfel, pe lângă scaunele profilate sportiv inspirate din "scoicile" din motorsport (care vin cu comenzi manuale în standard), modelele bavareze oferă o listă întreagă de elemente care pioartă cu mândrie semnătura M GmbH: pragurile, pedalierul, levierul cutiei de viteze, volanul cu inserţii cromate sau instrumentarul de bord.
La capitolul "alte veşti bune" intră şi faptul că frâna de mână rămâne una tradiţională, semn că tradiţia nu poate fi întotdeauna depăşită de tehnologie. Pe de altă parte, logo-ul M de pe tetiere este luminat, o premieră absolută care probabil că va da startul unei pieţe înfloritoare de accesorii aftermarket de acest tip.
De notat, de asemenea, şi faptul că M4 Coupe are patru locuri şi un portbagaj de 445 de litri, în timp ce în M3 Sedan pot încăpea cinci pasageri, iar portbagajul creşte şi el până la 480 de litri.
TEHNOLOGIE
Sistemul iDrive cu butonul rotativ de rigoare rămâne la loc de cinste şi în noile M3 Sedan şi M4 Coupe, însă pachetul tehnologic oferă un element adiţional interesant: un cronometru al timpilor şi senzori care măsoară în timp real viteza, acceleraţia longitudinală şi laterală, consumul, unghiul de bracaj şi poziţia pedalei de acceleraţie. În rest, elementele hi-tech de pe cele două modele sunt împrumutate din dotarea modelelor de serie ale gamei Seria 3 şi Seria 4.
ALTE CURIOZITĂŢI LEGATE DE NOILE MODELE
◼ Cele două modele vor fi produse la uzine diferite: M4 Coupe va fi asamblat la fabrica BMW din Munchen (pe aceeaşi bandă cu Seria 4), iar M3 Sedan va vedea lumina zilei la situl de producţie Regensburg (unde se asamblează Seria 3).
◼ Apariţia lui M3 Sedan şi M4 Coupe reprezintă a cincea generaţie a modelelor sport din gama medie BMW, prima văzând lumina zilei în 1985.
◼ Sistemul de propulsie şi trenul de rulare au fost testate în special pe circuitul de la Nurburgring. La dezvoltarea maşinilor au participat activ piloţii de DTM Bruno Spengler şi Timo Glock, care au supervizat evoluţia dinamică şi tehnică a acestora.
◼ M3 Sedan şi M4 Coupe sunt primele M-uri din gama Seria 3/4 care folosesc un motor turbo.
-
Serd, joi, 12.12.2013 09:33
Poate gresesc,si imi cer scuze pt. asta,dar Spartanburg nu era uzina din USA unde asamblau x5?
-
Andi, joi, 12.12.2013 09:33
Uite asa apune era V8-urilor...
-
tzenu_bmw, joi, 12.12.2013 10:33
Daca as avea bani pt. un asemenea model probabil as alege noul M3(sedan) Mi se pare mult mai interesant noul M3 decat noul M4...nush de ce (pan' la urma sunt aceeasi masina) Nu stiu de ce n-au schimbat forma schimbatorului de viteze...acesta find prezenta prima oara prin 2005 pe M5E60...puteau so schimbe putin. Daca tot au iluminat logoul M 'de pe scaune'(nu de pe tetiere)....era foarte misto daca iluminau si sigla BMW de pe volan. Dar binenteles astea sunt doar mofturi....imi plac noile M-uri. Sincer daca stam sa ne gandim noul M3 (sedan) e un fel de M5 insa la un pret cu vreo 30k euro mai putin...interesant
-
mircea, joi, 12.12.2013 11:26
@Serd Corect. Dar Spartanburg şi Regensburg sunt uşor diferite. :)
-
ioi, joi, 12.12.2013 11:32
arata chiar bine; cu un plus pt m4. as fi preferat ca interiorul sa fie un pic modificat fata de un seria 3/4 normal; nu incarcat, dar sa aiba un "je ne sais qoui"; culorile sunt aiurea; sunt fan albastru, dar albastrul de pe m3 e cam spalacit; acel galben e chiar naspa.
-
soia, joi, 12.12.2013 12:43
Ce e cu galma aia pe capota? nu le-a intrat motorul? e inestetica.
-
Blower0, joi, 12.12.2013 14:09
4.1 secunde pana la prima suta pentru 1500kg si 550Nm constanti de la 1850 la 5500RPM... E lenta masina asta...Consuma in medie 8.9 litri la 100km...pai bine daca mergi ca o baba, turbinele nu functioneaza la maxim si nici nu folosesti 431CP. Daca ai merge ca nebunul precis obtii vreo 20 litri la 100km...
-
SPP, joi, 12.12.2013 15:00
Si acum meltenii ii vor face o scrisoare lui Mos Craciun.. Dar mai bine in scrisoare sa scrie sa le aduca si un set de injectoare bonus, si un sac cu bani pt manopera, fiindca bavarezii nu se satura ca ''musca dintr-o felie'' dar mai vor sa muste si din cealalta felie, asa se intampla cand tot ce poti spune este doar : BANII ..GIVE ME THE MANY !!
-
dan_grc, joi, 12.12.2013 17:37
Nu pot sa ma declar surprins de noile M3/M4 pt ca stiam aproape tot despre ele inca de acum cateva luni, atat ca date tehnice cat si la aspect, cel putin M4 s-a prezentat sub forma de concept care arata aproape la fel ca varianta de serie, dar chiar si asa, sunt putine lucruri de reprosat din orice punct de vedere, sunt convins ca si la testele viitoare se vor prezenta la inaltime, din acest punct de vedere M-urile devin din ce in ce mai plictisitoare:). @Blower Precis stii tu multe masini pe aceasta lume care sa aiba peste 400 de cai si daca se merge ca nebunul cu ele nu consuma 20 litri. @SPP-istul de serviciu de pe langa service, odata @Samba... ce vremuri !! " GIVE ME THE MONEY" se spune, incearca si pe japoneza, vei fi mult mai original.
