Toyota, cea mai valoroasă marcă auto, abia pe 27 în Top 100 branduri ale lumii

Publicat luni, 09.05.2011 11:00 de Mircea Meșter

Japonezii de la Toyota ocupă locul al 27-lea în clasamentul celor mai valoroase branduri ale lumii, fiind însă primii din industria auto în clasamentul anual BrandZ.

Studiul Anual BrandZ, efectuat de compania americană Millward Brown şi care oglindeşte valoarea actuală de piaţă a brandurilor din întreaga lume, arată că mărcile auto şi-au pierdut farmecul pe care îl aveau pe piaţă acum câţiva ani. Cel mai bine clasat brand din industria autoturismelor - Toyota - este regăsit abia pe poziţia a 27-a, doar şase mărci auto făcându-şi loc printre cele mai valoroase 100 de branduri ale lumii.

Topul este dominat de Apple, care a depăşit Google în 2011 cu ajutorul unei creşteri de 84% faţă de anul anterior şi a pus capăt dominaţiei de patru ani a companiei de IT. Pe ultimul loc al podiumului se află IBM, care le-a luat faţa giganţilor McDonald's, Microsoft şi Coca-Cola.

La capitolul, auto, Toyota (locul 27, minus o poziţie faţă de 2010) este urmată îndeaproape de BMW, brand care anul trecut fusese cel mai considerat cel mai valoros din industria auto (locul 30, minus cinci poziţii). Urmează, la mijlocul Topului 100, Mercedes-Benz (locul 50, plus 3 poziţii), Honda urmârind Mercedes de pe poziţia a 56-a în clasament (-10 poziţii). Porsche cade de pe locul 65 ocupat în 2012 pe locul 66 în acest an, ultima marcă reprezentantă a industriei auto în acest top fiind Nissan, care se află pe poziţia a 88-a (minus 4 locuri).

"Toyota şi-a recuperat poziţia întâi în clasamentul brandurilor auto, loc pe care l-a pierdut după campania masivă de recall-uri din 2010. Trebuie specificat faptul că sondajul a fost realizat înainte de cutremurul din martie, eveniment care a scurtcircuitat producţia Toyota din întreaga lume", se arată în comunicatul oficial al Millward Brown.

P. Brand Valoare de piaţă
(milioane $)
1 APPLE 153.285
2 GOOGLE 111.498
3 IBM 100.849
4 McDONALD'S 81.016
5 MICROSOFT 78.243
6 COCA-COLA 73.752
7 AT&T 69.916
8 MARLBORO 67.522
9 CHINA MOBILE 57.326
10 GENERAL ELECTRIC 50.318
...    
27 TOYOTA 24.198
...    
30 BMW 22.425
...    
50 MERCEDES-BENZ 15.344
...    
56 HONDA 14.182
...    
66 PORSCHE 12.413
...    
88 NISSAN 10.072


Clasamentul complet al brandurilor lumii poate fi vizualizat AICI.

  • Bethurbazal, luni, 09.05.2011 12:22
    Opinie

    Impresionant modul cum a evoluat Apple. Acum 10 ani erau la pamant iar acum sunt cel mai valoros brand din lume! La auto Japonia - Germania 3-3!

  • io, luni, 09.05.2011 12:44

    Dar ce zici de Nissan care acum 10 ani era aproape de faliment, iar acum e in Top 100... Nissan e marca buna, dar a avut management prost... cred insa ca vor recupera puternic in viitor

  • C-G-C, luni, 09.05.2011 12:51
    Top 100

    Topul astora de la Brandz, din pct. meu de vedere, este o prostie. Nu are absolut nici o relevanta. Prima data l-am descoperit acum 4-5 ani si de atunci am renuntat sa ma mai uit pe el. Sunt la ani lumina distanta de cei de la Interbrand, care stiu sa faca intradevar un top serios si pe care ii urmaresc an de an de aprox 7 ani. Si apropo, atat topul celor de la Brandz, cat si al celor de la Interbrans este pe anul 2010. O sa pun si versiunea celor de la Interbrands: 1.Coca-Cola 2. IBM 3. Microsoft Topul complet il puteti gasi aici: http://www.interbrand.com/en/knowledge/best-global-brands/best-global-brands-2008/best-global-brands-2010.aspx

