Avancronică F1 Canada: Urmează al şaptelea câştigător în şapte curse?
Sezonul 2012 al Formulei 1 continuă să fie unul imprevizibil, iar Lewis Hamilton şi Michael Schumacher au potenţialul de a deveni al şaptelea câştigător în tot atâtea curse.
După victoria lui Mark Webber din Marele Premiu al statului Monaco, 2012 a devenit primul sezon din istoria Formulei 1 în care şase piloţi câştigă câte o cursă în primele şase etape, însă recordul poate fi îmbunătăţit la sfârşitul acestei săptămâni în Canada.
Lewis Hamilton şi Michael Schumacher se numără printre piloţii de top care nu au câştigat nicio cursă în 2012, dar care au obţinut performanţe remarcabile la Montreal: pilotul echipei McLaren a obţinut două victorii şi trei pole position-uri în cele patru prezente în Canada, iar germanul a triumfat de nu mai puţin de şapte ori aici pe parcursul carierei.
În plus, Lotus a demonstrat de asemenea că are potenţialul de a obţine rezultate bune, însă pentru acest lucru Kimi Raikkonen trebuie să-şi îmbunătăţească performanţele în calificări.
MICI RETUŞURI TEHNICE
În mod tradiţional, echipele nu pregătesc update-uri semnificative pentru Marele Premiu al Canadei, însă ediţia din acest an are câteva excepţii.
Red Bull Racing este nevoită să schimbe designul podelei pentru a elimina "găurile" din partea frontală a pneurilor spate, după ce FIA a decis că acestea sunt neregulamentare.
În plus, presa italiană susţine că Ferrari va reveni la sistemul de evacuare de la începutul sezonului, întrucât echipa a remediat problemele cu comportamentul pneurilor, iar monopostul are nevoie de o tracţiune cât mai bună pe circuitul canadian.
Între timp, rivalii de la McLaren speră să revină în lupta pentru victorie după rezultatele dezamăgitoare din Monaco, iar Mercedes speră să profite de inovatorul sistem DDRS, pe care îl poate folosi pe parcursul a 63% din tur în calificări.
CIRCUITUL DE LA MONTREAL
Performanţa aerodinamică are un rol mai puţin important pe circuitul de la Montreal, în condiţiile în care tracţiunea este esenţială pentru obţinerea unui timp cât mai bun. De asemenea, circuitul stradal beneficiază de nu mai puţin de cinci zone de frânare violentă, un alt parametru important pe care echipele trebuie să-l ia în calcul.
În schimb, se preconizează că eficienţa sistemului Drag Reduction System (DRS) va fi mai mică decât anul trecut, întrucât în 2012 piloţii vor avea la dispoziţie o singură zonă de depăşire, amplasată pe lunga linie dreaptă care precede ultimul viraj. În plus, piloţii vor putea activa sistemul pe parcursul a numai 600 de metri, întrucât anul trecut depăşirile din această zonă au fost prea uşoare.
DATE GENERALE DESPRE CIRCUIT
Lungime tur | 4.361 km |
Numar tururi | 70 |
Distanta totala | 305.3 km |
TUR DE CIRCUIT LA MONTREAL
STRATEGIILE PENTRU PNEURI
La fel ca anul trecut, Pirelli va furniza pneuri supersoft şi soft pentru Marele Premiu al Canadei, aceleaşi pe care piloţii le-au avut la dispoziţie şi la Monaco. Dacă în Principat cei mai mulţi piloţi au optat pentru o strategie cu o singură oprire la boxe, la Montreal situaţia are potenţialul de a fi diferită, din cauza naturii abrazive a circuitului.
INFORMAŢII METEO
Vremea de la Montreal se va deteriora pe parcursul weekendului, potrivit primelor estimări ale meteorologilor. Astfel, prima sesiune de antrenamente libere va avea loc pe un circuit uscat, în timp ce a doua ar putea fi afectată de câţiva stropi de ploaie.
Piloţii vor avea ocazia să-şi demonstreze abilităţile în antrenamentele şi calificările de sâmbătă pe un circuit uscat, însă situaţia pentru cursa de duminică este incertă. În noaptea de sâmbătă spre duminică va începe o ploaie persistentă care va continua inclusiv dimineaţă şi există şanse mari ca precipitaţiile să nu se oprească nici până la ora cursei.
REZULTATELE ÎN ULTIMII CINCI ANI
Marele Premiu al Canadei a absentat din calendarul Formulei 1 în 2009, însă McLaren şi-a adjudecat victoria în ultimele două ediţii.
Sezon | Castigator |
2011 | Jenson Button (McLaren) |
2010 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2008 | Robert Kubica (BMW-Sauber) |
2007 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2006 | Fernando Alonso (Renault) |
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL CANADEI
- Michael Schumacher a câştigat de şapte ori Marele Premiu al Canadei (1994, 1997, 1998, 2000, 2002, 2003 şi 2004), fiind urmat de Nelson Piquet cu trei victorii. În plus, germanul a plecat de şase ori din pole position şi a terminat de 12 ori pe podium în 17 curse;
- În ultimul deceniu, doar trei curse canadiene au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position (Alonso în 2006, Hamilton în 2007 şi 2010); Montreal este circuitul pe care în 2007 Hamilton a obţinut prima victorie din carieră;
- Red Bull Racing nu a câştigat niciodată Marele Premiu al Canadei. Acesta este singurul circuit din actualul calendar pe care campioana mondială nu a triumfat (cursa americană de la Austin se va desfăşura în premieră în acest an);
- Cursa de anul trecut a fost afectată semnificativ de ploaie şi a devenit cea mai lungă cursă de Formula 1 din istorie: Jenson Button a trecut primul linia de sosire după patru ore, patru minute şi 39.537 secunde.
PROGRAM
Marele Premiu al Canadei se va desfăşura după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 8 iunie | 17:00 | DigiSport 1 |
Antrenamente 2 | vineri, 8 iunie | 21:00 | DigiSport 1 |
Antrenamente 3 | sambata, 9 iunie | 17:00 | DigiSport 2 |
Calificari | sambata, 9 iunie | 20:00 | DigiSport 2 |
Cursa | duminica, 10 iunie | 21:00 | DigiSport 1 |
Schumacher sau Hamilton....pole position-ul va fi luat de un Mercedes