GALERIE FOTO: Ferrari F2012, noul monopost Ferrari pentru 2012!
Ferrari a prezentat vineri primele imagini cu noul monopost al Scuderiei pentru sezonul 2012 al Formulei 1.
Scuderia Ferrari a prezentat vineri dimineaţă pe site-ul său oficial primele imagini cu noul monopost pentru sezonul 2012, care va fi cunoscut sub numele F2012.
Primele imagini demonstrează că Ferrari a adoptat un nas mai coborât pentru monopost, comparativ cu şasiul, în conformitate cu noul regulament tehnic, însă rezultatul este inestetic din punct de vedere vizual.
Este acelaşi tip de nas pe care l-a introdus şi Caterham în acest sezon, astfel că McLaren este până în prezent singura echipă care a reuşit să adopte un design mai plăcut, cu un nas în coborâre lentă comparativ cu şasiul.
Ferrari ar fi trebuit să lanseze noul monopost în cadrul unui eveniment la Maranello, însă acesta a fost anulat din cauza ninsorilor puternice din regiune. Totuşi, evenimentul de lansare a avut loc şi a fost transmis în direct pe site-ul oficial al echipei, Fernando Alonso, Felipe Massa şi şeful Stefano Domenicali exprimându-şi primele impresii despre noul monopost.
De asemenea, Ferrari intenţiona să efectueze vineri pe circuitul de casa de la Maranello un shakedown în scopuri publicitare cu noul F2012, însă evenimentul a fost de asemenea anulat din cauza stratului consistent de zăpadă care s-a depus pe pistă.
-
barichelu, vineri, 03.02.2012 11:21
e o machetuta, nici evacuari nu are dar nu inteleg diferenta de abordare a "nasului" intre caterham, ferrari pe de o parte si mc'laren pe de alta parte parca cineva greseste
-
xxx, vineri, 03.02.2012 11:56VJM05
monopostul force india tot asa are nasul! greu cu stirile astea AM!
-
xxx, vineri, 03.02.2012 11:59@barichelu
nu e machetuta ;) are si evacuari dar nu se observa in imaginila puse de AM. vezi aici: http://singleseater2012.ferrari.com/english/web/#/pictures/0/still-gallery
-
ovidiulucaci, vineri, 03.02.2012 12:20Ferrari f12
Salut! Evacuarile sunt pozitionate unde este inscriptia "acer". Nasul este foarte diferit fata de al monopostului McLaren. Au abordat o filozofie diferita, nasul ridicat la limita regulamenmtului, iar placile care sustin eleronul fata sunt pozitionate astfel incat sa forteze mai mult aer sa intre sub monopost. De asemeni nasul este cel mai scurt de pana acum. Oricum cel mai rafinat monopost este al celor de la McLaren. o zi buna!
-
AndreiF1, vineri, 03.02.2012 12:31@ovidiulucaci
"cel ma rafinat monopost"?? What the hell does that mean? :P P.S. Esti fan McLaren nu-i asa?
-
BackonYou, vineri, 03.02.2012 12:51....
Sunt tare dezamagit de cum arata mai ales ca sunt fan Ferari. Mclaren arata cu totul altceva si mult mai bine .
-
AndreiF1, vineri, 03.02.2012 13:00@Nas
Bine ca arata mai bine ca asta macar :P "http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2008/05/ferrari_312b3_3.jpg" - zici ca-i plug cu care cureti zapada :P
-
b76, vineri, 03.02.2012 13:03..
ferrari sau peterbilt f1? ce e botu asta de tractor?
-
ovidiulucaci, vineri, 03.02.2012 13:08AndreiF1
Chiar nu sunt fan McLaren. Sunt fan F1! Pai uita-te si tu la CT01, VJM05,F12 cat de hidoase sunt in comparatie cu McLaren. La McLaren nasul lui Mp-27 este o evolutie a nasului monopostului MP-26. McLaren au o filizofie diferita fata de ceilalti de pana acum si spun ca este rafinat deoarece este o evolutie a lui MP-26.
-
Gabi, vineri, 03.02.2012 13:31TESTE
Stie cineva pe ce post vor fi televizate testele?
-
AndreiF1, vineri, 03.02.2012 13:58@ovidiulucaci
Rafinat nu merge folosit la o masina de Formula 1. O masina de Formula 1 nu are cum sa fie rafinata si nici fina. delicata, subtila, sireata, cizelata, stilata si asa mai departe :P. F2012, VJM05, CT01 nu sunt hidoase. Pur si simplu au ales o solutie diferita de cei de la McLaren. O solutie care inca nu stim ce face si mai ales daca nu cumva este o solutie foarte buna. Sunt curios ce vor aduce restul. Daca si Red Bull vine cu acest nas ciudat o sa fie un mesaj foarte clar. In acelasi timp, nasul asta urat pare foarte stabil si mai ales greu de rupt ceea ce in comparatie cu cel de la McLaren care se rupe usor (exact ca cele din 2011) arata ca cei care il folosesc pe cel urat sunt avantajati. Dar, este doar o idee pe moment. Momentan sunt cateva idei foarte interesante de observat atat pe monopostul Ferrari cat si pe cel Force India si sa vedem restul cu ce vor mai veni.
