Ford: "Noul Mondeo facelift este un rival premium pentru Audi A4"

Publicat miercuri, 08.09.2010 16:47 de Bogdan Mirică

Designerul şef al diviziei Ford Europa susţine că noul Mondeo facelift oferă un caracter premium similar lui Audi A4. Modelul de clasă medie vine cu 1365 de elemente noi.

Odată cu lansarea faceliftului pentru actuala generaţie Mondeo, Ford încearcă repoziţionarea sedanului de clasă medie pe un segment de piaţă superior. Potrivit unor declaraţii recente, venite din partea oficialilor diviziei europene, noul Mondeo este capabil să provoace la duel chiar şi pe modelul premium Audi A4.

Potrivit lui Martin Smith, fost designer Audi, actualmente şef de design Ford Europa, Mondeo vine cu o nouă percepţie a calităţii, identică cu cea elaborată în Ingolstadt. "Am regândit toate piesele pe care am simţit că le putem îmbunătăţi, atât la interior cât şi la exterior. Pentru habitaclu am vrut să recreem un sentiment premium, comparabil cu ceea ce oferă cele mai bune modele din Ingolstadt", susţine Smith.

Pentru a putea ajunge la acest nivel, faceliftul pregătit de Ford a introdus în total de 1365 de elemente noi, comparativ cu vechiul Mondeo. Includem aici modificările interiorului, ale aspectului exterior şi chiar luminile LED. În ceea ce priveşte filosofia de design, Smith a declarat că noul Mondeo preia evoluţia limbajului kinetic, al cărui promotor a fost.

Mai exact, vom vedea modificări similare celor suferite de S-Max şi Galaxy. "Obiectivul a fost acela de a creşte percepţia calităţii şi de a înzestra Mondeo cu trăsături sofisticate şi sportive pentru clienţii cu înclinaţii premium", declară acelaşi Smith.

Lista de echipamente tehnologice, introdusă de Ford odată cu noul Mondeo, a crescut considerabil şi include în prezent faruri adaptive, senzori de avertizare pentru depăşirea benzii şi monitorizarea unghiului mort.

Smith a declarat că plasarea lui Mondeo în acelaşi segment cu Audi A4 va ridica probabil multe semne de întrebare la Ingolstadt, însă această repoziţionare este complet justificată.

  • rolf, miercuri, 08.09.2010 17:32
    Ford "premium"

    ...Si marmota invelelea ciocolata. Nu zice nimeni ca Ford nu face masini bune, dar de aici si pana la "premium" mai este mult, chiar si cu cele 1365 de elemente noi aduse de facelift

  • Patrut din Dealuri, miercuri, 08.09.2010 17:34

    Daca si Mondeo este model premium atunci Dacia Logan este Papa de la Roma! hihihihi!

  • unckle, miercuri, 08.09.2010 17:57

    nu, daca mondeo este premium inseamna ca loganul este masina ... acuma... sa ma scuze fanii ford ( monedo si nu numai ) , dar FORD, ca marca, sunt mai praf ca dusteru' . . . "dovezile" stau in toate acele statistici despre fiabilitate despre care mai citim si p'aici pe AM.ro, faptul ca au reusit sa faca din Volva o marca de 2 lei ... dupa care au vandut-o la sfert de pret ... faptul ca au facut un Jaguar pe platforma de mondeo ( si le-a facut foarte bine la vanzari... ca toata lumea are jaguar in zilele noastre :))) ) , faptul ca nu-s instare de un motor diesel propriu ... ca nu-s instare de un motor pe benzina cat ed cat apropiat de performantele europenilor... etc. auzi tu, acuma avem pretentii premium :)) , buna gluma, .. maine poimaine o sa vezi cum AUDI plange ca le-au scazut vanzarile :))

  • dor3l, miercuri, 08.09.2010 17:59
    Ford si premium

    Ford nu a fost si nu va fi vre-o data model premium. Ford a fost si va ramane o masina buna. Si atat. Aaaa, da. Poate daca-i pui CD cu manele, abtibilduri cu flacari, presuri la roti cu ochi de pisica si alte accesorii "ultra", o pui langa un alt Audi de manelist, probabil ca se poate numi "premium"

  • mihai2001, miercuri, 08.09.2010 18:38
    Cum zicea....

    Cum zicea un fost coleg (bun vanzator de ford): "Cea mai MARE din segment si cel mai bun pret !" p.s. imi place ca masina si are ceva inovatii, nu peste audi inca.

