INEDIT: Baloanele de 10.000 de dolari care ajuta la testele de siguranta
Sistemul City Safety, dezvoltat de Volvo, este testat de Grupul Ford prin utilizarea unor baloane imense, care imita masinile. Fiecare costa 10.000 de dolari.
Unul dintre ultimele curente pe piata auto este implementarea unor sisteme de siguranta foarte avansate pe modelele de top ale gamelor constructorilor auto. Iar Grupul Ford, prin Volvo, este unul dintre initiatorii acestui tip de abordare, noul XC60 fiind modelul care subliniaza cel mai bine acest lucru: sistemul City Safety, care previne coliziunile usoare cu ajutorul franei automate si a radarului inteligent, a facut deja inconjurul lumii.
Intrebarea care se pune este, insa, cum se testeaza acest tip de sistem de siguranta? Desi am putea crede ca un producator auto de asemenea nivel isi permite sa testeze tehnologia pe modele normale in spatiul de teste special amenajat in acest sens, lucrurile nu sunt atat de simple precum par. Astfel, pentru limitarea cheltuielilor, Ford a dezvoltat un serie de baloane imense, de marimea si forma unor masini reale, care tin loc de sparring partner pentru modelele dotate cu noua generatie de sisteme inteligente. Sistemul este exemplificat in imaginile alaturate de un Lincoln MKS, ale carui sisteme sunt analizate de grupul american pe unul dintre spatiile de teste special amenajate.
Totusi, desi ar putea parea ca aceasta solutie este foarte ieftina, fiecare balon de acest tip costa 10.000 de dolari. Acestea pot fi insa reutilizate si nu provoaca absolut nicio dauna masinilor testate, rezultatele realizate cu ajutorul lor fiind cat se poate de fidele datorita formei speciale si senzorilor inclusi in "pachet". Ford dispune de 12 astfel de baloane, de marimi si forme diferite, fiecare cantarind circa 20 de kilograme.
"In primele teste imi era frica sa ma lovesc de baloane. Daca te afli la volan si te lovesti dinadins de obiecte statice care seamana cu o masina, reflexele o iau razna si primul instinct este sa tragi de volan cat poti in lateral sau sa franezi. Este o reactie normala, dezvoltata inca de atunci cand ai pus prima data mana pe volan", spune Mike Lopez, unul dintre pilotii de teste Ford. Acesta continua: "E foarte greu. Majoritatea celor care fac asta pentru prima data nu pot sa NU franeze in acel moment".
inca un exemplu de ineficienta americana. Baloane ieftine, dar ei dau 10000 de dolari. De banii astia le faceam cele 12 baloane si aratau si mai bine. Dar cum compania e in criza de ce sa nu mai imbogateasca rapid niste papitoi, atat cat mai se poate.