Primăria Capitalei vrea să cumpere 42 de autobuze electrice pentru centrul orașului: proiectul ar putea să fie aprobat săptămâna viitoare
Primăria Capitalei vrea să achiziţioneze, într-o primă etapă, 42 de autobuze electrice “cu costuri minime şi fără investiţii şi avize suplimentare”, pentru zona centrală a Bucureştiului, potrivit unui proiect ce va fi dezbătut marțea viitoare într-o ședință a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).
Pe data de 30 iunie, consilierii generali şi-au dat acordul de principiu pentru achiziţionarea a 100 de autobuze electrice în București, proiectul de hotărâre fiind adoptat în unanimitate.
Într-o primă etapă, RATB va achiziționa 42 de autobuze electrice pentru centrul orașului, dacă măsura va fi avizată de CGMB în ședința care va avea loc pe data de 19 decembrie.
Autonomia autobuzelor electrice între două încărcări va fi de cel puțin 250 de kilometri parcurşi în condiţii specifice Capitalei, un parcurs suficient pentru o zi de circulaţie. Este solicitată o garanţie de minimum 8 ani sau cel puțin 480.000 de kilometri pentru autobuze şi de opt ani pentru infrastructura de încărcare.
Autobuzele vor avea podeaua total coborâtă şi vor fi dotate cu instalaţie de ventilaţie, aer condiţionat şi încălzire, precum şi cu facilităţi pentru accesul persoanelor cu handicap. Vor avea, de asemenea, un sistem de infotainment, un sistem de taxare pentru carduri contactless, precum şi wifi şi sisteme de supraveghere video şi de numărare a călătorilor.
RATB susține că, în prima etapă, va fi introdus un număr redus de linii în zona centrală, cu utilizarea depourilor de troleibuze deja existente, urmând ca în etapa a doua numărul de autobuze electrice să fie suplimentat, dar cu realizarea unor investiţii pentru modernizarea depourilor existente.
Via News.ro
Hai să le scoatem ochii fraierilor și să punem și de un câștig prin importatorul care trebuie! Așa se risipește bugetul cheltuind de 2-3 ori mai mult pe un autobuz electric importat de cine trebuie decât pe troleibuze fabricate parțial în România, care au durată de viață mult mai mare și pentru care logistica de întreținere există deja. Pentru care nu va fi nevoie ulterior de baterii costisitoare. Nu mai zic de tramvaie românești noi care să circule pe linii separate de trafic! Dar așa își bat joc tâlharii majoritari din primărie, și culmea e că unii cad în plasa minciunilor lor și îi cred bine intenționați!