Formula 1: Nicholas Latifi va părăsi echipa Williams la finalul sezonului

Publicat vineri, 23.09.2022 13:45 de Tiberiu Safta

Echipa britanică de Formula 1 Williams a anunțat că Nicholas Latifi va părăsi echipa la finalul acestui sezon. Pilotul canadian ar putea părăsi complet competiția după doar 3 sezoane.

Nicholas Latifi va părăsi echipa Williams la finalul acestui sezon de Formula 1. Anunțul a fost făcut de către echipa britanică, care nu va reînnoi parteneriatul cu pilotul canadian pentru sezonul 2023.

Anunțul vine în contextul în care Latifi a avut parte de un sezon dezamăgitor. Până acum, pilotul canadian nu a reușit să adune niciun punct, fiind singurul pilot full-time care nu reușește acest lucru. Coechipierul său, Alex Albon a adunat 4 puncte până în acest moment. În ultima etapă din Italia, Albon a fost înlocuit de Nyck de Vries după ce pilotul thailandez a fost diagnosticat cu apendicită.

În acea cursă, de Vries a reușit să termine în puncte, în prima sa cursă de Formula 1. Olandezul a terminat pe locul 9 și a adunat două puncte.

Nicholas Latifi a debutat în Formula 1 cu echipa Williams în 2020, an în care echipa nu a reușit să adune puncte. 2021 a fost un an ceva mai bun pentru echipă și pentru Latifi, care a reușit să adune 7 puncte. În schimb, canadianul a dezamăgit în acest sezon, el fiind bătut convingător de coechipierii săi.

Nu se știe dacă Nicholas Latifi va rămâne în Formula 1 după acest sezon. De cealaltă parte, Williams nu a confirmat cine îl va înlocui pe canadian. Având în vedere ultima etapă, Nyck de Vries pare favorit să-i ia locul lui Latifi la echipă în 2023. Alex Albon a fost, deja, confirmat pentru încă un sezon la Williams.

via Formula 1

  • Omu’, vineri, 23.09.2022 15:33

    Williams chiar nu știe potențialul lui Goatifi…

  • Polpozișă, vineri, 23.09.2022 15:44

    "Nu se știe dacă Nicholas Latifi va rămâne în Formula 1 după acest sezon." Asta le întrece pe toate.

  • Ferrari, vineri, 23.09.2022 18:57

    Oameni buni, banul (sau "ochii d..ului") își face apariția și i se simte efectul negativ mai oriunde în lumea asta, fiind în stare să dea lucrurile peste cap, să inducă omul în eroare... Vorba cuiva: cel ce spune că fără bani nu poți face nimic, acela e în stare de orice să facă rost de bani; și întrebarea mea pt.voi este: nu mai toți spun asta? Așadar, cu toate că e neplăcut, ceea ce se întâmplă e un fenomen normal, natural.

  • Bobita, vineri, 23.09.2022 21:29

    Latifi aducea multe milioane la Williams de asta a stat 3 ani la aceasta echipa.....daca era talentat chiar daca echipa e slaba isi gasea contract in alta parte. Nici Albon cu 4 puncte nu e un mare talent asta sa vazut cat a fost la Red Bull.

  • @bubiță, duminică, 25.09.2022 13:21

    So fii vă-zut și faptul că Albon a făcut minuni la Williams, mai ales în cursa în care a schimbat pneurile în ultimul tur, un pic nemaiîntâlnit în F1.

  • Bobita, duminică, 25.09.2022 20:53

    13:21-pierzand 3 locuri de pe 7 pe 10 si castigand un singur punct. ......totusi e bine avand în vedere de pe ce loc a plecat... Cert este ca la Red Bull sa vazut nivelul lui si sansa ca aia o sa mai prinda cand Latifi va mai pilota in F1....totusi niciodata sa nu spui niciodata...

  • @bubiță, luni, 26.09.2022 10:48

    Pare că nu ești însuți, dar l-a c-um scrii totul este o explicare. Albon a plecat ultimul în cursă, pe hard-uri, a ajuns până pe 7, dar a fost obligat de reguli să schimbe pneurile. Și a obținut un punct cu cea mai flașnetă mașină din F1. La Red Bull e veșnica problemă cu mașina făcută pe placul lui Verstappen. Nici n-au avut răbdare cu el, a avut și ghinioane, cum a fost lupta directă cu hamilton pe când ăla avea cea mai rapidă mașină din circuit. Încearcă să fii mai lucid și pune-ți gramatica sub pernă. E jăleu.

