Informaţii noi despre SUV-ul Alfa Romeo, rivalul lui BMW X3
SUV-ul Alfa Romeo este aşteptat pe piaţă în 2013. Italienii îşi doresc crossover-ul premium cu cea mai bună ţinută de drum din segment, mizând pe platofrma actualului Giulietta.
Începând cu anul viitor, gama Alfa Romeo se va îmbogăţi cu un nou model, mult anticipatul SUV, destinat a se bate cu reprezentanţii segmentului premium BMW X3 şi Audi Q5.
Botezat C-SUV, modelul italienilor va fi dezvoltat pe platforma Fiat Compact Plus Global Modular Architecture, o versiune extinsă a celei regăsite pe Giulietta, capabilă să suporte un sistem de tracţiune integrală. Transplantul încearcă să le asigure italienilor cel mai sportiv şi dinamic comportament din segment, chiar dacă vorbim despre o platformă modulară.
Inginerii şi mecanicii vor folosi oţel de înaltă rezistenţă în proporţie de 90%, dar şi elemente deformabile uşoare. Pe puntea faţă vom regăsi o suspensie MacPherson, iar pe cea spate una multi-link. Aluminiul va fi folosit din abundenţă pentru a reduce masa totală a crossover-ului.
Performanţele în teren accidentat se vor apropia mai mult de cele ale lui Nissan Qashqai decât de cele ale lui Land Rover Freelander, crossover-ul Alfa urmând să fie orientat mai mult către folosirea pe asfalt. Pentru cei care preferă terenul accidentat, grupul Fiat va oferi un model Jeep, urmaşul actualelor Patriot şi Compass, dezvoltat pe aceeaşi platformă cu crossover-ul Alfa.
Ambele modele vor fi asamblate la uzina de la Mirafiori, unde se aşteaptă o producţie totală de 280.000 de unităţi. Dintre acestea, 100.000 de exemplare vor fi Alfa Romeo, jumătate fiind pregătite să ajungă dincolo de Ocean, pe piaţa din SUA.
Sub capota viitorului Alfa C-SUV se va afla cea de a doua generaţie a motoarelor pe benzină MultiAir, precum şi dieselurile MultiJet. Versiunile entry-level ar putea fi echipate cu unitatea de 1750 cmc pe benzină, ce oferă peste 200 de cai, şi cu dieselul de 2.0 litri JTDm de 140 cai putere. Vârful de gamă ar putea fi unitatea Pentastar V6 pe benzină de 3.3 litri şi 275 de cai putere, împrumutat de la Chrysler. Pentru cei care preferă dieselul vor exista două versiuni de 220 şi 250 de cai putere ale unui diesel V6 de 3.0 litri.
Planurile de viitor ale Alfa Romeo sunt destul de ambiţioase. Italienii vor să înlocuiască actualul 159 cu variantele break şi sedan al anticipatului Giulia, vor să lanseze versiunea de serie a conceptului 4C şi îşi doresc un membru în segmentul crossover-elor. Acesta din urmă va asigura şi debutul brandului pe piaţa din Statele Unite, unde Marchionne speră să vândă 85.000 de unităţi pe an, începând cu 2014.
Un aport considerabil pentru un brand ambiţios, care speră să vândă 500.000 de exemplare la nivel global, până în 2014, în condiţiile în care anul trecut a reuşit să livreze doar 112.000 de maşini.
via | autocar
marfa. asteptam cu nerabdare acest produs