-
Blower0, joi, 12.12.2013 19:49
@dan_grc : Ideea e ca e 3.0 litri twin-turbo , intelegi ?? Adica cu cilindree redusa. Adica downsizing! Uite o simpla comparatie la dinamica a 2 automobile: BMW M3 și Charger SRT8. Deci M3 face 0-100 in 4.1 secunde, la o masa de 1572kg , cu 431CP și 550Nm CONSTANȚI de la 1850 la 5500RPM. VITEZA MAXIMA E 280km/h. SRT8 face 0-100 in 4.6 secunde , la o masa de 1980kg, cu 470CP și 638Nm DOAR LA 4200RPM. VITEZA MAXIMA E 286km/h. Ok, pentru a avea aceleasi performante dinamice , rapoartele de masa/putere și masa/cuplu trebuie sa fie aceleasi. Adica mai băbeste spus ar fi: pe un cal "sa stea" aceeasi putere si acelasi moment de rotatie. Pentru M3 avem 1572kg / 431CP = 3.64 kg / CP. Și 1572kg / 550Nm = 2.86 kg/Nm. Pentru SRT8 avem 1980kg / 470 = 4.21 kg/CP. Și 1980kg / 638Nm = 3.1 kg / Nm. Concluzie: observi ? BMW-u are MAI PUTINE kilograme pe 1 CP SI MAI PUTINE KILOGRAME pe 1 Newton-metru. Asta inseamna ca trebuie sa fie mai agil. Ok, la acceleratie - da, dar DOAR CU JUMATATE DE SECUNDA :D , dar cu viteza maxima ??? Și asta avind in vedere ca M3-ul are cutie moderna cu 7 rapoarte in timp ce CHARGER SRT8 are una automata din 2008 de origine Mercedes cu 5 RAPOARTE și cam lenta..... Think about it...
-
dan_grc, joi, 12.12.2013 20:05
In primul rand nu M3 este concurent pt SRT8, eu zic M6, e mai " de acolo", daca vrei mai bine vechiul M6, sunt mai apropiate ca puteri, iar viteza maxima depaseste 300, apoi vorbeai de consum, deci cu Charger, daca mergi ca nebunul, cat consuma? 8 galoane?
-
Blower0, joi, 12.12.2013 20:16
Plus la asta, in alte surse vad ca ele au 1500kg , nu 1572! Deci Turbinele fac 18.1 PSI !!!!!!!!!!! Asta-i la naiba...1.25 bar !!!! Adica mai mult de o atmosfera! Ea tre sa pape a naibii de bine.
-
Blower0, joi, 12.12.2013 20:19
@dan_grc tu esti atent cind citesti ce scriu ? In primul rind sunt 2 sedan-uri. In al doilea AM ZIS CA rapoartele masa/putere , masa/cuplu sa fie egale - e conditia de comparatie, INDIFERENT de "taliile" masinilor. Ambele sunt SPORT. AMBELE sunt sedan-uri. Unul e mai puternic si mai greu, altul e mai usor si mai slab. Deci comparatia mea nu se anuleaza. Hai sa comparam si cu M6 , nu m-a supar !
-
dan_grc, joi, 12.12.2013 20:30
Hai c-o dai in copilarii, orice consum redus se face cu-n stil de condus cuminte, un model de performanta forjat la maxim normal ca va consuma mult, dc sa fie asta o problema? Este lent M3/M4? Exista supercar-uri care sunt mai performante cu mai putin de o secunda si care costa de 3 ori mai mult, si ce? Mie mi se par niste observatii inutile, neinteresante si pe langa subiect, dar poti sa continui, nu ma deranjeaza.
-
Blower0, joi, 12.12.2013 20:41
2012 BMW M6 vs 2012 Dodge Charger SRT8 392HEMI M6 : 0-60mph in 4.2 secunde , 560CP și 680Nm. Viteza maxima 305km/h. Greutatea 1950kg ( varianta cu 4 uși ). Deci are 1950kg/560CP = 3.48 kg/CP Și 1950kg/680Nm = 2.86 kg/Nm Deci , oricum M6 iese in avantaj și e și normal sa aiba caracteristici dinamice mai bune. DAR iarasi pana la 60mph diferenta de 0.4 secunde doar... Iar plus la asta E TWIN-TURBO și face cuplu CONSTANT. Ba mai mult: sa vezi ce rapoarte in transmisie are. ( in paranteze voi scrie pentru SRT8 ): 1) 4.810 (3.59) 2) 2.590 (2.19) 3) 1.7 (1.41) 4) 1.28 (1.00) 5) 1.00 (0.83) 6) 0.84 (Nu are) 7) 0.67 (Nu are) Final) 3.15 (3.06) Iti dai seama? In fiecare caz M6 multiplica MAI MULT cuplul la roți, ceea ce il ajuta sa accelereze rapid , dar totusi 0.4 secunde diferența, VAI DE CAPUL SAU daca mai luam in considerație ca e MAI UȘOR și MAI PUTERNIC, are CUPLU CONSTANT, care și el e mai mare !!!! Are 7 RAPOARTE !!!!!! Totuși "demultiplicarea" transmisiei lui SRT8 il ajuta sa dezvolte 286km/h - max speed din cauza ca are DOAR 5 viteze! PS: modele 2014 SRT8 Charger v-a fi echipat cu transimsia noua TorqFlite 8 cu 8 RAPOARTE. Atunci v-om Vedea cum stau lucrurile.
-
Blower0, joi, 12.12.2013 20:48
@dan_grc sunt de acord ca sunt supercar-uri de care ai zis, da nu voi sunteti aia care spuneti:" băăă, uite ce fac nemtii astia, motoare mici dar puternice tare, care și consuma putin" ?? Nu voi asa spuneti? Downsizing....downsizing...downsizing....motoarele americane mari consuma mult , ca nu au turbo si au volume mari --- Prostii. De ce Veyron cu 8 litri volum consuma 41L/100km ( date luate de pe site-ul oficial) dar Viper cu volum de 8.4 litri arde DE DOUA ORI MAI PUTIN LA SUTĂ ?? Simplu - cele 4 turbine iși fac treaba cu consumu
-
@Blower0, joi, 12.12.2013 20:56
Ehe, te framanti degeaba. Dan Grecu este un BMW-isti autentic nu vei iesi la capat cu el. Este prea prostut si de asta zic. Dar si deosebit de obsedat. Cand unii sufera in prim plan de teoria ''desconspiratiei'' nu ai ce sa faci.....pacat.
-
dan_grc, joi, 12.12.2013 21:08
Reducerea capacitatii cilindrice se datoreaza in primul rand normelor de poluare si a taxelor din ce in ce mai mari, asta cel putin in Europa, deci fa tu un calcul, daca tot esti mare fan de calcule, ce inseamna sa intretii un motor de 8 litri in Europa si ce inseamna unul de 3 litri, sau chiar 4 litri, lasa Veyron, la cat costa este chiar penibil sa vorbesti de consum, deci in afara de faptul ca noile M-uri consuma mult fata de V8-uri americane de 7 litri si pt care mai platesti doua masini noi sa le intretii cativa ani, alte " dezvaluiri" mai ai?
