Jaguar apără scorul slab de la EuroNCAP al lui XF
Jaguar XF facelift a primit doar patru stele la ultima sesiune de teste a celor de la EuroNCAP. Toţi competitorii din segmentul său au cinci stele. Oficialii mărcii au ieşit în apărarea rezultatului.
EuroNCAP a testat recent noul Jaguar XF facelift. Modelul a obţinut doar patru stele în urma testelor, rezultat dezamăgitor pentru un automobil din segmentul premium. Oficialii Jaguar au decis să-i ia apărarea modelului, care a mai obţinut un rezultat slab la EuroNCAP şi la testarea anterioară. În 2010, cei de la Jaguar spunea că vor lucra la facelift pentru a îmbunătăţi zonele cu probleme şi pentru a obţine cinci stele. În prezent, englezii s-au mulţumit să reia declaraţia şi să sublinieze faptul că au fost extrem de aproape de a obţine cinci stele.
Analiza EuroNCAP a lui Jaguar XF facelift: "Structural, automobilul este identic cu cel testat în 2010. Pasagerii sunt bine protejaţi în cazulul unui impact frontal, dar structura bordului pune în pericol pasagerii aşezaţi în faţă. Zona genuchilor/femur/pelvis are parte doar de o protecţie marginală. La testul de impact lateral punctajul a fost maxim, iar la testul de impact cu stâlp senzorii au înregistrat probleme în zona pieptului. În cazul protecţiei pentru copil, Jaguar XF înregistrează un minus prin faptul că airbagul pasagerului faţă nu poate fi dezactivat pentru a monta un scaun de copil cu faţa la sensul de mers. Rezultat excelent însă pentru protecţia pietonilor. Acesta se datorează capotei active. Jaguar are senzori de impact în spoilerul faţă care detectează impactul cu un pieton şi ridică automat capota cu câţiva centimetri. Capul pietonului este astfel mai bine protejat. Sistemul de control al stabilităţii este oferit ca dotare standard. În schimb, sistemul de limitare a vitezei nu întruneşte specificaţiile EuroNCAP ."
Cei de la Jaguar au declarat că au fost la doar un procent de a obţine cinci stele pentru protecţia adulţilor şi la două procente de punctajul de cinci stele pentru protecţia copiiilor. Protecţia la impactul din spate a fost "marginală", iar structurile din partea inferioară a bordului prezintă risc de rănire pentru anumiţi ocupanţi care stau în anumite poziţii. Englezii subliniază faptul că au obţinut un punctaj foarte bun la testele de impact cu pietonii şi la nivelul de asistenţă electronică oferit de XF facelift.
Via | Autocar
Nasolie. La cati bani cer pe ele nu da bine ”4 stele”. Masina e superba insa cei cu bani sunt foarte pretentiosi.