INTERVIU: Nissan Qashqai E-Power este un hibrid, nu o mașină electrică, așa cum se promova în trecut Opel Ampera
Într-un interviu cu un oficial Nissan am lămurit cum va fi vândut noul Nissan Qashqai E-Power, versiunea care folosește exclusiv un motor electric pentru propulsie și unul pe benzină drept generator.
Debutul primului Nissan Qashqai a marcat un moment important în istoria constructorului japonez. La 13 ani distanță, a treia generație a crossover-ului continuă să scrie povestea unuia dintre cele mai de succes modele din istoria companiei. Noul Qashqai beneficiază de un design contemporan, de mai multă tehnologie și de o gamă de motorizări îmbunătățită.
Avem un motor pe benzină de 1.3 litri, disponibil cu două versiuni de putere, ambele echipate cu sistem micro-hibrid pentru a reduce consumul. Surpriza a reprezentat-o însă versiunea E-Power, o noutate absolută în gama Nissan. Este vorba despre un motor pe benzină de 1.5 litri cu 154 CP, care joacă rol de generator și încarcă o baterie. Aceasta alimentează motorul electric de 187 CP, responsabil cu acționarea roților.
Practic, motorul pe benzină nu învârte niciodată roțile. E acolo doar pentru a genera energie. Este o rețetă similară cu ce vedeam în 2010 pe Chevrolet Volt și Opel Ampera. Inevitabil, soluția a născut o mulțime de întrebări. Inclusiv în redacția noastră.
Și cum lansarea noii generații Nissan Qashqai ne-a oferit ocazia de a sta de vorbă cu unul dintre oamenii care au supervizat elaborarea modelului japonez, n-am ezitat să discutăm și despre soluția de propulsie E-Power.
În acest articol, detaliem informațiile oferite de Marco Fioravanti despre Nissan Qashqai E-Power. Prima și cea mai importantă întrebare a fost: „Este noul Nissan Qashqai E-Power un model electric sau unul hibrid?” Întrebarea a venit natural, având în vedere că, în 2010, Chevrolet și Opel ne spuneau că Volt și Ampera sunt mașini electrice. Le promovau astfel și le vindeau astfel.
O decizie care a născut controverse. O decizie despre care Marco Fioravanti spune că a creat o confuzie în rândul publicului, care nu știa exact ce cumpără: o mașină cu zero emisii sau un hibrid. „Tocmai de aceea am simțit nevoia să denumim soluția noastră într-un mod cât se poate de clar: E-Power”.
NISSAN QASHQAI E-POWER ESTE, FĂRĂ DUBIU, UN HIBRID
„Noul Qashqai E-Power este, fără niciun fel de dubiu, o mașină hibrid. A fost omologată astfel și va fi vândută astfel. Va beneficia de taxarea unui hibrid, nu a unei electrice”, a declarat Fioravanti. Oficialul a precizat că, deși la prima vedere pare o soluție de propulsie similară cu cea de pe Opel Ampera, există diferențe importante.
Prima pleacă de la baterie. Opel Ampera folosea o baterie de mari dimensiuni, ceea ce creștea considerabil masa. În cazul lui Qashqai E-Power vorbim despre o baterie de mici dimensiuni. Ea poate asigura o autonomie pur electrică de numai 2-3 kilometri. De aceea are nevoie de un motor pe benzină care să o încarce constant.
Avantajul acestei soluții o reprezintă o masă totală mult mai redusă și faptul că o baterie de asemenea dimensiuni nu crește costurile de producție. „Am plecat de la ideea că noul Qashqai E-Power trebuie să democratizeze electrificarea. Și că, în același timp, trebuie să păstreze prețul accesibil al generațiilor anterioare. Este una din trăsăturile care au consacrat acest model. Nu puteam face din Qashqai o mașină 100% electrică, pentru că am fi pierdut din vedere acest aspect. Pentru cei care vor mașini electrice avem Leaf și Arya, mașini care sunt în alt segment de preț”, a declarat oficialul, care a promis că experiența cu un Qashqai E-Power va fi complet diferită de cea a unui Leaf sau Arya. Nu vei avea nevoie de priză. Vei avea mobilitate similară unei mașini convenționale.
SOLUȚIE FOLOSITĂ DEJA CU SUCCES ÎN JAPONIA
Soluția propusă de japonezi este folosită cu succes în Japonia de câțiva ani buni. Acolo, modelele Nissan Note și Serena folosesc însă un motor pe benzină ceva mai modest. Așadar, de ce se folosește un motor atât de mare în Europa?
„Pentru că toți clienții europeni au așteptări mai mari de la motoarele pe benzină. Am folosit un motor turbo pentru performanțe mai bune. Am dezvoltat și testat mașina noastră în Germania, unde știm cu toții că există autostrăzi fără limită de viteză. Prin urmare, cerințele sunt ridicate. Clienții vor o mașină care să se miște bine pe astfel de sectoare de drum”, a declarat Fioravanti.
Și promite să o facă mulțumită propulsiei electrice, care va elimina sincopele unui propulsor tradițional. Și, deși vorbim despre un agregat pe benzină, oficialul Nissan a declarat că acesta a fost bine izolat pentru a oferi o experiență apropiată de cea a unui model electric și în materie de antifonare.
40% DINTRE CLIENȚII VECHIULUI QASHQAI VOR RĂMÂNE FIDELI MODELULUI
Prin decizia de a nu repoziționa Qashqai drept un model 100% electric, Nissan a obținut un preț accesibil pentru crossover-ul său. Bineînțeles că va exista o creștere, comparativ cu vechea generație, dar aceasta nu va naște o discrepanță inconfortabilă.
Prin urmare, Fioravanti este încrezător că baza de clienți fideli modelului se va păstra. În acest moment, studiile interne arată că 40% dintre clienții vechiului Qashqai plănuiesc să rămână fideli și să achiziționeze noua generație.
Bravo AM!