-
Ivanof, joi, 12.12.2013 22:18
@Blower0, vezi ca ii bagi pe melteni in ceata. E drept ceea ce spui tu. ''Reducerea capacitatii cilindrice se datoreaza in primul rand normelor de poluare si a taxelor din ce in ce mai mari, asta cel putin in Europa''.....da da bla, bla, bla, aceleasi idei rablagite si tampite de oameni prosti. E greu cu prostimea. De asta BMW implementeaza tot felul de gaselnite de marketing gen asa-numitul sistem „Smokey Burnout”, care sa ii ajute pe melteni sa efectueze drifturi la viteze potrivite, si sa nu mai intre in pomi sau sa omoare alti oameni cinstiti si nevinovati...asta este o alta gaselnita , dar la PROSTIME tine. In rest ce sa mai zic, dupa unii ar trebui sa ne calicim toti la cativa zeci de lei in plus si sa cumparam motoare cu capacitate cilindrica mica ca sa ce ? Ca sa platim impozit mai putin , dar care sa ne ia durerea de masele pe cealalta latura (financiara), adica cea a cheltuielilor de service-are si banii cu lopata in carburant pe asa iubitele TURBO-uri, care ce sa vezi dupa UNII ele consuma mult mai putin decat un natural aspirat dar ce sa vezi ? Consuma putin atunci cand mergi la o turatie atat de mica incat nici nu intra TURBO ( si daca nu intra TURBO mergi ca un pamfletar cu caruta ), plus faptul ca sunt de cilindree mica si duce la niste cifre absolut fanteziste cand se fac testele oficiale, fara nici cea mai mica legatura cu realitatea . Bine gandit Dan Grecu, tineo tot asa !
-
Ghionea, joi, 12.12.2013 22:31
Felicitari Automarket pt aceasta stire superba . Aceste noi M-uri sunt niste masini ridicol de frumoase. Dar nu s-a specificat daca are si Bang& Olufsen pt noul meu CD cu manele 2013 ? Sau vresiunea decatepabila are ?Ma rog. De acum M-urile sunt Dumnezeul acestui tip de masini. Si cand zic Dumnezeu ma refer ca ia oamenii decedati din ele si ii inalta la cer.
-
unul, joi, 12.12.2013 22:31
@Ivanoff http://www.automarket.ro/stiri/honda-introduce-o-noua-familie-de-motoare-vtec-turbo-de-un-litru-15-si-54046.html http://www.automarket.ro/stiri/lexus-va-avea-o-motorizare-turbo-20-litri-si-patru-cilindri-54066.html Acum sunt convins ca vei latra de GT-R, dar incearca sa ramai in zona motoarelor turbo de 1-2 litri pe care le vor avea si Honda si Lexus, uimeste-ne cum toate dezavantajele motoarelor turbo se vor transforma in avantaje.
-
@blower0, joi, 12.12.2013 23:37
Comparam 4x4 cu 4x2 la plecarea de pe loc? Cam cat esti de prost?
-
@Misha, joi, 12.12.2013 23:38
Asa, si? E un entry dus la extrem, nu este concludent, aproape nimeni nu cumpara asa ceva, da parca cilindree mare si putere mica era fiabilitate mare, apoi se faceau comparatii cu taxele mai mici la motoarele de cilindree mai mica in general, daca zici tu ca sunt taxe mari la 2 litri si aproape la fel pe la 4 litri sau 5 litri asa o fi, dar este si mai interesant cum macane multi la orice stire cu Bmw, aici era vorba de M-uri cu motoare de 3 litri, si da, sunt taxe mai mici decat la V8-urile americane cu cilindree de 2 ori mai mare, si da, chiar si americanii indragesc M-urile si le cumpara in draci, romanii trancanesc pe net despre cat de fraieri sunt cumparatorii de Bmw, cum conteaza 0.3 secunde si cum nu stiu ce model consuma cu 1.5 litri mai putin si daca ar avea bani pe ala si l-ar cumpara, WTF?? Astea sunt mult mai interesante dar si comice in acelasi timp.
-
Blower0, joi, 12.12.2013 23:42
@dan_grc , veyronu are un volum comparabil cu Viper intelrgi? Care bai norme de poluare bai ??? 392HEMI e Euro 5 , ce vrei ?? 265g CO2/Km ?? Mai ai ceva de zis? Care-i poanta bai? Europenii sunt prostii fiindca pun taxa pe volum!!!! Nu pe CONSUM !!! In America se pune "gas guzzler tax" daca stii ce e asta "guzzler" ( cauta in dictionar ). Masinile care consuma mai mult de x litri platesc aceasta taxa. DAN GRECU , Emisiile NU DEPINDE DOAR DE CAPACITATEA CILINDRICA !!!!
-
dan_grc, joi, 12.12.2013 23:52
Omule, tu pana la urma ce vrei? Eu am spus ca sunt taxe mari in Europa si producatorii europeni s-au adaptat, ce tot faci spume la gura pe aici? Probabil ca europenii sunt prosti, du-te in SUA, cumpara-ti Viper de 8 litri si poti sa le dai si niste lectii de inginerie si sa le spui cat de fraieri sunt inginerii europeni cu motorasele lor, stii ce zic? Bai blower.
-
dan_grc, vineri, 13.12.2013 00:02
@Misha Scuza-ma, ai tu date despre cati si-au luat 316 d chel? La fel ca 114 d de 90 si ceva de cai, aceste oferte sunt pt media aia de noxe, eu pana acum n-am vazut niciunul pe strada, poate ai vazut tu, e posibil pe la unele firme sa fie avantajos. Adevarat ca cei care chiar isi cumpara seria 3 prost dotat ar face o afacere mai buna cu Mazda 6,dar cu apiratiile premium la interior poate cu viitoarea generatie, nu stiu ce are toata lumea acum cu premium, o piele, 5 dotari, navigatie cu rezolutie de acu 10 ani, ergonomie la fel, apirant premium, pai asa se incadreaza absolut toate modelele de la clasa medie, aspirante la premium in versiunile dotate.
-
Blower0, vineri, 13.12.2013 00:06
@dan_grc eu pana la urma am vrut sa iti spun ca, ori cu motor mic turbo, ori cu motor mare natural aspirat, ai sa ai cam acelasi consum ( daca masinile au aceeasi masa si aceeasi putere) asta am vrut sa spun. Turbina permite intrarea unui adaos de aer ( deci și oxigen) , ceea ce permite introducerea unei cantitati mai mari de benzina => de aici rezulta putere crescuta. Ori maresti volumul ( ca sa bagi mai mult aer) ori pui turbo, ajungi tot cam acolo. In cazul unui motor N/A nu ai turbo lag si alte probleme.
