Grupul Volkswagen anticipează că nu va respecta normele de poluare care intră în vigoare de la 1 ianuarie: "Începând din 2022 nu vom avea probleme"
Grupul Volkswagen nu va reuși să respecte normele de poluare care intră în vigoare de la 1 ianuarie, însă anticipează că nu va mai avea probleme în acest sens din 2022, datorită viitoarelor sale modele electrice.
Mai mulți constructori auto se află în pericol să plătească amenzi consistente din partea Uniunii Europene dacă nu vor respecta noua limită de emisii care va intra în vigoare de la 1 ianuarie.
Producătorii trebuie să aibă o medie de 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru la nivelul flotei de modele, raportat la volumul mașinilor vândute. În această situație se află și Grupul Volkswagen, potrivit unor estimări făcute de CEO-ul Herbert Diess.
"Muncim din greu pentru a fi cât mai aproape de obiective. Anul viitor va fi mai ușor și nu vom avea probleme să ne îndeplinim obiectivele după 2022", a declarat el pentru publicația germană Wirtschaftswoche.
Pentru a evita plata unor amenzi care pot ajunge la câteva miliarde de euro, constructorii au posibilitatea de a cumpăra așa-numite credite de emisii de la producători care respectă normele de poluare.
Până acum, Alianța Fiat-Chrysler și Honda au cumpărat credite de emisii de la Tesla, în timp ce Ford a cumpărat credite de emisii de la Volvo. Nu este clar dacă Grupul Volkswagen intenționează să adopte o tactică similară.
Volkswagen a început recent livrările hatchback-ului ID.3, care a devenit deja cea mai vândută mașină electrică din Europa, în ciuda unor probleme de natură software care au fost între timp remediate. Lansarea a venit însă prea târziu pentru ca germanii să poată respecta cu ușurință obiectivele stabilitate de Uniunea Europeană pentru 2021.
Via Autoactu
Cred ca au muncit destul cu dieselgate pana acum. Nu VW e grupul ala mare care vinde vreo 10 milioane de masini pe an?? Pai ce usor e sa indeplinesti cand vinzi asa mult si masini curate. Cum reuseste Tesla cu de 20 de ori mai putine vanzari? Cum reuseste Volvo? Vinde mai putin ca ei. Deci unii pot si altii cu vanzari mari nu prea. Poate se lamureste si dan_grc ca nu cu vanzari mari faci treaba buna. De BMW nu se zice nimic? Ei cu plug-in hybrid aruncate repede piata si rechemate, vor indeplini obiectivul?