  • 33+11=44, luni, 26.09.2022 16:46

    Bobita are dreptate. Williams este pe ultimul loc din cauza dublei Albon - Latifi. Nick de Vries tocmai i-a pus in evidenta. Prestatia olandezului a fost mult peste cele ale lui Albon. Albon a fost supraevaluat in cursa din Australia. Pirelli au venit cu o gama de pneuri mult prea dura iar cu c2 se putea face cursa intreaga. Povestea s-a repetat la Miami cand 4-5 piloti au schimbat abia cand a aparut SC-ul pe final de cursa. Poate fara acel SC schimbau si ei in ultimul tur. Ocon a facut cursa din Turcia 2021 cu un singur set de pneuri intermediare. In Rusia 2014 Rosberg a schimbat pneurile in primul tur si nu a mai avut nevoie de alta schimbare. Nimic deosebit. Red Bull a avut prea multa rabdare cu Albon si fraierul prea mult noroc. Albon merita pus pe liber dupa cursa in care Kvyat si Gasly "l-au concurat prea tare" Albon a avut 2 podiumuri amarate cu Red Bull : in cursa din Mugello a abandonat jumatate de grila, in cursa din Bahrain motorul lui Perez s-a facut gratar si Albon a profitat terminand pe 3 la 50 de secunde de locul 2 al lui Max. In perioada Red Bull "marele" Albon a provocat 3 incidente cu pilotii Haas. Cat despre cele 2 podiumuri "furate" de Hamilton : Brazilia 2019 : Red Bull a avut cel mai performant monopost pe acest circuit. Albon era pe locul 6 dupa Max, Lewis, Ferrari si Bottas iar fara SC urma sa fie depasit cu un tur de primii 2. Motorul lui Bottas cedeaza, Vettel si Leclerc se ciocanesc, Mercedes il lasa pe Hamilton pe pneuri dure si uzate iar Albon trece pe Soft nou. Dupa o cursa oribila Albon primeste o sansa imensa. Hamilton a fost vinovatul in incident dar Albon daca avea mai multa minte nu incerca sa depaseasca intr-un loc riscant si astepta linia dreapta. Austria 2020: Bottas si Hamilton au condus confortabil cursa, Verstappen a abandonat, Albon se lupta pentru podium cu Norris si Perez ( piloti cu masini mai slabe) . Masi inventeaza un SC pt. un monopost oprit departe de circuit. Mercedes gafeaza din nou si nu schimba pneurile, toti ceilalti schimba si se repeta episodul Brazilia. De mentionat ca in primul tur Hamilton a trebuit sa iasa de pe circuit din cauza lui Albon. De ce este laudat Albon pt. niste cursa in care fara SC termina cu un tur in urma? Perez termina curse la 20 de secunde de Verstappen cu strategii mai proaste si uneori cu un material de concurs inferior si presa europeana il desfiinteaza. Hai sa tinem cont de numere si performante pe circuit, nu de noroc. Nu-i corect sa-l plangem de mila pe Albon si sa fim rasisti cu Perez si Zhou. Preferam la Williams o dubla Nick de Vries - Nico Hulkenberg. Trecand la Latifi. Canadianul se poate lauda ca este la egalitate cu Hamilton si Schumacher: Hamilton - 7 titluri Schumacher - 7 titluri Latifi - 7 puncte

  • @pașpa, luni, 26.09.2022 22:02

    Ce-ți face idolul, septuplul campion mondial doar pe mașini cu avantaj de 3 secunde pe tur? Pe ce loc se află campionul?

  • Ferrari, marţi, 27.09.2022 00:15

    @@nașpa mă bucur că în sfârșit Mercedes nu mai muncește doar pentru un pilot! Iubindu-se mai mult pe sine și vrând mai multe puncte pt.ea, ca echipă, decât pt. piloți, le-a pus la dispoziție celor doi același tip de monopost la care muncesc cât pot de mult dar în mod egal. Și uite așa s-a scos la iveală valoarea lui Hamilton. Am tot respectul pt.Russell!

  • Radu, marţi, 27.09.2022 09:43

    Eh, lui Toto ii place asta avand in vedere episodul AbuDhabi cu pricina. Evident, n-a facut Latifi intentionat ce a facut, toata lumea stie asta.

  • Ferrari, marţi, 27.09.2022 17:46

    @@nașpa mă bucur că în sfârșit Ferrari nu mai muncește doar pentru un pilot! Iubindu-se mai mult pe sine și vrând mai multe puncte pt.ea, ca echipă, decât pt. piloți, le-a pus la dispoziție celor doi același tip de monopost la care muncesc cât pot de mult dar în mod egal. Și uite așa s-a scos la iveală valoarea lui Lecrash. Am tot respectul pt.Sainz!

  • @parazitul Polpozișă, miercuri, 02.11.2022 18:51

    mult mai plângi după Latifi

  • @parazitul pașpa, miercuri, 02.11.2022 20:21

    Cum e să te plângi de manipularea voturilor după ce bagi vreo 450 de voturi? Caracter de pubelă? Dar nu poți manipula ca până acum? Ți s-a defectat competența, parazit agramat?