-
dan_grc, vineri, 13.12.2013 00:14
Si ca mi-am amintit, totusi sistemul nou de comentarii promis de asta vara mai vine? Sau ca sa mai comentez pe AM trebuie sa suport la nesfarsit un idiot care face absolut tot ce vrea, cand vrea. Incep sa cred ca-i rea vointa, ce este asa greu sa fie blocat un IP sau 2, 3 cate are? Sau sa propun un sistem de recompense, cine-l blocheaza pe bolnavul de Robert va fi rasplatit, in bani. Robert, ar trebui sa te simti flatat, dupa asta urmeaza sa angajez un vanator de recompense daca nu merge virtual.
-
dan_grc, vineri, 13.12.2013 00:24
@Misha A spune ceva rau sau bine despre un model este relativ, poti sa spui si ceva rau, eu doar spuneam ca aceste motorizari nu sunt reprezentative pt Bmw, la noi majoritatea seriilor 3 cumparate de noi in ultimii ani sunt 320d cu nivele medii de echipare, eu nu vad pe cineva care si-ar lua 316d de 116 cai, in afara de companii, care isi cumpara totusi aceasta varianta intr-adevar greseste.
-
unckle, vineri, 13.12.2013 01:50
deci M3 este mai rapid decat acea masina americana cu motor de 8l si totusi nu este suficient de muuuult mai rapida (pe hartie) pentru a fi satisfacatoare.... am inteles tot deci, F30 este, la nivelul minim absolut de echipare/motorizare comparabil ca pret cu Mazda6 sau Honda Accord (in versiuni medii-inalte de echipare) ... si totusi este o masina de kkt pentru ca, la optiuni similare / motor similar este mai scump ... am inteles si asta ... totusi nu inteleg de unde vine inversunarea asta la adresa unei masini care, fara a fi vre-un varf de gama vinde mai mult decat toate cele 3 amintite in comparatii (Chargerul, mazda6 si accord) .. poate lumea este mai plina de cocalari decat se vede printr-un geam de mercedes :) Revenind la comparatia dintre mazda6 si 316d, ar trebui mentionat ca 316d, in varianta de baza are jante de tabla si tot restul dotarilor prezente pe 318d si 320d, deci nu-i chiar asa de cheala (desi mi se pare un pic penibil sa vina cu jante de tabla la peste 32k ...). Optionalele costa la fel, masina este aceiasi cu un 320d, difera motorul prin setarile ECU si (poate mai intervine cineva care cunoaste) ceva mici modificari de ordin tehnic. Rezumand - primesti acelasi BMW pe care il primeste si ala care da 5-10k mai mult, diferentele fiind vizibile la puterea motorului si la diverse optionale (in cazul alora care iau mai mult de un 320d chel), in esenta ai aceiasi masina.. doar ca nu fuge (ceea ce nu-i un lucru rau...) si are mai putine butoane. De partea cealalta, avem o Mazda6 "bine dotata" :) care ajunge fara probleme la 33k daca abuzezi un pic de lista cu echipamente optionale. La pretul BMW-entry avem o masina cu toate dotarile unui F30 de 60k... deci "la jumatate de pret" ar spune unii dintre comentatorii de mai sus care inca nu au terminat scoala generala (judecand dupa calitatea ineptiilor etalate). Discutia insa nu este atat de simpla. Discutam aici despre comparatia dintre doua masini care au target diferit, care au pretentii de la viata diferite. Una se vrea entry-level in gama unui constructor premium (deocamdata cel mai prolific .. in caz ca nu i-a depasit audi.. nu mai am tinut pasul cu anunturile) iar cealalta este "maximul" unui brand. Sunt sigur ca, daca in discutie nu aveam un BMW .. si aveam, spre exemplu, un Lexus, toata "cearta" se rezuma la cum este japonezii cei mai buni pe ambele fronturi ... se aplica un fel de "double-standard" datorita bunei cresteri dâmbovițene care ne invata ca ala cu bemve este clar un nenorocit cu patru clase .. adevarat,sunt mai multi la noi decat in alta parte, dar majoritatea posesorilor de F30 au suficient in cap cat sa nu intre in categoria aia (insa nu suficient cat sa nu fie incadrati, la fel de multi, la categoria "meltean cu bemve de 50k care se baga ca vita pe contrasens"). @automarket - cand va treziti maine dimineata periati si voi un pic pe aici :)
-
BMW, vineri, 13.12.2013 02:59
@BLUEWJOB sau cum te mai cheama . Way copile citesc prostyle tale si sunt mai mare ca tine nu mi-as pune minte cu tine dar esti prea departe de viata . Ce stii tu copile despre masinele americane ??? TU ai condus vreodata o masina americana ??? TU ai ideie ce consum au ele ? TU ai ideie cate de necalitative sunt ele si cate probleme tehnice au ??? Va rog mult astia de acasa sa nu aburiti cu americanii . Mai intai sa veniti aici in STATE si sa faceti cunostinte cu tehnica americana si pe urma sa urlati ca prostii. Masinele americane astea sportive sunt o raritate pe drumurile marilor orase !!! Ca e Bucuresti , ca e CHICAGO sau New York sau CHISINAU, TOT cu BMW si Mercedes-Benz merg oamenii de afeceri la serviciu doar un procent mic de tot aleg Corvette sau Charger sau alte pornografii, pur si simplu cum tie nu-ti place BMW la fel americanii nu le plac SAAB si FORD sau DODGE. DODGE se vand numai masinele ieftine DOdge CARAVAN , FOrd FOcus , etc. Cand e vorba de bani americanii ii dau pe NEMTOAICE . IMbracatii la PATRU ace in CHICAGO pleaca la SERVICIU in PORSCHE , BMW , S-class, . Mexicanii/ emigrantii cu Honda Civic , Dodge Caravan, Mustang:))) cu Saab , cu Toyota Corola , crezi ca te iau peste PICIOR ??? AS fi vrut eu sa aberez dar te invit in SUA sa faci cunostinta cu realitatea . Sa intelegi ca Nu poti tu sa schimbi o planeta intreaga , daca Terra alege TOyota ca e ieftina si buna pai sunt de acord e o masina buna relativ la pretul care il dai . Daca BMW e liderul PREMIUM MONDIAL pai inseamna ca inseamna ceva nu ??? Si mai ales ca acum si TOyota iau motoare de la BMW si mai ales ca BMW are cele mai multe trofeie la MOTORUL anului in lume , nu sunt trofeie luate in ROMANIA cu ajutorul lui NASU si FINU sunt trofeie diverse la diferite concursuri internationale , inclusiv se dau la STUTTGART ( orasul natal Mercedes) catre BMW. Ia si te linisteste ca noul M3 va atinge 320km/h fara nici o problema inca nu am vazut BMW sa nu atinga viteza care e aratata pe BORD , are 330km/h te asigur ca le ia nu la vale si nu la deal ci pe loc DREPT. Vitezele 250km/h sau 280 le pot atinge cu BMW-ul meu cu 231 hp 330 SPORT PACKAGE. In carte e scris viteza maxima limitata e 250km/h si BMW-ul meu are 231 hp pai ce crezi ca noul M3 are 430 e in stare numai 30km/h sa urce ??? FIi serios nu e logic , ti-am zis astea sunt niste packete oferite de BMW pentru a mai scoate niste bani de la client ca masinele pot mult mai mult .
