Jaguar apără scorul slab de la EuroNCAP al lui XF

Publicat vineri, 25.11.2011 15:29 de Sebastian Toma

Jaguar XF facelift a primit doar patru stele la ultima sesiune de teste a celor de la EuroNCAP. Toţi competitorii din segmentul său au cinci stele. Oficialii mărcii au ieşit în apărarea rezultatului.

EuroNCAP a testat recent noul Jaguar XF facelift. Modelul a obţinut doar patru stele în urma testelor, rezultat dezamăgitor pentru un automobil din segmentul premium. Oficialii Jaguar au decis să-i ia apărarea modelului, care a mai obţinut un rezultat slab la EuroNCAP şi la testarea anterioară. În 2010, cei de la Jaguar spunea că vor lucra la facelift pentru a îmbunătăţi zonele cu probleme şi pentru a obţine cinci stele. În prezent, englezii s-au mulţumit să reia declaraţia şi să sublinieze faptul că au fost extrem de aproape de a obţine cinci stele.

Analiza EuroNCAP a lui Jaguar XF facelift: "Structural, automobilul este identic cu cel testat în 2010. Pasagerii sunt bine protejaţi în cazulul unui impact frontal, dar structura bordului pune în pericol pasagerii aşezaţi în faţă. Zona genuchilor/femur/pelvis are parte doar de o protecţie marginală. La testul de impact lateral punctajul a fost maxim, iar la testul de impact cu stâlp senzorii au înregistrat probleme în zona pieptului. În cazul protecţiei pentru copil, Jaguar XF înregistrează un minus prin faptul că airbagul pasagerului faţă nu poate fi dezactivat pentru a monta un scaun de copil cu faţa la sensul de mers. Rezultat excelent însă pentru protecţia pietonilor. Acesta se datorează capotei active. Jaguar are senzori de impact în spoilerul faţă care detectează impactul cu un pieton şi ridică automat capota cu câţiva centimetri. Capul pietonului este astfel mai bine protejat. Sistemul de control al stabilităţii este oferit ca dotare standard. În schimb, sistemul de limitare a vitezei nu întruneşte specificaţiile EuroNCAP ."

Cei de la Jaguar au declarat că au fost la doar un procent de a obţine cinci stele pentru protecţia adulţilor şi la două procente de punctajul de cinci stele pentru protecţia copiiilor. Protecţia la impactul din spate a fost "marginală", iar structurile din partea inferioară a bordului prezintă risc de rănire pentru anumiţi ocupanţi care stau în anumite poziţii. Englezii subliniază faptul că au obţinut un punctaj foarte bun la testele de impact cu pietonii şi la nivelul de asistenţă electronică oferit de XF facelift.

 

Via | Autocar

  • Bethurbazal, vineri, 25.11.2011 18:57
    Opinie

    Nasolie. La cati bani cer pe ele nu da bine ”4 stele”. Masina e superba insa cei cu bani sunt foarte pretentiosi.

  • f, vineri, 25.11.2011 19:14

    masina facuta cu bani indieni...asta spune tot

  • OPC, sâmbătă, 26.11.2011 02:26

    MI SE PARE INCREDIBIL CA IL 2011 PENTRU UN ASEMENEA MODEL SI PENTRU ORICE AUTOMOBIL CARE SE STIE CA VA FI TESTAT DE EURO NCAP SA NU ISI FACA PROPRIILE TESTE SIMILARE CU NCAP SI SA VADA UNDE MAI AU DE LUCRU DACA E CAZUL. BINEINTELES TOTUL E MARKETING CA LA 100 DACA PRINZI UN COPAC ESTI PA 90% SI IN S CLASSE. BN DACA ITI DA VOIE MASINA SA AJUNGI IN COPAC :d

  • Luca30, joi, 29.12.2011 13:23
    @OPC

    tin minte ca acum cativa ani unul din modelele celor de la volvo a luat 4 stele la impact frontal.....atunci a fost magaria celor de la NCAP sa denigreze imaginea volvo ca fiind cea mai sigura masina din lume.cati de aici cred ca E clase e mai sigura decat un S80?...cautati pe youtube despre testele celor de la volvo facute in de ei.....eu unul am ramas total uimit.......stiu ca mercedes are chiar si 20 de persoane care se ocupa numai de asezarea butoanelor din bord....stiu ca au sute de persoane care cerceteaza cat de usor sa invarti volanul......insa nu au un sistem de testare la impact mai performant decat a celor de la volvo(indiferent ca e frontal , lateral, rostogolire, cu spatele, in stalp sau in perete, in escavatoare si tiruri)