Noua provocare pentru Skoda: "Trebuie să găsim clienți dispuși să plătească mai mulți bani pentru mașinile electrice"
Skoda admite că trebuie să găsească un grup de clienți care să plătească mai mulți bani pentru mașinile electrice pe care le va lansa, întrucât acestea vor costa mai mult decât cele tradiționale.
Skoda are planuri ambițioase pentru dezvoltarea de modele electrice. Primul pe listă va fi Citigo E, o versiune electrică a modelului de oraș Citigo care va fi lansată în 2019 cu o autonomie de 300 de kilometri.
Marele pariu este însă un SUV electric care va fi dezvoltat pe noua platformă MEB a Grupului Volkswagen și va avea la bază conceptul Skoda Vision E (foto). Acesta va fi poziționat între Kodiaq și Karoq și va avea o autonomie oficială de 500 de kilometri. Noul model va apărea pe piață în 2020, iar până în 2025 numărul total de modele electrice va ajunge la cinci.
Această strategie ambițioasă reprezintă însă o provocare pentru un brand precum Skoda, în contextul în care marca de la Mlada Boleslav este percepută drept una accesibilă de către clienți, în timp ce prețurile mașinilor electrice sunt încă semnificativ mai mari decât ale celor cu motoare cu combustie internă.
Tocmai de aceea, oficialii Skoda admit că trebuie să găsească un nou grup de clienți care să cumpere viitoarele mașini electrice, însă aceștia nu oferă deocamdată detalii despre tipul clienților vizați.
"Mașinile electrice vor fi mai scumpe decât modelele cu motoare normale, așa că trebuie să găsim un grup țintă care este pregătit să plătească mai mulți bani pentru astfel de mașini. Nu este o discuție despre a obține cel mai mic preț posibil, ci despre a face mașinile atât de atractive încât oamenii să plătească mai mult", explică Alain Favey, directorul de marketing și vânzări al Skoda.
Constructorul ceh va investi 2 miliarde de euro până în 2022 pentru dezvoltarea modelelor electrice, dar și pentru digitalizarea unor servicii.
Via Automotive News