-
Blower0, vineri, 13.12.2013 07:58
@unkle ai facut niște deducții greșite. Eu o parte din ce ai zis tu, nu am zis. PS: motor de 6.4 , nu 8L
-
Blower0, vineri, 13.12.2013 08:14
@BMW , iarasi - te rezumi doar la STATISTICA --- "ca bmw se vinde super bine" - ei și ??? Și care-i treaba ?? Muscle car-urile nu isi propun DIN START LUX PESTE CAP, confort la maxim si altele. Ele prin definiție nu sunt ceea ce este bmw si mertz. Ca daca ar fi, nu ar mai fi nici o diferenta.
-
Blower0, vineri, 13.12.2013 08:17
@BMW , tu ai condus vreodata M5 F10 ?? Ai idee ce consum are ?? Dar SRT8 ai condus vreodata de zici ca "ce calitate proasta au" ? Dar ZL1 /ZR1 ai condus ??? Dar GT500 ai condus ?? Ai stat in uzina in timp ce se construiau ele ?? G8 ai condus ? Da ma intrebi pe mine, da ?? Ești ZERO, dute și ia-ți bmw si gata. Eu tie nu iti impun masinile americane.
-
Catalin, vineri, 13.12.2013 09:22
Cati oameni sunt in lumea asta care vor confort? si cati sunt care vor o rabla americana ca cele mentionate ca tine? O sa vezi ca majoritatea e zdrobitoare in favoarea "rablelor cu confort".
-
Claudiu, vineri, 13.12.2013 10:48
M4 mi se pare foarte reusit. Daca as avea banii pentru asa o masina cu siguranta as cumpara-o. Daca vrei masina sport iti iei un coupe si nu un sedan sa cari porcul si saci de cartofi cu el. :D Una peste alta, masinutele astea doua nu-s pentru romani. Is acolo pentru vesticii cu bani si trai bun. Cheers!
-
MarchenM, vineri, 13.12.2013 12:36
@ Claudiu :) O manutza verde de la mine!
-
Blower0, vineri, 13.12.2013 14:20
@Catalin, mai multora le place luxul, sa se duca si sa cumpere lux, dar eu cu "rabla" mea americana o sa-mi bat joc prin trafic mai ales d-astia care au ideea asta in cap: am bmw/mercedes/audi/porsche imi fac de cap in trafic. Am bmw, tai calea la Logan-uri, am mercedes merg cu 30 la ora pe banda de viteza" etc etc. Special o sa-mi fac o supapa bypass ca sa treaca fumul pe linga catalizator sa il dau direct in sistemu lui de ventilare. Ala o sa se duca la service BMW , o sa dea x € sa il schimbe :D ... Și da, un hîrb o sa fie , un Chevrolet Nova SS , ruginit pe dinafara, fara vopsea pe el, dar pe autostrada si la semafoare yo o sa fiu ala care se simte bine :D Și o sa vedem cine ramane cu buza umflata, cind stau gagicile pe drum si astia din bmw se pișă pe ei cind vad ca UN HÎRB le face felu :D. Sunetu din motoru de 10.3 litri o sa treaca de stratul de izolare fonica si o sa-i si astupe sistemu super scump de 7000 euro Bang & Olufsen :D :D .. In final, lasam gluma la o parte. Apreciez masinile de lux cu șoferi normali la cap. Urasc masinile astea fiindca sunt raspindite intre prosti, care zic caa :" băă yo am bmw si ii fac pe toti la semafor, bmw e cel mai tare...mercedes la fel, cine are mercedes e cool, restu sunt niste idioți" Da o sa ma distrez. Daca o sa vad d-astia pein trafic o sa fac la fel, o sa trec in fata lor ( cu usurinta, cu voia lor sau fara) si o sa merg si io cu 30 la ora cind ei se grabesc, o sa le tai calea. Și da - toate astea cu un hîrb...in cazu asta e de-ajuns sa arat video-registratorul politiei si tot se rezolva. Te porti frumos - ma port de 2 ori mai frumos. Te porti urît , ma port de 2 ori mai urit
-
unckle, vineri, 13.12.2013 14:21
blower0, nu vorbem numai de tine ... tu te incadrezi la partea cu americanele si ineptiile gramaticale.
-
Blower0, vineri, 13.12.2013 15:43
@Unckle , sunt greseli mecanice.
-
df, vineri, 13.12.2013 15:47
super
-
@Blower, vineri, 13.12.2013 17:14
Cei mai indisciplinati in trafic sunt taximetristii, si ghici ce masini au majoritatea? Logan. Dar asta nu inseamna nimic referitor la marca masinii. Tu esti unul dintre cei multi care urasc de moarte Bmw si Mercedes, trebuia de la inceput sa incepi cu asta, nu cu teoria chibritului, dar cum poti sa ai tupeul si nesimtirea sa intrebi daca a condus cineva SRT, Viper sau Gt 500, dar tu mai expertule ai condus M5, Ferrari, Porsche, sa dai asa lectii de cat de varza sunt europenii? Va c...ti pe voi ca va luati V8-uri de 6 litri, va luati pe dracu ma, stati si bombaniti toata ziua de bmw-uri si mercedesuri, cand nu va opreste nimeni sa va luati SS-uri, Mustang si Viper, cumparati-va si apoi sa va bateti joc de Bmw-uri, dar sunt vise taica, vise de adolescent.
-
Lache, vineri, 13.12.2013 20:36
Avem obsedati cu masini japoneze,avem obsedati cu Bmw.Acum avem tot tacamul.Avem si obsedat cu muscle cars.