  • @C-G-C, luni, 09.05.2011 13:08

    Cei de la AUTOMARKET cred ca se refera la 2011, tu ai pus link cu 2010

  • LauCalin, luni, 09.05.2011 13:22
    @C-G-C

    S-au schimbat destule lucruri fata de anul trecut, de exemplu criza economica era mai vizibila decat acum. In plus domeniul auto a fost unul dintre cele mai afectate domenii economice in timpul crizei. Era firesc intr-un fel sa scada valoarea brandurilor auto. Sa nu mai zicem de Toyota care pe langa criza, a avut parte de recall-uri si efectele cutremurului. @Bethurbazal acum 10 ani Apple nu intrase puternic pe piata din Europa. In America e altceva, Apple de mult timp este considerata o companie puternica.

  • C-G-C, luni, 09.05.2011 13:29
    Raspuns

    Acum am vazut si raportul pe 2011 de la Brandz, inainte il descarcasem pe cel de pe 2010. Oricum aceeasi lipsa de relevanta. Intradevar Interbrand nu a scos inca topul pe 2011, dar iti imaginezi ca Apple nu are cum sara de pe 17 pe 1, si sa depaseasca giganti ca IBM, Coca-Cola, Google, Microsoft, McDonalds etc etc.

  • C-G-C, luni, 09.05.2011 13:32
    Brandz

    In topul Brandz pe 2010 Apple era pe 3, deaia a si putut urca pe 1. 2011: http://www.brandz.com/output/ 2010: http://www.brandz.com/output/brandz-top-100.aspx

  • Bethurbazal, luni, 09.05.2011 14:52
    Opinie

    @ C-G-C Am sa ma uit si eu pe topuri mai in detaliu. Mie unul mi se pare mai relevant podiumul Brandz decat cel Interbrands intrucat Coca-Cola mi se pare un brand prafuit chiar daca e de mare valoare. Daca acum 20 de ani toti ne doream o Cola (Pepsi sau Coca) acum lucrurile nu mai stau asa cel putin din punctul meu de vedere. Astazi si sa ma bati n-as mai da bani pe o Cola. Apple, Google si IBM mi se par si mie cele mai puternice branduri la ora actuala. Ma voi uita si poate mai scriu unele, altele.

  • pacpac, luni, 09.05.2011 18:08
    aa

    voi uitati de gazprom exxon mobile adevaratii lideri si cei mai tari producatori de armament topu asta e ca sa va ia voua ochii

  • C-G-C, luni, 09.05.2011 18:37
    @Bethurbazal

    Interbrands tine cont de mai multe criterii in realizarea topului si de aceea consider ca topul este mult mai exact. In primul arnd pt a intra in Top 100 Interbrands trebuie sa fi o companie globala. Chiar daca tie Coca-Cola ti se pare prafuit poti sa intrebi in orice centru comercial vrei sa vezi cum stau lucrurile la standul de racoritoare (cred ca Coke vinde cel putin dublu comparativ cu Pepsi). Vanzarile coca-Cola sunt enorme si sunt recunoscuti oriunde in lume. In Africa nu stiu daca toata lumea a auzit de Apple (defapt nici in Romania nu cred ca Apple este foarte cunoscut). In al doilea rand este arhicunoscut ca desi Apple a castigat foarte mult in popularitate si cota de piata este mult in spatele Microsoft pe piata Os-urilor, a cotei de piata, a valorii de piata, a veniturilor etc etc. Ca sa nu mai spun ca Nokia este o companie mult mai valoroasa. Sunt multe de discutat, le poti lua logic si o sa-ti dai si tu seama de ce topul Brandz este inutil (criteriile pe care este bazat nu sunt la fel de complete si relevante).

  • Bethurbazal, luni, 09.05.2011 22:57
    @ C-G-C

    Am vazut la CNN o analiza Apple vs Google, primele doua in topul Brandz. Brandz a luat in calcul valoarea actuala a companiilor si potentialul lor in viitor. La aceste doua capitole Apple, Google si chiar IBM sunt net peste Coca-Cola. Pentru ca piata internetului si a comunicatiilor mobile si on-line e abia la inceput spre deosebire de cea a bauturilor racoritoare. Apple are peste 70% din piata tabletelor (care e de 6.5 milioane bucati) si o valoare potentiala de 350 miliarde (fata de 150 miliarde cat are acum). Pot continua dar n-am s-o mai fac. Voi analiza celelalte cifre.