Audi Q7 e-tron: primul SUV hibrid plug-in din gama constructorului din Ingolstadt
Audi a prezentat oficial noul SUV plug-in hybrid, Q7 e-tron. Este primul SUV de acest tip din istoria mărcii premium din Germania.
Audi Q7 e-tron este primul SUV plug-in hybrid din istoria mărcii din Ingolstadt. Și nu orice fel de hibrid, ci unul care folosește un motor diesel în combinație cu un motor electric și un set de acumulatori. Noul Audi Q7 e-tron promite cele mai bune cifre din segment atât în ceea ce privește consumul de carburant, cât și autonomia.
Pentru propulsie, noul Audi Q7 e-tron folosește motorul TDI cu șase cilindri și 3.0 litri ce livrează un total de 373 CP și 700 Nm în combinație cu un motor electric. Puterea este suficientă pentru ca SUV-ul hibrid să poată accelera de la 0 la 100 km/oră în șase secunde, în timp ce viteza maximă este de 225 km/oră. În ciuda acestor cifre impresionante, Audi spune că consumul mediu de carburant va fi de doar 1.7 litri de motorină pentru prima sută de kilometri parcursă după încărcare. Cu un consum atât de mic, și emisiile de CO2 sunt extrem de reduse: doar 50 grame/km.
Audi Q7 e-tron are o automomie în modul full electric de 56 kilometri. Pentru a stoca energia electrică, Audi Q7 e-tron folosește un set de acumulatori Litiu-Ion format din 168 de celule. Setul de acumulatori este răcit cu lichid și are o capacite de 17.3 kWh. Autonomia combinată a noului SUV Audi Q7 e-tron este de 1.410 kilometri. Puterea sistemului hibrid este transmisă către ambele punți prin intermediul unei cutii automate Tiptronic cu opt rapoarte. Audi Q7 e-tron folosește și sisteme de ultimă oră, ca torque vectoring, și prinderi active pentru motorul TDI, iar asta se va traduce printr-o ținută de drum sportivă. Audi nu a publicat greutatea pentru versiunea e-tron a modelului Q7, dar ne putem aștepta la o greutate mai mare față de versiunile standard.
Audi Q7 e-tron are patru moduri de rulare, dintre care primele două sunt modul full electric și modul hybrid. În modul electric, Audi Q7 e-tron folosește energia electrică stocată în acumulatori pentru a alimenta motorul electric. Dacă cel de la volan are nevoie de mai multă putere, motorul TDI poate interveni atunci când pedala de accelerație este apăsată puternic. În modul hybrid, motorul diesel funcționează împreună cu cel electric pentru a asigura performanțe maxime. Mai există un mod pentru stocarea energiei electrice din baterii și unul prin care bateriile sunt încărcate în timpul mersului cu ajutorul motorul TDI.
O echipare interesantă a noului Audi Q7 e-tron este sistemul de control termic, care poate recicla căldura emanată de componentele electrice în timpul anotimpului rece și o poate folosi pentru a încălzi habitaclul.
Via Audi
Ce marketing dragut, ce cifre mirobolante! Sa vedem totusi consumuri reale in urma testelor... Nu ca as avea bani de asa ceva, sa nu ca mi-as cumpara daca as avea bani de asa ceva...dar sa ne amuzam si noi de exagerarile companiilor. Ca vad ca se iau la intrecere intre ele, una nu mai apleaca urechea la ce zice utilizatorul de zi cu zi...