GM interzice Opel in Japonia
S-a terminat cu zilele de glorie ale marcii germane pe teritoriul nipon. Strategiile de dezvoltare ale celor de la GM au in vedere alte marci, astfel ca Opel ramane sa se bata doar in tarile in care germanii sunt deja cunoscuti ca o marca de prestigiu.
Sefii General Motors au hotarat sa nu mai exporte marca Opel in Japonia, pentru a sprijini astfel dezvoltarea marcilor care pot reprezenta mai bine aceasta piata, cum sunt Daewoo/Chevrolet.
Cel putin aceasta este decizia oficiala. Asta pentru ca cele 1800 de exemplare Opel vandute in 2005 pe teritoriul Japoniei si costurile transportului acestora pe arhipelagul nipon sunt departe de a fi profitabile. Toate acestea vin dupa ce, in anii trecuti, Opel isi planuia cate 30.000 de exemplare vandute pe an in Japonia. Insa achizitionarea coreenilor de la Daewoo a schimbat datele problemei.
In incercarea de a-si pozitiona cat mai bine noile modele Daewoo/Chevrolet pe pietele lumii, cei de la GM au marginalizat oarecum marca germana. Marcile pe care cei General Motors vor sa le transforme in “branduri planetare” sunt, pe langa Daewoo (redenumit Chevrolet), Cadillac si Saab, marci cu ajutorul carora compania americana vrea sa inceapa o ofensiva puternica pe pietele globului.