-
ciuruitu, vineri, 03.02.2012 14:00urata cu spume
alaturi de BMW-ul cu coarne , este cea mai urata masina de F1
-
mobius, vineri, 03.02.2012 14:17sa fie de bun augur
Imi place noul monopost Ferrari, chiar daca iese putin din tiparele stiute. Pana acum s-au tinut de cuvant, in privinta aspectului au reusit sa socheze, ramane insa de vazut in ce masura performantele se vor ameliora in asa fel incat sa poata lupta pentru titlu. Eu nu i-as lua pe cei de la RBR drept arbitrii cu toate ca, ar fi interesant de vazut si monopostul lor. Astept cu nerabdare sa vad comportamentul in regim de cursa al noului Ferrari si sper ca va fi si la acest capitol o surpriza placuta. Pana atunci le doresc multa inspiratie in continuare.
-
Firestarter, vineri, 03.02.2012 14:19Downforce pe puntea spate prin sistemul de evacuare?
M-am tot uitat la vederea de sus si la cea din spate a monopostului. Pozitia evacuarilor pare sa ajte gazele sa se strecoare prin dispozitivele montate intre roata si aripa spate. La McLaren MP4-27 evacuarile sunt orientate astfle incat sa se obtina downforce direct prin eleron. La Ferrari observ o altfel de abordare tehnica. Legat de estetica, cu exceptia acelui nas dubios, monopostul este frumos desenat. Cu toate acestea, probabil ca acea rupere de nivel in design-ul "nasului" va contribui la apasarea aerodinamica pe puntea fata. McLaren vine in acest an cu o evolutie a monopostului MP4-26. Diferentele constructive sunt foarte putin vizibile insa pana acum ramane cea mai eleganta aparitie. Cu siguranta sunt multe inovatii tehnologice pe care nu le putem vedea la suprafata lui MP4-27. Cu toate acestea, abordarea Ferrari pare mai complexa si mai agresiva decat ce au facut in ultimile 2 sezoane. Personal mizez pe Ferrari in batalia cu McLaren din acest an. Mi-as dori sa castige campionatul insa trebuie sa vedem cu ce vine RedBull pentru ca s-ar putea (sper sa nu fie asa) sa ramana si in acest an o lupta pentru locul doi.
-
AndreiF1, vineri, 03.02.2012 15:14@Ferrari F2012
Sunt multe chestii interesante de discutat despre diferitele abordari, dar este bine sa vedem si restul cu ce vin pentru ca sigur vom mai vedea ceva interesant pe acolo. Cred ca ultima echipa care va prezenta monopostul este AMG Mercedes parca. Red Bull si Renault sunt cele mai interesante de urmarit alaturi de Ferrari si McLaren. Sa vina primul test :P
-
Mclaren_Mircea_1984, vineri, 03.02.2012 15:49Este urat nasul masini dar nu va nici in avantaj nici in dezavantaj fata de Mclaren
Nu aici se va face diferenta. Ambele versiuni sunt eficiente singurul aspect e legat de aspect. Citez dintr-o analiza in engleza asupra nasului masinii Mclaren dupa prezentarea masinii Ferarri de azi: " Firstly the front wing is near identical to the late 2011 wing, so we can expect its general design to carry over, as will the snow plough vane below the nosecone. But the height of the nose at first appears to be at odds with the 2012 rules on a maximum 55cm height for the front of the nose. Looking closer at McLarens chassis in side profile its clear the family history of low noses has helped here. The dashboard bulkhead is may be just 3cm higher than the cockpit padding (which is 55cm high), the chassis top then curves downwards towards the front wheels. By the point of the front (A-A) bulkhead the top is lower than 55cm, may be as low as 5cm below the maximum height. When compared to the maximum heights (the dotted line on the drawing), its clear this is a very low nose overall.This creates less space under the raised nose, but the teams snow plough device under the nose works aggressively as a turning vane, so perhaps the team don’t need the higher chassis to get the correct airflow to the sidepods leading edge. McLaren also find the lower nose provides the classic vehicle dynamics benefits of a low CofG and a less extreme front suspension geometry. This trade off works for McLaren and goes to prove not everything in F1 has to be a compromise in search of aero advantage."
-
marius, vineri, 03.02.2012 16:40strategie
Nu va concura in nici o cursa cu acest nas ... nu au vrut sa arate adevaratul nas.
