Ford nu vrea să aibă propriile uzine pentru bateriile mașinilor electrice: "Toyota a mizat pe acumulatori Ni-MH, iar apoi industria a trecut pe Li-Ion"
Ford nu este interesată să aibă propriile uzine pentru producția de baterii pentru mașini electrice și oferă ca exemplu strategia Toyota, care a mizat pe acumulatori Ni-MH pentru hibrizi și acum face cu greu trecerea la Li-Ion.
O serie de constructori auto investesc sume importante pentru a construi propriile uzine pentru bateriile care vor alimenta viitoarele modele electrice.
Pe listă figurează în special producători auto din Germania și Franța, inclusiv Mercedes-Benz sau Grupul PSA Peugeot-Citroen, însă americanii de la Ford exclud o astfel de strategie.
Principalul argument al celor de la Ford este că vor avea acces la cele mai recente tehnologii pentru baterii, indiferent de cine va fi producătorul cu cel mai avansat acumulator.
"Această strategie ne oferă abilitatea de a accesa cea mai recentă tehnologie de la mai mulți furnizori. Știm ce produse au furnizorii sud-coreeni, japonezi sau chinezi și putem face comparații. Apoi avem negocieri cu mai mulți furnizori, ceea ce reduce costurile", afirmă Hau Thai-Tang, șeful departamentului de produse și achiziții al Ford.
În plus, oficialul americanilor oferă ca exemplu și strategia celor de la Toyota, care au preferat să dezvolte propriile baterii pentru mașinile hibride.
"Au investit un miliard de dolari în baterii Ni-MH pentru hibrizi, apoi a fost adoptată tehnologia Li-Ion, iar Toyota este printre ultimii producători care fac schimbarea. Nu vreau să pun Ford într-o astfel de poziție", a mai precizat el.
Pe de altă parte, Ford a anunțat anterior că producția SUV-ului electric Mustang Mach-E va fi limitată la 50.000 de unități în primul an din cauza ofertei limitate de baterii din partea furnizorilor.
Via Automotive News
Neinvestind in tehnologie (decat de nevoie), esti la mana altora, pe termen mediu si lung, dar asta este o alta discutie..... Curiozitate privind modelul FORD Puma: - pentru Romania - garantia de fabrica 2 ani; - pentru Australia - garantia 5 ani fara limita de kilometri; - pentru Grecia (si ea stat In U.E., ca si noi) - garantia este de 8 ani!!!! Care este explicatia?! Cine ne (poate) raspunde ?!