GM, Ford si Chrysler mai au o sansa de scapare

Publicat vineri, 12.12.2008 12:43 de Sebastian Toma

Desi le-a fost refuzata acordarea pachetului de ajutor de la guvern, cei trei mari producatori de automobile din Detroit mai au o sansa de scapare.

In ciuda faptului ca nu vor primi pachetul de ajutor de la guvernul american, General Motors, Ford si Chrysler mai au o sansa de scapare de la faliment. Cele trei companii ar putea profita de pachetul de ajutor in valoare de 700 miliarde de dolari, oferit institutiilor financiare de catre Wall Street.

Datorita situatiei dificile in care se afla cei trei producatori, avocatii acestora ar putea gasi o poarta in legislatie care le va permite sa obtina o parte din pachetul de ajutor oferit de Wall Street. Pachetul de ajutor pentru GM, Ford si Chrysler a fost refuzat pentru ca nu a primit suficiente voturi. Acesta avea nevoie de 60 voturi pentru, dar a primit 52 pentru si 35 voturi impotriva.

Oponentii principali ai acestui pachet au fost senatorii republicani, care vor fi in inferioritate in senatul american incepand cu anul viitor. Pana cand administratia Obama va intra la putere insa, General Motors, Ford si Chrysler sunt la cheremul administratiei Bush. Legislatia americana permite distribuirea fondurilor din pachetul de ajutor de la pe Wall Street in orice moment necesar. Democratii americani au sustinut inca de la inceputul discutiilor in camera americana a reprezentantilor faptul ca administratia Bush poate oferi banii necesari oricand doreste.

Inca din timpul Marei Crizei din anii 1920, rezerva federala americana are autoritatea de a oferi imprumuturi de urgenta oricarei institutii economice importante care nu poate primi bani din alta sursa. Pe langa aceste cai de scapare cunoscute presei, senatorul american Harry Reid a mentionat ca General Motors, Ford si Chrysler mai au inca o posibilitate, dar a refuzat sa o dezvaluie public.

 

  • Robert, vineri, 12.12.2008 14:06
    Ajutorul de 14 miliarde $ respins de senat era pentru GM si Chrysler

    Domnule Sebastian Toma,mentionati va rog frumos un ati citit dumneavoastra ca ajutorul de 14 miliarde $ era si pentru Ford ca in toate canalele de stiri pe care le-am accesat eu era vorba doar de GM si Chrysler,Ford neavand momentan nevoie de bani. Cititi bloomberg.com sau detnews.com si mai vorbim.

  • Mini-romanu', vineri, 12.12.2008 14:13
    Corect Robert, Ford a declarat ca pe termen scurt nu are nevoie de ajutor

    Redactorul pare a lucra la ceva gen Felicia si nu la o chestie unde se presupune ca ar posta cunoscatorii ...

  • sebaa, vineri, 12.12.2008 14:47
    @ Robert

    Desi Ford nu are o problema momentana cu lichiditatile, compania ar putea avea probleme financiare serioase daca GM sau Chrysler ar da faliment. In discutiile cu membrii camerei reprezentantilor si senatului oficialii Ford, condusi de Alan Mullaly, au discutat despre aceste aspecte. Pe scurt, daca General Motors sau Chrysler va da faliment, si Ford va avea de suferit odata cu acestia. Mai mult, analistii americani avertizeaza ca intreaga economie americana va avea de suferit de pe urma falimentului unei companii precum Chrysler sau General Motors. Va multumesc pentru atentie. Sebastian Toma

  • Vlad, vineri, 12.12.2008 16:04
    GM va fi salvat,Chrysler nu

    Parerea mea este ca GM este mult prea mare si important ca sa fie lasat la voia intamplarii,vezi cazurile AIG si Citi Bank din sectorul financiar.Daca GM cade,se prabusesc furnizorii iar daca vor cadea furnizorii toti constructorii care au uzine in SUA (inclusiv producatorii japonezi Toyota,Honda si Nissan ) vor avea de suferit. In schimb Chrysler nu are nici o sansa sa fie salvat,depinzand prea mult de o singura piata(SUA-aprox 90 %) si cu o gama mare consumatoare de benzina.De altfel Chrysler a fost motivul principal pentru care senatul american s-a opus imprumutului. Singura marca din grupul Chrysler care va rezista si va fi cumparata de cineva este Jeep. Referitor la GM,daca se va prezenta singur in fata congresului sigur va primii banii,iar daca isi rezolva problemele din SUA ,GM poate deveni un competitor foarte puternic pentru Toyota,Volkswagen,Ford si Renault-Nissan.

  • ha ha ha, duminică, 14.12.2008 04:38
    ha ha ha

    MDA,CAZANE AMERICANE;VAD CA NU S-A PREA INGHESUIT NIMENI PRIN AMERICA SA LE CUMPERE MASINILE(garsonierele)

  • george, duminică, 14.12.2008 15:31
    WISHFUL THINKING

    @ Vlad Ce zici tu acolo sunt adevarate SF-uri...GM, competitor "puternic" pentru Toyota si Volkswagen? Yeah, right...Probabil nu stii ce masini face GM...si cu ce tehnologie... De faliment, GM nu va scapa...Putinii bani pe care ii mai au pentru R&D ii baga in proiecte din astea perdante gen Volt care e o copie penibila a unui hibrid...Pe langa asta, ei mai au de acoperit "somajul" salariatilor concediati si salariile celor care vor ramane, care au acceptat "sa se revizuiasca dar sa nu se schimbe nimica"...

  • Vlad, luni, 15.12.2008 00:07
    @ George

    Citeste ultimile stiri economice si vei afla ca foarte curand GM va fi salvat iar Chrysler nu. In ziua cand senatul american respinse-se imprumutul, Toyota a scazut la bursa cu 10%,Honda cu 12.5% iar Nissan cu 11.5 %. Prabusirea lui GM ar reprezenta un dezastru pentru Toyota la care piata americana contribuie cu 80% la profitul anual.Referitor la modelele GM,gama Opel este foarte competitiva(vezi Corsa,Astra si noul Insignia),la fel Chevrolet care prin modelele produse in Coreea inregistreaza cresteri substantiale in pietele emergente.Nu uita China unde GM este lider de piata.

  • george, luni, 15.12.2008 09:49
    CU O RANDUNICA NU SE FACE PRIMAVARA

    @ Vlad Cred ca nu ti-ai dat seama care este problema cea mai mare a lu` GM...si anume setea de bani...pentru ca ei devoreaza banetu pur si simplu (sau dupa cum spun americanii foarte poetic "they are burning through cash")... Chiar si cu acest ajutor de la guvern nu vor reusi sa se redreseze...poate doar daca ii conecteaza la o conducta de cash, cu robinetul deschis la maxim in permanenta...ceea ce e destul de putin probabil pentru ca America e cam falimentara... Degeaba merg bine diviziile "overseas" a lu` GM...pentru ca n-au cum sa produca pe arsita asta banii de care au ei nevoie...si inca ceva: sa fii lider de piata, chiar si in China nu inseamna neaparat ca e OK. GM a fost pana anu` asta #1. Dar ca forta financiara sunt 0 de cam multicel. In schimb, Porsche, care are mai putin de 1% din piata, produce basculante de bani de vreo cativa ani buni...