-
Blower0, vineri, 13.12.2013 22:34
@@Blower, altceva ??? A ??? " ce tupeu ai sa intrebi daca ai condus..... " Da ce tupeu bă ?? Băi, citește cu șepte ochi inainte sa scrii ceva ca ma incep a rîde... :D Am zis eu ca am V8 ?? Și ce daca dau lecții ?? Ți se par incorecte - atunci contraargumenteza la tema da nu bate cîmpoi cu vorbe de 0.01 bani - ca iți arați "personalitatea". Sunteți niște "cunoscatori" de automobile amatorași și deja va pare ca știți tot despre mașini. O *** știți. Daca te intreb:" CUM se crește puterea unui motor?" ( toate posibilitatile), imi spui ???? Raportu ideal de ardere a benzinei mi-l arați? Și cum il obții ?? Imi arați ?? Știi cum lucreaza un compresor cu boost variabil cu control de bord ?? Ai habar cum Lucreaza o cutie secvențiala d-asta sport de pe bmw/mercedes ?? Lista continua. Voi mecanica auto știți ce e asta ?? Dute dracu' bai ! "Vise de adolescent" .....exact băi am 13 ani și 2 zecimi si visez la prostii :D ...nu cumva voi - OAMENI MARI, visați la "jucării" ??
-
Blower0, vineri, 13.12.2013 22:37
Dupa ce termini facultatea de mecanica, mai vorbim.
-
@Blower, vineri, 13.12.2013 22:49
Unii ingineri care proiecteaza motoare au mai multe facultati, eu nu stiu dc nu lucrezi la departamentul de dezvoltare motoare la americani, n-ai zis ca ai V8, visezi sa ai ca sa faci de ras bmw-urile, vai de capu tau, te faci de ras pe tine cu frustrarile astea, ia-ti baiatu model vechi american si nu mai baga in seama mizeriile europene, poti?
-
Lache, sâmbătă, 14.12.2013 00:16
Blower joci cumva in aceeasi liga cu _444? Aveti cam acelasi limbaj.Esti cumva tunner de motoare? Si daca stii raportul ideal de ardere,esti mai ferisit.Esti ca perja chicata in glod.Vai de capul vostru!
-
Blower0, sâmbătă, 14.12.2013 00:28
Nene, daca nu ti-ai dat seama, chiar ma crezi asa de timpit?? Haha....păi fii atent la ironie...
-
Blower0, sâmbătă, 14.12.2013 00:29
Apropo, tu la intrebari raspunde, eu cu tine vorbeam. Cu inginerii mai in colo.
-
Blower0, sâmbătă, 14.12.2013 16:09
@Lache, care 444 ??? Eu sunt pe cont propriu, mai vezi pe-aici vreun fan america ??
-
Blower0, sâmbătă, 14.12.2013 16:11
@Lache, pot sa spun exact acelasi lucru: "esti ca perja chicata in glod, vai de capu tau"
-
Lache, sâmbătă, 14.12.2013 23:03
Tu poti sa spui ce vrei. Cate comentarii ai scris pana acum? Mai mult de jumatate din comentarii sunt ale tale. Adevarate perle stilistice si gramaticale. Mai primeste "procesorul" tau cate o idee, si gata comentariul.Si in acelasi timp mai pui cate o manuta verde la fiecare comentariu de-al tau. Amestecul ideal poate fi obtinut? Alea 14,7 parti de aer si o parte benzina este raportul ideal care nu poate fi obtinut. Amestecul asta de benzina este diferit,depinde de cum functioneaza motorul .La pornire ,la accelerare ,cand motorul merge in gol,cand merge incet,cand il accelerezi la maxim s icand mergi la drum intins, Cam astea sunt conditiile la care functioneaza un motor.Amestecul de benzina este bogat sau sarac.Vrei sa-ti dau si valorile amestecului pt.fiecare conditie ? Cum se obtin aceste rapoarte ?Simplu: iei un mestecau si o galeata in care pui benzina.Si incepi a amesteca pana iese fum din ea. Astea nu se invata la "facultatea de mecanica". Sunt lucruri de baza care se invata intr-un liceu sau scoala profesionala sau cand esti ucenic auto.Nu ai nevoie de facultate. Incearca sa fii mai modest,pune-ti ordine in idei si incearca sa-ti exprimi punctual de vedere cu creionul,nu cu pumnul! OK? No offence,man!
-
Blower0, duminică, 15.12.2013 23:58
@Lache, nu imi pun mîini verzi. Nu imi trebuiesc o vecie. La ce mi-ar folosi, a ???? 2. Băi, chiar asa??? Ok, nu m-ai inteles. Cum dovedesti ca raportu ideal e 14.7:1 ??? - asta era intrebarea. Dau chiar mă credeai asa prost ca nu stiu cum se obtine un amestec ?? Haha...mdaa... 3. Raportu nu se primeste ideal!! CORECT. Dar, el e o functie sinusoida in dependenta de timp și nu mai variaza el in stinga si in dreapta chiar asa cum zici, fiindca ECU, TINDE BĂI sa-l "faca" ideal. 4. Eu nu ma fac aici mare si tare, de zici ca sa fiu modest. Dar cred ca mă subestimezi, iar tu te supraestimezi.
-
Blower0, luni, 16.12.2013 00:05
@Lache , la facultatea de mecanica se invata, pe linga constructia motorului , ceva fizica, intelegi?? Legata de motoare.
-
Lache, luni, 16.12.2013 20:03
Bai(ca sa fiu la acelasi limbaj)? Tu ai auzit de amestec stoichiometric? Pune mana pe dictionary si cauta ce inseamna.Nu te credeam prost,acum sunt convins.Si cum tinde bah ECU sa-l faca ideal? Nu trebuiesc luate in calcul temperatura aerului ,a lichidului de racire,samd? Cand pornesti motorul la rece ,care este amestecul dat de ecu,bah ? Cat se deschide ,bah,throttle body ? Throttle control body unit . Si mai sunt o gramada de module pe un motor modern. Ar trebui sa stii cam cate module are un SRT 8.Cam 23 de module are.Depinde de model.Mama,stii si trigonometrie? Ma dai pe spate! Lucru mechanic,termodinamica,adiabate,izocore, izobare.....Se pare ca esti cel mai tare de pe aici. Functie sinusoidala nu functie sinusoida Sinusoida este ce apare pe graphic,daca stii sa faci un graphic.La 90 de grade fierbe unghiul drept.Stiai asta? .Asa-i correct. Esti tangent sau cotangent cu tehnica auto?
