Hyundai Europe şi-a dublat bugetul de publicitate pentru a-şi schimba imaginea
Hyundai va investi masiv în publicitate pentru a-şi schimba imaginea pe piaţa din Europa, informează Reuters. Coreenii vor cheltui 630 de milioane de euro pentru promovare în Europa.
Hyundai a dublat bugetul de publicitate al diviziei europene pentru a-şi îmbunătăţi imaginea pe acest continent. Potrivit Reuters, bugetul de publicitate al celor de la Hyundai va creşte la 630 milioane de euro. Cei de la Hyundai au luat această decizie după ce au făcut o analiză şi au constatat că au o problemă de imagine. Cercetările solicitate de Hyundai au relevat faptul că mulţi clienţi sau potenţiali clienţi ar cumpăra modele precum i30 dacă ar fi produse de un alt producător de automobile, ceea ce poate reprezenta o problemă serioasă pentru Hyundai pe termen lung.
DUBLAREA BUGETULUI DE PUBLICITATE AR PUTEA SĂ NU FIE SOLUŢIa
"Hyundai are o problemă de multă vreme referitoare la clienţii care au fost atraşi de preţ, care nu poate fi reparată neapărat prin dublarea sau triplarea bugetului de publicitate. Când a lansat Auris în Germania, Toyota a închiriat toate spaţiile outdoor de publicitate pe care le-a putut obţine vreme de trei săptămâni, dar asta nu s-a văzut şi în vânzările modelului. Campaniile de acest gen au nevoie de multe puncte relevante, nu trebuie doar să spună o poveste amuzantă", a declarat Bernd Buechner de la Millward Brown.
În mod paradoxal, i30 este un model proiectat, dezvoltat şi construit în Europa, ceea ce îi face pe cei de la Hyundai să-şi pună întrebări serioase în materie de greşelile pe care le-au făcut la capitolul imagine şi percepţie. Vânzările Hyundai au crescut cu aproape 10 procente în ultimii doi ani, totul pe fondul unei economii slăbite pe piaţa din Europa, iar cota de piaţă a Hyundai a crescut de la 2.6% în 2010 la 3.4% în 2012.
PROBLEMA DE IMAGINE A MĂRCII, LEGATĂ DE ORIGINI
"Nu este un lux ce dorim să realizăm, este o necesitate. Respondenţii prezintă un sentiment subconştient care le spune că maşina probabil nu este bună, dar nu pot explica de ce. Problema pe care trebuie să o depăşească Hyundai este chiar originea mărcii. Este o detaşare emoţională faţă de marcă, alimentată foarte mult de geografia Coreei de Sud, o ţară îndepărtată din Asia. Foarte puţini oameni aleg să meargă în Coreea de Sud pentru o vacanţă, spre exemplu." Mark Hall, director marketing Hyundai Europe.
Hyundai încearcă să atragă clienţii care au avut deja un model din gama lor, cuceriţi de preţul acestuia şi statisticile le arată că-şi pot pierde aceşti clienţi în faţa rivalilor, dacă aceştia le vor oferi un preţ mai bun. Astfel, cei de la Hyundai vor să le furnizeze clienţilor existenţi şi clienţilor noi atât un motiv emoţional de a rămâne fideli mărcii, cât şi un motiv raţional, cum ar fi valoarea şi calitatea.
I30 FĂRĂ SIGLA HYUNDAI ESTE VĂZUT MAI BINE DECÂT CU SIGLA INSTALATĂ
Cercetările interne realizate de Hyundai au vizat clienţi ţintă cărora li s-au arătat modele Hyundai cu sigla ascunsă. În cazul de faţă, modelul i30 a obţinut cea mai bună clasare la design în faţa competitorilor cheie, până când a fost anunţată marca sa. Potrivit reprezentanţilor Hyundai, preferinţa unui client pentru model scade în momentul în care află că acesta este un Hyundai. Nu scade de la prima pe ultima poziţie, dar scade. Mai mult decât atât, clienţii nu au putut explica de ce nu le place marca Hyundai, deşi nu cunosc foarte multe despre aceasta.
Hyundai vrea să emuleze succesul mărcilor LG şi Samsung, doi giganţi în tehnologie din aceeaşi ţară, care au realizat mai repede ceea ce a făcut Hyundai în industria auto: a demonstrat că există şi alte mărci asiatice bune pe lângă cele din Japonia. Hyundai va investi două treimi din bugetul său pe campanii TV şi digitale pentru a-şi promova modelele i30 şi ix35.
Via Reuters
daca ne uitam cat a crescut Hyundai in ultimi 10 ani putem spune ca are numa de castigat pe viitor.......