Jaguar XKR-S GT, cea mai feroce felină a britanicilor, a debutat la New York
Englezii de la Jaguar au dezvoltat o versiune aniversară a lui XKR-S, numită XKR-S GT, care sărbătoreşte 25 de ani de existenţă ai diviziei de performanţă a mărcii din Coventry.
Jaguar XKR-S a primit o nouă ediţie specială la Salonul Auto de la New York. Noul XKR-S GT este un model aniversar care celebrează 25 de ani de existenţă ai diviziei de performanţă R de la Jaguar. Marca din Coventry a echipat modelul aniversar cu acelaşi motor V8 supraalimentat de 550 CP şi tot cu transmisia automată cu şase trepte al lui XKR-S. Diferenţa dintre cele două modele se vede la nivelul caroseriei, echipată cu un pachet aerodinamic extrem de agresiv, care include numeroase elemente din fibră de carbon. Graţie noului eleron spate din fibră de carbon, XKR-S GT poate să obţină o apăsare aerodinamică de maximum 145 kilograme la nivelul punţii spate.
Viteza maximă a lui XKR-S GT este limitată electronic la 280 km/h, dar aerodinamica îmbunătăţită îi aduce un timp 0-100 km/h mai bun, de 3.9 secunde, redus de la cele 4.2 secunde ale versiunii standard. Noul F-Type a inspirat suspensia lui XKR-S GT, modelul aniversar fiind echipat cu braţe noi pentru suspensie, rulmenţi şi bucşi noi pentru ambele punţi şi alte îmbunătăţiri de acest gen. Amortizoarele lui XKR-S GT sunt reglabile pe înălţime, iar arcurile şi amortizoarele sunt mai ferme decât cele ale versiunii standard a lui XKR-S. Ecartamentul faţă este mai lat cu 52 de milimetri, iar caseta de direcţie este preluată de la F-Type pentru a furniza performanţe superioare.
Noul XKR-S GT prezintă un sistem de frânare carbon-ceramic, o premieră pentru marca din Coventry, care oferă performnaţe superioare şi este cu 21 kilograme mai uşor decât sistemul de frânare standard. Pachetul aniversar, format din 30 de unităţi – cel mai rar model ”R” din istoria Jaguar, este desăvârşit de un set de jante din aliaj de 20 inch, echipate cu anvelope Pirelli Corsa dezvoltate special pentru acest model.
Via Jaguar
O rachetă pe patru roți, ce să mai...