Germanii de la ADAC au testat 13 modele diesel pentru emisii: Honda Civic, singurul care a depășit limita pentru oxidul de azot

Publicat joi, 21.02.2019 16:18 de Daniel Popescu

ADAC a evaluat 13 modele diesel în regim normal de condus pentru a vedea dacă acestea respectă testele de emisii, iar Honda Civic a fost singurul dintre ele care a depășit limita de 80 mg/km pentru oxidul de azot.

Germanii de la ADAC au efectuat în această perioadă un amplu test în regim real de utilizare pentru a evalua emisiile de oxid de azot ale unor modele recent lansate pe piața europeană care sunt echipate cu motoare diesel.

Specialiștii ADAC au aliniat la start 13 modele pe care le-au testat pe drumuri obișnuite, iar singurul care nu a reușit să respecte limita de 80 mg/km în testele reale a fost Honda Civic echipat cu motorul i-DTEC de 1.6 litri.

Reprezentanții ADAC afirmă că motivul este reprezentat de absența unui catalizator cu reducere catalitică selectivă (SCR) și menționează că actuala legislație a Uniunii Europene permite unui model ca în testele reale să emită de 2.1 ori mai mult oxid de azot decât limita maximă de 80 mg/km admisă pentru testele de laborator. Cu alte cuvinte, chiar dacă în testele reale a emis puțin peste 100 mg/km, Civic respectă legislația Uniunii Europene în privința emisiilor.

Cel mai bine în cadrul acestui test s-a prezentat Mercedes C 220 d, care a înregistrat mai puțin de 1 mg/km, iar ADAC afirmă că explicația este dată de prezența unui catalizator cu reducere catalitică selectivă voluminos. Aproape la fel de bine s-au comportat însă și modelele BMW 520d și Opel Astra cu motor de 1.6 litri.

Rezultate bune au fost obținute și în cazul modelelor Audi A8 50 TDI, Volkswagen Golf cu motor 1.6 TDI și Citroën Berlingo cu motor BlueHDi 130, în timp ce BMW X2 xDrive 20d, Kia Ceed 1.6 CRDi, Mercedes A 180 d Peugeot 308 SW cu motor BlueHDi 180 rămân la rândul lor sub pragul de 50 mg/kg. De asemenea, Volvo XC60 5D cu transmisie automată a depășit pragul de 50 mg/kg, însă se încadrează în limitele regulamentare.

"Oricine cumpără o mașină diesel nu trebuie să-și facă griji despre posibilitatea că emisiile de oxid de azot depășesc limitele", este concluzia celor de la ADAC la finalul testelor.

Via Auto Motor und Sport

  • Parere, joi, 21.02.2019 16:25

    ADAC sunt aia care fac teste la comanda pentru a penaliza masinile concurentei. Doar in testul lor s-a rasturnat Dacia Logan, ei sunt cei care au trisat ani de zile sa iasa Vw pe primul loc la satisfactia clientilor si cand s-a aflat au fost demisi managerii de varf etc. Cine ii mai crede??

  • @Parere, joi, 21.02.2019 16:50

    Tu ai dreptate in ceea ce spui, dar asta nu inseamna ca Honda nu face troace spoite in ultima vreme..

  • @@parere, joi, 21.02.2019 16:59

    oricum arata mai interesant decat un Golf, care n-are nicio expresie si e plictisitor

  • Tatraurs, joi, 21.02.2019 17:11

    Zici Adac si tragi apa de trei ori, la cat au mintit in testele lor de fiabilitate nu ii mai cred acum nici cu hartiile in fata.Sa inteleg ca o honda de 1.6 diesel polueaza de nspe ori mai mult ca un A class de 2.1?Celebrul motor om651 care polueaza pe bune cat un tractor inclusiv cu softul "reparat" moca de Mercedes?

  • mircea badea, vineri, 22.02.2019 02:21

    pai civicul nu respecta deci. norma euro 6 n-ar trebui sa accepte depasirea ei. astept euro 7 cu noxe zero! sa puna scr triplu turbo nu ma intereseaza, ca oricum sunt super scumpe masinile pt tot felul de brizbrizuri.

  • keepcalm, vineri, 22.02.2019 08:44

    Dupa dieselgate nemti si-au can pierdut credibilitate, dar nu total, americani se pare ca uita repede https://www.businessinsider.com/consumer-reports-best-cars-2019-2019-2

  • Tatraurs, vineri, 22.02.2019 09:00

    @Keepcalm.Interese si la ei,cam 20% din Mercedes este detinut de persoane private americane.Sunt sigur ca nu doar Mercedesul are investitori americani,Bmw are fabrica in America,sunt sigur ca nu vine nimeni cand duci masina la revizie sa te intrebe daca esti sau nu multumit de ce ti-ai cumparat si de ce si sa faca un top.Adac-ul protejeaza interesele constructorilor germani.Aveau acum cativa ani la topul lor de fiabilitate trecut pe locul 5 Mercedesul a class.Pe 15 era Honda Civic.Daca nu as fi intrat in contact cu ele (masinile unor rude),as fi zis ca asa e.Pot umple 5 pagini de probleme grave la un A class luat de nou cand la honda aia mai "proasta" in afara de scartaitul pedalei de ambreiaj si doua maruntisuri electrice nu se mai intampla nimic stricacios.Cica posesorii de A class erau si mai multumiti,mare multumire sa dai jos motorul de pe o masina noua ca sa ii poti schimba compresorul de AC sau un injector,direct pe locul 5 la zambete.