-
Cioclu, vineri, 03.02.2012 17:36@Marius
Corect. Ne arata cum este sa aplici adliteram regulamentul. Se distreaza si ei. Force India a aratat o aplicare mult mai reala a regulamentului. Ei nu stiu de gluma. McLaren se amuza si ei. Defectul fundamental al celor de la Ferrari este culoarea rosie. Este o abordare invechita. Puteau sa aiba si ei conceptie mai verde cu patratele albastre, sclipicioase. Cu rosul asta sunt prea traditionalisti.
-
AndreiF1, vineri, 03.02.2012 18:26@Ferrari F2012
Daca va intereseaza o comparatie intre F150th si F2012, o gasiti aici: "http://www.marca.com/2012/02/03/multimedia/graficos/1328275973.html"
-
mavrick, vineri, 03.02.2012 18:45@AndreiF1
Multumim!
-
DRAKO, vineri, 03.02.2012 18:50Gabi
TESTELE NU SE TELEVIZEAZA!
-
marianescu, sâmbătă, 04.02.2012 01:08Orice ati spune...
...tot ca un fel de "bot de tractor" arata! E hidoasa, punct! No offence.
-
bLu, sâmbătă, 04.02.2012 11:32Evacuare
Intradevar are un aspect hidos...dar vorbim de F1. Interesanta masina. Ce mi se pare mie mia interesant e ca are evacuarea direct in pneuri. Poate o sa fie un plus pentru un inceput de cursa (intrarea mai repede in temperatura) sau imediat dupa iesirea de la boxe. Ori poate fi un minus...o supra incalzire in timpul cursei. :)
-
MosCraciun cu plete dalbe, sâmbătă, 04.02.2012 11:46@marinescu Intrebare
Te pricepi la aerodinamica ori la femei? Ar fi bine pentru tine sa te pricepi macar la femei. Succes.
-
Victor T, sâmbătă, 04.02.2012 11:56@marianescu
Un nas urat dar pariez pe ce vrei tu ca daca il aveau cei de la McLaren spuneai ca-i bestial si este cel mai tare nas posibil. Ciudat ca nasul celor de la Force India nu ti se pare urat, e faza cu sa moara si capra vecinului nu-i asa?
-
Naringolog Sef, sâmbătă, 04.02.2012 11:59Nasul
anul trecut ati fost obsedati isteric de nasul RBR, acum va apucat nasul ferrari fara sa faceti referire la Force India. Baieti, e nasol cu nasu... Duceti-va la ORL
-
serd, sâmbătă, 04.02.2012 16:31insipid!
Parca nu are acel farmec cu care ne-am obisnuit ! Ce frumoase erau acele monoposturi cu reclama"Marlboro" pe ele!
-
syktasy, duminică, 05.02.2012 14:14@AndreiF1
Foarte interesanta comparatia. Multumesc! Asa se vad cel mai bine modificarile. McLaren e singura echipa pana acum care au un element aerodinamic masiv sub nas. Vom vedea care solutie e mai eficienta in prima cursa.
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 5 iulieAvancronică F1 Silverstone - Cine se pune cu Red Bull?McLaren promite să dea o replică pe măsură celor de la Red Bull în cursa de la Silverstone, însă Ferrari, Mercedes şi Lotus stau şi ele la pândă pentru a-şi adjudeca victoria. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 27 iunieFEATURE: Drumul pneurilor Pirelli de pe monoposturile de F1 la fabricile de cimentPneurile Pirelli sunt produse în Turcia, transportate în Anglia, utilizate în timpul Marilor Premii şi apoi topite pentru a fi folosite ca materie primă pentru fabricile de ciment. Citeste tot
-
F1 TOP | joi, 7 iunieAvancronică F1 Canada: Urmează al şaptelea câştigător în şapte curse?Sezonul 2012 al Formulei 1 continuă să fie unul imprevizibil, iar Lewis Hamilton şi Michael Schumacher au potenţialul de a deveni al şaptelea câştigător în tot atâtea curse. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 iunieFEATURE: Greva piloţilor de Formula 1 din 1982Cu 30 de ani în urmă, piloţii au ameninţat că nu vor concura în Africa de Sud, protest care a evidenţiat legăturile strânse dintre aceştia într-o eră complet diferită a Formulei 1. Citeste tot
-
F1 TOP | vineri, 1 iunieF1 Online: The Game review - Implementare mediocră pentru o idee bunăAutomarket a testat jocul online pregătit de Codemasters pentru vara acestui an şi îţi dezvăluie dacă merită să devii managerul unei echipe virtuale de Formula 1. Citeste tot
doamne ce urat e nasu'. sa vedem de ce o sa se mai planga alonso anu asta