Încă o problemă pentru mașinile autonome: sistemul Autopilot de pe Tesla Model X era activat în timpul unui accident fatal
Tesla a confirmat că sistemul semiautonom Autopilot era activat în momentul producerii unui accident fatal în 23 martie, când șoferul unui Model X a încetat din viața după ce s-a izbit violent de zidul care separă sensurile de circulație de pe o autostradă din SUA.
Dezvoltarea mașinilor autonome a suferit recent un recul după ce o mașină de teste utilizată de serviciul de transport Uber care avea activate sisteme autonome a fost implicată într-un accident fatal.
Un caz oarecum asemănător este confirmat acum de Tesla cu privire la un accident fatal petrecut în 23 martie în Mountain View, California.
Constructorul american a anunțat în cadrul unui comunicat de presă că Walter Huang, un inginer Apple, conducea un Model X cu sistemul Autopilot activat în momentul în care s-a izbit de zidul care separa sensurile de circulație de pe autostrada 101. Partea frontală a mașinii a fost grav avariată, mașina a luat foc, iar șoferul a încetat din viață la spital.
Sistemul Autopilot folosit de Tesla nu este însă unul complet autonom, iar constructorul menționează în regulamentul de utilizare că șoferul trebuie să aibă mâinile pe volan și să fie pregătit în permanență să intervină. În cazul accidentului, unul dintre sistemele active era Adaptive Cruise Control, care fusese setat de șofer să rămână în spatele altor vehicule de pe banda la distanța minimă permisă de Tesla. După ce a analizat datele senzorilor, Tesla a explicat că șoferul nu avea mâinile pe volan și nici nu a reacționat la mesajele de avertizare primite în acest sens.
"Șoferul a primit o serie de avertismente vizuale și sonore, iar mâinile sale nu a fost detectate pe volan timp de 6 secunde înainte de coliziune. Șoferul a avut aproximativ 5 secunde și 150 de metri (n.r - să reacționeze), însă datele arată că nu a luat nicio măsură", menționează Tesla în comunicat.
Accidentul este investigat în prezent de Național Traffic Safety Board (NTSB), autoritatea americană care analizează și accidentul în care a fost implicată mașina de teste Uber. Oficialii NTBS au criticat decizia Tesla de a furniza astfel de informații înainte de finalizarea investigației și, mai ales, de a menționa că șoferul avea timp să reacționeze pentru a evita accidentul.
Via The Verge, MarketWatch
pai normal ca au facut publice acele informatii ca doar trebuie sa isi protejeze curu de sacalii din media