În sfârşit, avem o explicaţie: incendiul suferit de un Tesla Model S în Norvegia, cauzat de un scurtcircuit
Incendiul suferit de un Tesla Model S la sfârşitul anului trecut a avut drept cauză un scurtcircuit, iar producătorul american va implementa un update software pentru a preveni repetarea acestor situaţii.
În ultimele zile ale anului 2015, un Tesla Model S a ars complet în Norvegia în timp ce era conectat la un punct de încărcare Supercharger.
Circumstanţele în care s-a petrecut incendiul au condus la ipoteza că una dintre cauze ar putea fi sistemul de încărcare a bateriei, însă în cele din urmă investigaţia realizată de autorităţile norvegiene a lămurit parţial acest caz. Astfel, Consiliul de Investigaţie al Accidentelor din Norvegia ajunsese la concluzia că incendiul a izbucnit în maşină, nu la echipamentul de încărcare cu energie electrică, însă componenţa exactă care a declanşat incendiul nu a putut fi determinată, întrucât maşina a ars integral.
Iată însă că Tesla a reuşit să identifice cauza la capătul propriei sale analize indepedente, care a arătat că incendiul a izbucnit din cauza unui scurtcircuit. "A fost un incident izolat în care un Model S a luat foc din cauza unui scurtcircuit la o cutie de distribuţie electrică în interiorul vehiculului în timp ce era la încărcat. Superchargerul s-a oprit după ce a detectat scurtcircuitul. Nimeni nu a fost rănit în incendiu", a precizat Tesla într-un comunicat transmis publicaţiei Autoblog.
Astfel de incidente atrag atenţia presei, însă nu ar trebui să reprezinte un motiv de îngrijorare. De altfel, Directoratul Norvegian pentru Protecţie Civilă şi Planificare de Urgenţă (DSB) afirmă că staticile actuale arată că maşinile electrice iau foc mai rar decât cele cu motorizare convenţională şi că incendiile suferite de maşinile electrice sunt mai puţin explozive.
Tesla a anunţat deja că va lansa un update software prin care încărcarea maşinilor va fi oprită automat dacă datele indică un risc prea mare pentru apariţia unui scurt-circuit.
Via GreenCarReports
Pai stai putin. Cum sa nu fie motiv de ingrijorare si ce legatura au statisticile sau tipul de motorizare al masinii? "Stati linistiti, masina a luat foc de la o cutie de distributie din masina. E drept, puteati muri sau ramane pe marginea drumului, dar hei... atata timp cat nu e de la priza, e ok". Cam asa ar suna. Pe mine ma ingrijoreaza orice masina noua care ia foc, indiferent ca se aprinde in timpul incarcarii, alimentarii, ca ia foc un releu sau bradutelut parfumat. Ideea ramane: o masina noua, scumpa, a luat foc. Indiferent ca-i pe curent, benzina, hidrogen sau plutoniu, tot naspa e.