Înmatriculări în România în noiembrie: scădere de 3% pentru mașini noi, creștere de 90% pentru mașini second-hand

Publicat vineri, 15.12.2017 10:17 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Înmatriculările de mașini noi au scăzut în România cu 3% în noiembrie, concomitent cu o creștere de aproape 90% pentru mașinile second-hand.

Piața de mașini noi din România și-a temperat semnificativ evoluția pe sfârșitul acestui an, iar noiembrie a devenit a doua lună calendaristică a anului în care înmatriculările de astfel de vehicule sunt în scădere.

Potrivit datelor oficiale furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), românii au înmatriculat în noiembrie 9.311 mașini noi, în scădere cu 3.46% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Dacia are în continuare o cotă de piață de aproximativ 30% ca urmare a celor 2.774 de unități înmatriculate, corespunzătoare unei creșteri nesemnificative de numai 1.17%, în timp ce Skoda, Renault, Opel și Volkswagen ocupă următoarele poziții în clasament cu 600-700 de mașini noi.

Scăderea înmatriculărilor este însă justificată de faptul că în luna noiembrie a anului trecut autoritățile au acordat o tranșă suplimentară de vouchere Rabla, ceea ce a condus la o creștere semnificativă a înmatriculărilor.

În primele 11 luni ale anului, numărul total de înmatriculări a ajuns la 98.116 unități, în creștere cu aproape 15% comparativ cu perioada ianuarie-noiembrie 2016.

Între timp, în absența timbrului de mediu, dar în așteptarea unei noi taxe auto, înmatriculările de mașini second-hand continuă să crească într-un ritm susținut. În luna noiembrie au fost înmatriculate 48.458 de unități, cu aproape 90% mai multe decât în noiembrie 2016, astfel că totalul pe primele 11 luni ale anului a ajuns la 474.487 de unități, în creștere cu 71% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Pe baza acestor date, este ușor de intuit că, pe parcursul întregului an, românii vor înmatricula peste 100.000 de mașini noi și peste 500.000 de mașini second-hand, ceea ce înseamnă că, din 6 mașini înmatriculate, una singură va fi nouă, iar celelalte 5 vor fi second-hand.

Via DRPCIV

  • dan_grc, vineri, 15.12.2017 11:16

    Singura șansă logică, viabilă, de creștere a vânzărilor de mașini noi este creșterea nivelului de trai, atât, nicio taxă nu va aduce un parc auto mai nou.

  • MarDark, vineri, 15.12.2017 13:23

    @dan_grc Nu este adevarat. Daca azi cand nu au o chifla in burta si stau in garsoniere sau apartamente cu 2 camere isi iau numai bmw-uri audiu-uri si alte balarii, dupa cresterea nivelului de trai o sa faca la fel doar ca la alt nivel. Urca de la seria 3 la seria 5-7, urca de la A4 la A6 urca la un land rover... Tu crezi ca sarantocul care si-a luat de la gura ca sa mearga in bmw din 2000 va intelege ca daca are bani sa isi ia un megane un 308 un polo un clio nou decat sa isi ia un alt bmw?

  • dan_grc, vineri, 15.12.2017 14:51

    Cred că cei despre care vorbești nu reprezintă o majoritate, foarte mulți își cumpără mașini la mâna a doua de câteva mii de euro din rândul mărcilor de volum.

  • Kap, vineri, 15.12.2017 17:10

    Este foarte adevărat ce spuneți amândoi. Însă e vorba de libertatea fiecăruia să facă o alegere, de cât îl taie capul. Și soluția nu o dau taxele care să restrângă drepturile de cetățeni europeni, ci educația și informarea corectă. Asta însă ar fi pe plan secund, esențial e să fie verificările tehnice făcute corect, iar autoritățile (inclusiv Poliția) să vină în întâmpinarea nevoilor reale. Evident, cadrul legislativ nu trebuie să fie împovărător, adică să excludă mizerii precum taxele de înmatriculare trecute și din câte se vorbește, viitoare.

  • anonnymous, sâmbătă, 16.12.2017 08:23

    si eu imi voi lua masina noua atunci cand vom avea drumuri bune sau macar decente. Stau la 2 km de Bucuresti si merg prin mocirla se merita sa imi cumpar una noua baieti?

  • Georginio, sâmbătă, 16.12.2017 16:19

    Zilele astea , firma unde lucrez a achizitionat un Logan in liesing.A costat vreo 9000 de euro.Ce sa va spun , finisajele la Dacia 1310 erau de lux fata de cele de la acest Logan.Oare nu exista control de calitate la Mioveni ?Bai nene , vorba lui Tetelu, pai cu banii astia iti iei masina beton la mana a doua.Atunci ne miram de ce lumea cumpara SH ?Imi pare rau ca nu pot sa pun niste fotografii sa vedeti ceva incredibil .

  • @Georginio, luni, 18.12.2017 08:29

    Si, de ce nu iti cumperi masina beton la mana a doua?