Volkswagen prezintă conceptul autonom Gen. Travel. Interior modular și uși gullwing
Volkswagen a publicat imagini oficiale cu noul concept autonom Gen. Travel. Noul concept este descris ca fiind o nouă modalitate de a călători în viitor și dispune de un interior modular și tehnologii de conducere autonomă de nivel 5.
Constructorul german a prezentat oficial noul concept autonom Gen. Travel. Noul concept este descris de Volkswagen ca fiind o nouă modalitate inovatoare de a călători și este un vehicul care dispune de tehnologie de conducere autonomă de nivel 5. Asta înseamnă că mașina se conduce singură în mod permanent, fără nevoia unui șofer.
Față de multe alte concepte, designul lui Gen. Travel este unul atipic. Volkswagen spune că designul conceptului este un mix între un sedan și un monovolum. Mașina a fost concepută special pentru a fi folosită de către companiile de ride-sharing, iar conceptul poate fi, în teorie, închiriat de către utilizatori.
În partea din față avem faruri LED subțiri desenate în forma literei C, alături de blocuri optice separate amplasate la mijlocul luminilor exterioare. Tot aici avem și inscripția Volkswagen în locul unei sigle tradiționale și o grafică specială neagră în partea inferioară a zonei frontale.
Parbrizul conceptului este montat aproape perpendicular față de capotă. Ușile sunt de tip gullwing și conțin suprafețe transparente în zona plafonului, care fac ca habitaclul să fie iluminat natural și să creeze o senzație de spațiu foarte mare. Jantele de dimensiuni mari au un design strict aerodinamic, iar partea din spate a plafonului este separată de partea din spate inferioară a caroseriei.
Aici avem o bandă LED orizontală pentru stopuri, alături de alte benzi LED orientate pe verticală în zonele adiacente. Și aici avem inscripția Volkswagen Group, care ține locul obișnuitei sigle. De asemenea, un eleron spate este integrat discret în plafon.
Habitaclul lui Gen. Travel este modular, astfel încât acesta poate fi personalizat cu fiecare călătorie. Mai mult, clientul poate să personalizeze interiorul chiar și de la distanță, înainte de a începe călătoria. În funcție de configurație, conceptul poate acomoda patru persoane, iar în mijloc este amplasată o masă.
Bineînțeles, nu lipsește iluminarea ambientală dinamică. De asemenea, printr-o configurație predefinită, două dintre cele patru scaune pot fi transformate în paturi. Mașina dispune și de un sistem avansat de realitate augmentată, care este afișată în zona parbrizului și a planșei de bord. Evident, habitaclul lui Gen. Travel este confecționat din materiale sustenabile și reciclate.
Suspensia conceptului este una activă, numită Active Body Control. Aceasta calculează toate mișcările laterale și verticale ale mașinii, adică accelerația, frânarea și virarea. De asemenea, sistemul avansat de conducere autonomă este de nivel 5 și funcționează în așa fel încât confortul și eficiența sunt maximizate.
Noul concept Volkswagen Gen. Travel va fi prezentat publicului în 24 septembrie, în cadrul evenimentului de Artă și Eleganță de la Chantilly, situat în apropiere de Paris.
via Volkswagen
Care este utilitatea si sensul acestor așa zise concepte? Avem infrastructura si nevoia reala pentru condusul autonom? Nu văd nici o șansă ca un sistem autonom sa se “descurce” in orașe (doar pe zone foarte limitate). Știu experimentele cu taxiuri care autonome care sunt in teste, dar din nou se poate mult mai ieftin si eficient cu un tramvai. Străzile sunt din ce in ce mai ineficiente pentru a ne deplasa, deci masini care se “mișcă” ca melcii si cu câte o persoana sunt pur si simplu ineficiente. Un asemenea sistem va costa enorm indiferent cât vor evolua lucrurile, deci din nou aplicabilitate limitată ca in cazul electricelor (deja demonstrat cu cifre, vânzări dezastru in 2022). Când prima așa zisa autonomă va fi implicată intr-un accident si cineva da ortul popii restul bogaților (ca doar nu o sa fie ceva ieftin), își vor risca viața cu așa ceva? Dacă ceva ar trebui sa fie autonom atunci să începem cu camioanele. Toată planeta are de suferit pe tema asta. Camioanele sunt singura categorie care circula preponderent pe distante lungi, autostrăzi unde condusul autonom ar putea ajuta, iar implementarea ar fi muuuult mai puțin costisitoare fata de orașe. Mai mult de jumate din timpul disponibil un camion este staționat (cu un singur șofer). Reducerea costului cu un șofer adițional ar justifica costul unui sistem autonom. Mașinile nu mai au nevoie de nimic pentru a convinge clienții sa le cumpere, din contra au prea multe fata de nevoile reale si asta creste prețul. Nu-i chiar așa greu sa înțelegem ca succesul Dacia, Kia, Hyundai este pentru ca au preț redus si nu pentru te miri ce inovație. Orice ar face WV, Peugeot, Mazda, Honda etc. nu fac mare scofala in zona premium (chiar cu divizii speciale), pentru ca nu este piața. Tesla de exemplu nu a creat o piața noua, a luat o parte din ceea ce deja exista (fără a mai intra in discuția premium sau nu). Totul are o limită si când forțam lucrurile o să ne-o luam… legile naturi!!!