-
Blower0, marţi, 17.12.2013 13:46
@Lache, da - sinusoidal - corect. Am auzit si de izobara , adiabata,izocora,izoterma, termodinamica. Te credeam destept , dar acum sint sigur ca esti prost. Tu habar ai cum lucreaza un ECU , ba?? Raport stoichiometric asta e raportu ideal de ardere ba..dar stii de unde apare el "14.7:1" ?? Bă, tu habar ai ce fuctie are ECU-ul? ECU-ul FACE ca RAPORTUL de AER/BENZINA sa fie IDEAL, deși EL NICIODATA NU E IDEAL!! Pricepi? Da, cind accelerezi, cind frinezi, cind motoru e rece. Tu nu știi cum lucreaza blocu electronic, de aia mai mult nu scriu. Mă subestimezi prietene, ca am scris in loc de "sinusoidal" - "sinusoida".. Auzi? Cica:" cite module?" Pffffff , băi, nea' desteptu' , fiecare automobil are UN SINGUR MODUL DE CONTROL. Fiecare bloc electronic are un software instalat. Acest software de fapt contine mai multe HĂRȚI DE PARAMETRI BĂ! de throttle body - ai habar de functia lui? Ce faci tu de fapt cind apesi acceleratoru? PS: Chip-Tuning stii ce e aia ?? Nu ma invata tu pe mine ce e ala "raport stoichiometric" și nu te lega de greseli mecanice, gen:"sinusoidal/sinusoida" , iar daca nu ai ce spune - nu spune nimic.
-
Blower0, marţi, 17.12.2013 13:50
PS: ca sa nu spui ca am zis ca ECU-ul face ca raportu sa fie cit mai apropiat de cel ideal zic aici - DA, ECU-ul are o functie complexa, in care intra o sumedenie de lucruri. El poate face si 100 operatii pe secunda...
-
Blower0, marţi, 17.12.2013 13:53
* sa nu spui ca am zis ca DOAR aia face*
-
Blower0, marţi, 17.12.2013 15:59
@Lache --- "throttle control body unit" ??? Tu visezi ?? Exista asa ceva ?? Inca cu inversii " control body" ....??? Am impresia ca cunosti niste chestii dar superficial...
-
df, marţi, 17.12.2013 16:22
@Lache, esti varza
-
Lache, marţi, 17.12.2013 20:08
Stii ced este interesant? Eu am scris un comentariu,tu ai raspuns cu 4 comentarii.Asta spune multe,domnul inginer! Throttle body control unit? Spui ca este inventia mea? Holden Commodere V8 engine,una dintre problemele care apar la acest motor,este ca nu mai merge rotund.Apare luminita pe bord.Pui scannerul si iti da codul: throttle body control unit .Unul noe este pe undeva la 1500 de euro. Te urci mataluta intr-un Jeep Grand Cherokee SRT 8 (cam greu pt tine treaba asta) si varsa-ti vodka pe schimbatorul de viteze de la cutia automata.Dupa aceea va trebui sa schimba modulul de la schimbator.Ai cuplat scannerul la un SRT 8? (ce intrebare pot sa pun).Vei vedea acolo pe scanner cum comunica intre ele modulele. Si chiar ECU-ul face amestecul de benzina? Asta chiar este ceva nou pt.mine.Ce revelatie! Este ca o noua descoperire a secolului,care a revolutionat lumea! Asa-i domnul Eugen? Cand i-mi explicit si mie ce este un CIP tunning? Lasa cartoful prajit si pestele(fish and chips). De cate comentarii ai nevoie ca sa-mi aspui ca amestecul de benzina nu este niciodata ideal? Exact ce am spus si eu,dar tu ai nevoie de o eternitate ca sa-mi spui acelasi lucru.Te las pe tine sa explici cum arde un amestec de 14.7 la 1. Si cutiile de viteze automate au ECU-ul lor! Domn' professor ai auzit de Flex Ray communication protocol? E pe piata cam de 7 ani,dar nu prea stiu nimic despre asa ceva.Te bagi la innaintare si ne tii un seminar? Oare cate comentarii mai vin, dupa asta , din partea ta? 9,10 sau mai multe? @df,tine aproape de suflator,daca nu vrei sa fii varza ca mine!
-
@Blower0, marţi, 17.12.2013 21:28
Total de accord cu tine. @Lache ce ''throttle control body unit" visezi mai baiatule? Tu te auzi ce spui ?
-
@Lache, marţi, 17.12.2013 23:45
Pe langa faptul ca ma cam dor ochii cand te citesc (desi imi inchipui cata bascalie de cuvinte incerci sa faci ), cu parere de rau pentru tine. Apropo stii de cati bari este presiunea in sistemele de injectie diesel moderne ? Hai ca esti un maestru ''nascut'' la a face spectacol. Dar de powerbox ai auzit ? Stii care este diferenta intre chiptuning si powerbox? Dar de ECO-Tuning ? Te rog sa spui , hai ca te pricepi de minune, fara suparare . Dar ia enumara-mi tu mie de exemplu : 14,7:1 este amestecul ideal pentru a obtine ce ? ,a obtine puterea maxima dintr-un motor , a obtine economia maxima la consumul de combustibil sau a obtine emisia minima de noxe. Stii ? Asa-i domnul Lucian Nicolae ? Un amestec 14,7 la 1 va produce prin ardere cea mai mica cantitate de emisii toxice ( hidrocarburi si monoxid de carbon) , pe cand un amestec mai sarac ( deci peste 14,7 la 1 ) va produce mai putin monoxid si mai multe hidrocarburi. Dar stii de cat amestec are nevoie motorul unei masini pentru a dezvolta o acceleratie mai buna?.Stii cata tensiune emite sonda lambda ? Si nu cumva rolul ei este de a furniza pentru ECU informatii despre cum sunt gazele din esapament stii ? Te rog Domnul Lucian Nicolae sa enumeri. Iti las loc de niste raspunsuri Numai bine !
-
Blower0, miercuri, 18.12.2013 00:14
hahaha...@lache, am pus 4 comentarii fiindca imi mai aduceam aminte cite ceva, ma scuzi ca te deranjeaza, mai mult nu o sa fac. PS: Tu personal ai pus scannerul si ti-a aparut ast? ?? - ok, ok. eu stiu de "throttle body control" da nu de "throttle control body unit", dar hai sa nu ma mai leg de cuvinte. Din cite stiu pui un ECU bun care-ti face toata treaba, nu pui vreo 5 pe fiecare fleac, sau cine face asa? Se supraincalzesc condensatoarele din el ?? Da - am nevoie de eternitate ca esti greu de cap... Baiete - cu mine ironia nu merge:"descoperirea secolului" si toate astea. P/u final: La ce ai vrut sa ajungi? Care de fapt e mesaju tau referitor la automobile ?
-
@ Robert, miercuri, 18.12.2013 02:32
Iar incerci sa te bagi in seama? Chiar voi ati explicat ce inseamna raportul ala stoichiometric,si multe altele.Ce mai vreti.Adunati-va toti la un loc si faceti un manual de mecanica moderna.si lumea va fi mult mai linistita.Mai resati-va intre timp "ECU' -le.Aveti nevoie!
