Germania: Refrigerantul refuzat de Daimler este considerat sigur de autoritatea federală în transporturi
Autoritatea federală de transporturi din Germania a trimis raportul său privind refrigerantul HFO-1234yf la Comisia Europeană. Refrigerantul a fost declarat sigur pentru utilizare, deşi a fost respins de Daimler.
Scandalul refrigerantului HFO-1234yf este pe care să ia sfârşit, spun cei de la Automotive News. Publicaţia spune că autoritatea federală de transporturi din Germania, KBA, a trimis raportul său favorabil la Comisia Europeană privind noul refrigerant propus de Honeywell şi DuPont. Astfel, o autoritate în domeniu din Germania, recunoscută la nivel internaţional, consideră sigură folosirea pentru automobile a noului refrigerant, ceea ce i-ar obliga pe cei de la Daimler să renunţe la folosirea refrigerantului r134a, pe care reprezentanţii constructorului spun că îl preferă din motive de siguranţă.
În urma refuzului Daimler de a folosi noul refrigerant în instalaţiile de climatizare ale unor modele din portofoliul său, Franţa a blocat înmatriculările acestora, cauzând o scădere a înmatriculărilor pentru patru modele din gama Mercedes-Benz. Între timp, sancţiunea a fost ridicată, dar această măsură a necesitat presiuni din partea guvernului de la Berlin şi lupte în instanţele franceze. Cei de la Daimler nu au stat nici ei degeaba, lucrând la un nou tip de refrigerant, bazat pe dioxid de carbon, care ar putea să elimine necesitatea trecerii la HFO-1234yf, însă sistemul propus de Daimler este încă testat de inginerii concernului german.
Testul celor de la KBA a implicat patru modele şi trei tipuri de teste, menite să verifice dacă gazul poate să părăsească instalaţia în vreun fel sub formă de scurgeri şi dacă există un pericol de incendiu în caz de accident din pricina refrigerantului. Modelele folosite de KBA pentru test au fost Hyundai i30, Opel Mokka, Subaru Impreza şi Mercedes-Benz B-Klasse. Două din trei teste realizate de KBA au relevat că noul refrigerant nu prezintă niciun pericol pentru utilizare în domeniul auto, însă un scenariu a prezentat un incendiu la nivelul unui vehicul testat, reprezentanţii KBA refuzând să dezvăluie despre care model a fost vorba.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Pai imi vine sa rad cu gura pana la urechi. Totul se reduce ca de obicei la ... bani. Nimic nou sub soare. Citesti textul din stanga articolului, cu carectere italice ingrosate, si apar niste semne de intrebare care-ti spun ca-i ceva putred in Danemarca. Si intr-adevar, la finalul textului vezi ca e un comunicat de presa al lui ... Honywell. Ce mi se pare cel mai trist este ca banul american inchide gura unui forum german, in propria-i tara. Asta inseamna de fapt cucerire si dominare, nu sute de mii de soldati stationati in diferite orase ale tarii. Va inchipuiti care-i situatia intr-o tara de talia Romaniei, turciei, etc. Deci KBA recunoaste ca 1 din 3 automobile ia foc in caz de accident, nu dezvaluie nici un detaliu, dar totusi da unda verde gazului refrigerant american. Pai mi se pare foarte clar totul. Incepe sa semene a parlament de bucuresti. Dupa mine singura speranta in cazul asta vine tot de la Mercedes. Sper sa-si omologheze cat mai curand propriul produs. Produs care sunt sigur ca va fi excelent din punct de vedere chimic, isi va face treaba cum se cuvine si mai mult decat orice, va fi sigur de folosit. Sa vedem care va fi atitudinea celor care au spus "Da, sa traiti" lui Honeywell, apoi s-au dat dupa Mercedes. Si nu doar ei, ci si restul producatorilor auto.