GM va face un recall de 1.5 milioane de vehicule în SUA

Publicat miercuri, 09.06.2010 18:42 de Sebastian Toma

Un sistem de încălzire al lichidului de spălat parbrizul i-a făcut pe cei de la GM să demareze un recall de 1.5 milioane de unităţi în Statele Unite ale Americii. Furnizorul acestui sistem a dat faliment în urmă cu doi ani, în urma unui recall legat de acelaşi sistem.

General Motors a anunţat că va efectua un recall de 1.5 milioane de unităţi în Statele Unite ale Americii pentru a rezolva o problemă ce ar putea provoca un incendiu. Este vorba de sistemul de încălzire al lichidului de spălat parbrizul, care a mai fost subiectul unui recall în 2008 şi încă prezintă un risc de incendiu. Recall-ul va afecta 18 modele Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Hummer şi Saturn. Sistemul respectiv a primit o siguranţă pe circuitul de alimentare la recall-ul din 2008, dar se pare că soluţia din 2008 nu a fost suficient de bună.

La momentul respectiv, GM a făcut un recall de 858.000 de unităţi pentru a rezolva problema care afecta modelele produse între 2006 şi 2009. Dat fiind faptul că s-au produs şi alte modele de atunci cu ceea ce credeau ei că este soluţia potrivită, recall-ul din luna iunie va fi mult mai amplu. De data aceasta, sistemul intern de protecţie al modulului termic ce comandă acest sistem nu a funcţionat aşa cum era proiectat, aşa că există riscul unui incendiu în compartimentul motor din cauza supraîncălzirii vasului care găzduieşte lichidul pentru spălat pabrizul. Din moment ce majoritatea soluţiilor conţin o formă de alcool – riscul de incendiu este cu atât mai mare – iar acesta este manifestat în momentul în care vasul are mai puţin de jumătate din conţinut, partea superioară este plină cu vapori, iar sistemul de încălzire nu este oprit din cauza punţii de rezistoare care îl comandă.

Problema respectivă a cauzat deja cinci incendii, dar niciunul dintre acestea nu a avut nicio victimă deoarece maşina nu era condusă în momentul respectiv. Reprezentaţii GM nu au fost informaţi de vreun accident sau o vătămare corporală din cauza acestei probleme. Tocmai de aceea, GM a hotarât să renunţe definitiv la sistemul de încălzire al lichidului de spălat parbrizul şi le va plăti proprietarilor o compensaţie în valoare de 100 de dolari pentru eliminarea acestei dotări. Dacă toate vehiculele vor suporta această modificare, cei de la GM vor trebui să plătească aproximativ 150 milioane de dolari. Costul primului recall din cauza acestei probleme a fost situat între 20 şi 25 de milioane de dolari.

Circa 1.4 milioane din vehiculele afectate se află în Statele Unite ale Americii, iar restul de exemplare sunt în Mexic, Canada şi alte state. Modelele cu problema aceasta, produse între 2006 şi 2009 sunt Buick Lucerne, Cadillac DTS, Hummer H2, Buick Enclave, Cadillac CTS şi Chevrolet Traverse. Totodată, sunt incluse şi modelele Cadillac Escalade produse între 2007 şi 2009, precum şi Escalade ESV şi EXT, dar şi Chevrolet Avalanche. Modelele Chevrolet Silverado, Suburban şi Tahoe sunt incluse şi ele în acest recall de proporţii. GM va rechema şi modelele GMC Acadia, Sierra, Yukon şi Yukon XL, alături de Saturn Outlook. Sistemul respectiv se numeste HotShot şi a fost produs de o companie din Detroit intitulată Microheat.

Compania Microheat a fost lăudată pentru realizările sale, fiind unul dintre finaliştii premiului Premier Automotive Suppliers’ Contribution to Excellence. În urma problemelor întâmpinate de GM cu acest sistem în 2008, compania a sistat producţia şi a completat un dosar în care a cerut însolvenţa şi protecţia sub legea falimentului. Ironia sorţii a făcut ca GM să treacă printr-un proces similar cu doar un an mai târziu, din care a renăscut.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

  • baba, miercuri, 09.06.2010 20:26
    si ii penalizeaza statul?

    sa vedem daca statul american ii va amenda la fel cum au facut cu toyota :)

  • razvanis, joi, 10.06.2010 06:31
    corect

    Ha , ha , ha ... sa vedem daca iese acelasi balamuc ca in cazul japonezilor ... tare .

  • george, joi, 10.06.2010 09:17
    NICI AMENDA, NICI BALAMUC

    Desi nu-l am la suflet pe GM, aici trebuie sa recunosc faptul ca au procedat corect. Din ceea ce am citit mai sus, ei au incercat sa rezolve problema atunci cand a aparut. Ca au niste ingineri de doi lei care nu au fost in stare sa gaseasca un remediu eficient si au recurs in final la dezactivarea sistemului e cu totul alta poveste. De cealalta parte, Toyota a incercat sa bage problema sub pres spaguind autoritatile si aburind publicul si asta pe o problema care nu se poate compara cu ce a avut GM din punctul de vedere al sigurantei rutiere...

  • Titi, joi, 10.06.2010 10:02
    ciocu mic

    tu esti anti gm de mult nu e un secret. Ia zi ce mai face vw a reusit sa rezolve problemele la dsg, se pare ca nu.

  • george, joi, 10.06.2010 11:52
    PROBLEME GOGULE?

    @ Titi Sunt anti GM de mult pe buna dreptate, lucru pe care l-am precizat in primele 8 cuvinte ale postului precedent (e adevarat, intr-o maniera mai eleganta desi multi baieti de pe-acolo sunt prosti de se calca singuri pe picioare). Ca sa-ti raspund la intrebare (desi nu arata a intrebare fiindca nu are semnele de punctuatie necesare), se pare ca VW a reusit sa rezolve problemele de la DSG. E drept ca mai sunt cretinei care merg cu Audi-urile la arat (fiindca le-au cumparat pe post de tractoare) si le mai farama din cand in cand...