-
Lache, miercuri, 18.12.2013 08:40
Sa traiti domnisorul Robert! Iar ti s-a pus pata pe mine? Citeste in ultimul meu comentariu : "te las pe tine sa explici cum arde un amestec de 14.7 la 1" Tu ce intelegi de aici? Eu m-am referit la ardere. Nu stiu de care current emis de senzorul de oxygen vorbesti tu.Poate vrei sa spui tensiuni emise ! tensiunea aia de care zici tu nu este niciodata constanta.Sunt valori cuprinse mai mici de 1 volt. Si, de fapt ,sonda asta citeste cat oxygen este in sistemul de evacuare. La 0 grade cand pornesti motorul,amestecul este de aproximativ 1:1 (bogat).Cand pornesti motorul la 20 de grade amestecul este aproximativ 5:1.Cand accelerezi ,ai un amestec de aproximativ 8:1.La " idling " ai aproximativ 11:1.Cand mergi incet ai intre 12-13:1.La " full load" ai 12-13:1. Viteza de croaziera(ca sa zic asa) ai 16-22:1 (amestec sarac). Ce se intampla cu arderea cand ai amestecul ideal? In camera de ardere nu mai ramane nici oxygen si nici combustibil.Iar la evacuare vei avea doar apa si dioxid de carbon. La "full load" daca ai avea un amestec de 14.7 :1 ,vei distruge motorul din cauza puterii immense degajate atunci se face aprinderea in camera de ardere. ALO ! Peste 14,7 :1, vei avea mai putine hidrocarburi si monoxid de carbon,in schimb va creste NOx. Si asta din cauza temperaturii marite in camera de ardere (din cauza amestecului sarac).Mai bine mi-ai spune cum functioneaza senzorul cu zirconiu si cel cu titan.Nu prea sunt sigur. Deh,n-am facultate de mecanica ca altii. De la 1000 de bari pina pe la 3000 de bari.Depinde de system. Restul.poti sa-l tii pt.tine. Domnul Robert,apreciez efortul depus de tine,cautand pe net tot felul de probleme , date tehnice si intrebari la care nu sunt obligat sa raspund. Ferice de cei care au facut facultatea de mecanica. Btw., ati fost cumva colegi? Picaturi pt ochi,daca te mai dor ochisorii!
-
Lache, miercuri, 18.12.2013 09:14
Pana si un copil de scoala generala poate sa caute pe Wiki despre ECU. Cautati si voi acolo si veti vedea cate ECU are o masina moderna! Dormi studente,dormi in pace ! Tzara ,inginer te face! Sanatate maxima! ( e corecta expresia,-444 ?) Craciun fericit !
-
Blower0, miercuri, 18.12.2013 09:25
@Lache bravo, eu-s de acord,sa presupunem ca asta o stii , nu ai copiat-o de pe net. Și sa presupunem ca era corect fiindca tu spui ca la "full load" el e 12-13:1 iar daca ar fi 14.7:1 distrugi motorul. Motorul cind este proiectat , are un coeficient de "noapte buna". Eu am mai auzit una:" la diesel, daca apesi brusc acceleratia in podea, poate sa explodeze blocul" --- astea-s povesti. Și ceea ce ai zis depinde de software-ul instalat. Te intreb inca odata: care de fapt e mesaju tau cu referire la automobile? Ca asa si nu e clar de ce ne contrazicem?
-
@Lache, miercuri, 18.12.2013 14:13
Salut domnul Lucian ! Dar cand am zis eu ca mi s-a pus pata ? Doamne fereste, aici este un site auto unde chiar zic ca este bine sa ne impartim idei si raspunsuri unul altuia. M-am bagat la acest subiect fiindca mi s-a parut inteserant cel ''dezbatut '' de voi, dar cand mai apare si o ''eroare'' nu ma pot abtine .Ca eu ti-am pus cateva intrebari, nu inseamna ca iti adresez ''acuzatii''. Poate chiar vreau sa invat ceva de la tine, poate esti mai bun decat mine , nu-i asa ? Trecand cu vederea peste ''banala'' ta ironie , am avut in vedere sa imi raspunzi si ce este un powerbox si care sunt diferentele dintre acesta si Chiptuning si MOCA ? Nici ECO-tuning nu mi-ai spus, dar nah ce idiot si eu, pun intrebari la care nu se gasesc raspunsuri pe net. Sunt un mare SADIC asa e . In rest sunt deacord cu tine, dar nu in mare parte. Sonda Lambda emite o tensiune in functie de ''continutul'' de oxigen din mediul in care masoara, deci DA ai avut o concluzie cat de cat stabila aici. Bun. Dar ( stiu sunt exigent ) inca astept raspunsurile la acele intrebari, 3 . Dar hai sa iti raspund si la ''of-ul'' tau. cum functioneaza senzorul cu zirconiu ? sau titan? .Buna intrebare. Chiar mie imi plac autovehiculele ''fuel cell'' . In acest fel iti voi spune mai intai despre cea binara cu zirconiu, care sunt primele tipuri de sonde lambda utilizate în industria automobilelor, bazandu-se pe modul de functionare al unei celule de combustie (fuel cell) cum ne mai place noua sa zicem sau numita celula Nernst. Ea este de tipul senzorului generator, care produce o tensiune electrica fara sa fie alimentat la o sursa de tensiune exterioara. Pe cand tensiunea electrica generata de sonda este produsa de diferenta de molecule de oxigen din gazele de esapament si aerul atmosferic. Dar cu siguranta stii ce inseamna ( asta e bascalie ce faci tu ) :D Cu aleasa consideratie,
-
Lache, miercuri, 18.12.2013 19:04
Mesajul meu referitor la automobile? Nu exista asa ceva.Chiar,de ce ne contram? Domnul Robert,chestiile alea tine-le pt.tine,ca sa nu produci panica.Poti sa astepti mult si bine raspunsurile.Poti sa consideri ca nu stiu sa raspund ,sau poate stiu sa raspund,dar nu vreau. Eu zic sa o lasi balta,si ar fi interesant sa te vad dand asemenea raspunsuri elaborate ,la cealalta sectiune. Acolo chiar ca ati putea ajuta oamenii.Nu te-am vazut pe acolo deloc. Craciun linistit!
-
MarchenM, duminică, 05.01.2014 05:39
@Blower0: Omule ai plouat toata pagina cu ”Ba”, ”bai”, samd. Zici ca ai facut o facultate, dar din cate se vede, clar nu e una de stat. Sau ”ai sarit la cap” si ai terminat-o. Mai calm pe viitor, altfel o sa-ti atragi toata injuriile in capul tau (vezi Mafia).
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 19 noiembrieViitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. Citeste tot
au dat "gresi"?