Înmatriculările de mașini noi din România au scăzut cu 22% în 2020: circa 126.000 de unități

Publicat luni, 04.01.2021 14:29 de Paul Cosma

Românii au înmatriculat aproximativ 126.000 de mașini noi în cursul anului 2020, în scădere cu aproape 22% comparativ cu 2019. Între timp, înmatriculările de mașini second-hand au scăzut cu 9% la circa 405.000 de unități.

Asociația Constructorilor Auto din România (ACAROM) a publicat luni un raport cu privire la înmatriculările de mașini noi și second-hand pe parcursul lui 2020.

Datele arată că românii au înmatriculat 126.351 de mașini noi, în scădere cu 21.7% față de 2019, când au fost înmatriculate 161.562 de unități.

Dacia se menține în topul preferințelor, cu aproape 40.000 de unități, în ciuda unei scăderi de 21%. Podiumul este completat de Skoda (10.288 / -16%) și Renault (10.273 / -24%).

Urmează Volkswagen cu 9.422 de unități (-11%), în timp ce Ford a avut cea mai mare scădere a înmatriculărilor în top 5 (-44% și aproape 7.000 de exemplare).

În ceea ce privește înmatriculările de mașini second-hand, acestea au scăzut cu 9% la circa 405.000 de unități.

Via ACAROM

  • MRC, luni, 04.01.2021 19:37

    In categoria "inmatriculari de masini second-hand" intra si masinile care sunt deja inmatriculate, dar isi schimba proprietarul? Sau doar cele care sunt aduse si inmatriculate pentru prima data in Romania?

  • Johnny, luni, 04.01.2021 20:05

    @ MRC, a mai fost in discutie asta si concluzua era atunci ca intra toate schimbarile de proprietar, si speram sa fie asa, in caz contrar ar insemna o invazie masova de sh...

  • Edikkk, luni, 04.01.2021 20:10

    Maşini noi - sunt doar maşinile care au fost produse în România şi maşinile noi importate şi care sunt la prima înmatriculare, indiferent de proprietar.

  • MRC, luni, 04.01.2021 20:30

    @Johnny: multumesc! Cam la asta ma gandeam si eu. Acum, facand un exercitiu de imaginatie si considerand cele 400.000 de masini second-hand ca fiind doar cele aduse "de dincolo", ar insemna sa avem o piata auto destul de mare, de peste jumatate de milion de bucati anual (inclusiv cele noi). Dar, cum cifra este cam foarte mare, si eu banuiesc ca in cele 400.000 intra si cele care doar isi schimba proprietarul.