Honda Civic Type R a primit o nouă generaţie: motorizare 2.0 Turbo de 310 CP
Honda Civic Type R a primit o nouă generaţie, prima din istoria modelului echipată cu motorizare turbo. Propulsorul livrează 310 CP, cea mai ridicată valoare pentru un model cu tracţiune faţă din această clasă.
Honda Civic Type R a trecut la motorizările turbo pentru generaţia 2015 şi debutul său de la Salonul Auto de la Geneva a adus o surpriză pe măsura renunţării la motoarele aspirate pentru această gamă. În loc să dezvolte în jur de 280 CP, aşa cum era aşteptat iniţial, motorizarea 2.0 Turbo a japonezilor asigură 310 CP, cel mai ridicat nivel din segment pentru un model cu tracţiune faţă. Singura compactă de performanţă cu mai multă putere sub capotă este noua generaţie a lui Ford Focus RS, acest model fiind echipat cu un motor 2.3 EcoBoost de 320 CP, resursele fiind în acest caz livrate celor patru roţi motrice.
Noul Honda Civic Type R poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5.7 secunde şi are cea mai mare viteză maximă din segment, 270 km/h. Japonezii promit că modelul lor se va întrece cot la cot pe Nurburgring cu actualul lider al segmentului, Renault Megane RS Trophy, iar echipa de dezvoltare anunţă un timp de 7:50:63 pentru modelul Type R, cel puţin în cazul versiunii de pre-serie, ceea ce ar clasifica modelul nipon drept cel mai rapid din segment pe "Iadul Verde". Între el şi fostul rege, Renault Megane RS Trophy, ar sta doar patru secunde. Propulsorul turbo asigură puterea maximă la 6.500 rpm şi oferă un cuplu maxim de 400 Nm la 2.500 rpm. Motorizarea poate să atingă o turaţie maximă de 7.000 rpm, în amintirea "stratosfericelor" motorizări i-VTEC care echipau precedentele versiuni ale lui Civic Type R. Resursele sunt livrate punţii faţă prin intermediul unei transmisii manuale cu şase trepte.
Honda: "Civic Type R va dezvolta peste 280 CP"
La nivel mecanic, Civic Type R se bucură şi de o suspensie faţă specială, numită Dual Axis Strut, care se bazează pe configuraţia MacPherson şi îi aduce o serie de elemente pentru a mări aderenţa. În raport cu varianta standard a lui Civic, acest sistem reduce cu până la 50% fenomenul de torque steer specific modelelor puternice care au configuraţii cu tracţiune faţă. Pe lângă suspensia respectivă, resursele sunt controlate de un diferenţial mecanic cu alunecare limitată.
Top 8 modele sport cu tracţiune spate mai lente decât noul Honda Civic Type-R la Nurburgring* | ||
Poziţie | Marcă şi model | Timp Nordschleife |
1 | BMW M3 CSL E46 | 7:50 |
2 | Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series | 7:51 |
3 | Jaguar XKR-S | 7:51 |
4 | Ford GT | 7:52 |
5 | Mercedes-Benz CLK DTM | 7:54 |
6 | Porsche 997 Turbo | 7:54 |
7 | Ferrari F430 | 7:55 |
8 | BMW M5 F10 | 7:55 |
*în teste independente
Cel mai puternic Civic Type R lansat vreodată este oferit în premeră şi cu un buton ”+R” care activează un mod special de rulare. Acesta din urmă asigură o livrare mai agresivă a cuplului motor, un răspuns mai prompt al motorului, asistenţă redusă la direcţie pentru mai mult feeling şi amortizoare mai ferme cu 30%. În plus faţă de aceste dotări, varianta de performanţă a lui Civic prezintă scaune sport, o tapiţerie dedicată şi ornamente pe măsură, volan sport şi o planşă de bord redesenată. La nivel estetic, modelul se bucură de un pachet aerodinamic agresiv, care iese în evidenţă prin splitterele montate la nivelul barei de protecţie faţă şi prin eleronul posterior de dimensiuni generoase.
Via Honda
310 cp cu tractiune fata....auci. Imi aduce aminte de Ford cand a venit cu rateul de Focus cu peste 300 cp numai cu tractiune pe fata, se laudau atunci ca au un design extraordinar pentru suspensie si ca nu e nici o problema.