Injectie cu adrenalina pentru Renault
Noul boss Renault propune solutii pentru revigorarea companiei, intrucat in ultima perioada marca franceza a scazut in statistici
Renault va lansa 26 de noi modele in urmatorii patru ani, dintre care o jumatate vor fi noutati in materie de design. Aceasta campanie face parte din planul noului boss Carlos Ghosn de a revigora brandul francez. Etichetat „Promisiunea Renault 2009“, planul va avea ca rezultat productia de modele 4x4, crossover, sport sau piese de nisa. Cinci dintre acestea vor concura in partea superioara a segmentului 27000-35000 euro. Renault spera sa-si dubleze vanzarile in acest segment pana in 2009.
Calitatea superioara si imbunatatirea seviciilor reprezinta alte teluri. In plus francezii vor sa mareasca cifra vanzarilor anuale cu inca 800.000 de unitati pe an, cu 32% mai mult fata de cele 2,5 milioane de unitati comercializate anul trecut. Ghosn promite obtinerea unui profit de 6% pana in 2009, mai mult decat actualul 3,2%, in principal prin cresterea utilizarii uzinelor de la 60 la 75%. Atata vreme cat aceste tinte vor fi atinse nu se pune problema disponibilizarilor sau a inchiderii fabricilor.
„In momentul de fata Renault nu are nevoie de restructurari, ci are nevoie sã se extinda, are nevoie de noi produse si de o imagine de brand. Mai este de asemenea nevoie de un management eficient.“ Atat Ghosn, cat si Patrick Pelata, vicepresedinte executiv al departamentului productie si design, sunt ingrijorati de procesele de design si marketing care au generat produse care nu s-au vandut bine. "Vom urmari in continuare si o imbunatatire a imaginii de brand a marcii care a avut de suferit pana acum" a spus Pelata.