  • alinusu, miercuri, 08.09.2010 22:12
    @unckle

    loganul chiar este masina pt banii ei!daca ti se pare ca fordul nu e fiabil ar trebui sa vezi vw de dupa 2006,care pana atunci era etalon in materie de fiabilitate!fordul este o masina buna pt banii ei,mama mea are un focus 1.6 de 10 ani si nu are nimic!dar mai e cale lunga pana la ford-clasa premium!

  • Blue, miercuri, 08.09.2010 23:06
    Hai ca sunt chiar simpatici astia de la Ford

    Astia sunt chiar simpatici, mai acum cateva luni declarau ca Audi e etalon in materia de calitate a interioarelor si acum dintr-o data au facut un Mondeo facelift rival cu A4. Ei mai au si pana la Passat, Accord, Mazda6, dar viseaza rivalitati cu A4.

  • V8 turbo, miercuri, 08.09.2010 23:22

    Mondeo mai e rival si cu C-classe, BMW seria 3 si Lexus...:)):)):)) .

  • scuderia, miercuri, 08.09.2010 23:26
    F11

    =)) cu A4???? aaaa ma scuzati. poate cu modelul din 98. aia se poate

  • Thor, joi, 09.09.2010 00:19
    premium ??!!

    Mai sa fie. Inca nu a uitat lumea interioarele alea cu plasticele alea cromate extrem de ieftine de la fosta Fiesta si Focus

  • Aditza, joi, 09.09.2010 00:56

    ce face ma......ford premium?cat de penal.....haia ca asta e tare....oricum din cate am observat prea multe mondeo nu sunt pe strada....la asa masina de succes cam slabut.

  • ZZZ, joi, 09.09.2010 01:21
    F43C

    Toate ca toate dar se pare ca nenea Smith asta e si el bun la ceva. Ne-a facut pe toti sa radem. Ma uitam pe comentarii si atata voie buna si bascalie n-am mai vazut de ceva vreme. Face bine pe timp de criza :))

  • Gaby, joi, 09.09.2010 07:54
    @unckle

    Hai sa-ti arat ce bine se misca noul fiesta pe 1.6 benzina, 120 cai si cum sta in curbe, sa vedem daca mai sustii tu ca Ford e praf :)) Te invit oricand la o tura.. Din pacate Ford este o marca care poate fi apreciata doar de cei care detin un FORD.. Cati ai vazut tu sa lase un FORD pentru un BMW? Eu am vazut multi care au facut invers, au lasat BMW pentru un FORD :)) Crede-ma ca stau foarte bine FORDurile din pct de vedere al fiabilitatii, nu stiu unde ai auzit tu ca n-ar fii fiabile.

  • Gaby, joi, 09.09.2010 07:56
    anyway

    v-ati urcat macar in noul mondeo facelift astfel incat sa aveti tupeul sa-l excludeti pur si simplu din ecuatie si sa sustineti mare si tare ca a4 este superior? lasati istoria, faceti proba practica.. 99% din care au dat comment nici macar nu au urcat intr-un A4, ce sa mai vorbesc de noul mondeo.. asa e cand conduci logan(cotet) si-ti dai cu parerea despre MASINI..

  • rares, joi, 09.09.2010 08:46
    mondeo

    sunt posesorul unui mondeo titanium x 2 litri (1997 cm3) motorina de 140 cai. nu sunt un fan mondeo, chiar deloc dar nu intelg de ce nu se poate bate cu audi a4. dupa parerea mea face un audi a4 cam la tot ce inseamna confort, spatiu si alte porcarii de genul asta. Legat de motor nu cred ca au cei de la ford o gama asa mare si complexa cu cei de la audi, dar repet ford sta foarte bine la dotari. va dau numai asa un exemplu : piele alcantara si pabirz incalzit electic (costa 3000 ron) frumos nu

  • MocanuRares, joi, 09.09.2010 08:59
    mondeo

    sunt posesorul unui mondeo titanium x 2 litri (1997 cm3) motorina de 140 cai. nu sunt un fan mondeo, chiar deloc dar nu intelg de ce nu se poate bate cu audi a4. dupa parerea mea face un audi a4 cam la tot ce inseamna confort, spatiu si alte porcarii de genul asta. Legat de motor nu cred ca au cei de la ford o gama asa mare si complexa cu cei de la audi, dar repet ford sta foarte bine la dotari. va dau numai asa un exemplu : piele alcantara si pabirz incalzit electic (costa 3000 ron) frumos nu

  • unckle, joi, 09.09.2010 10:19

    Gaby ( si nu numai ) , incercat ca atunci cand mai scrieti p'aici sa nu mai puneti in cuvinte pasiunea pentru masina personala. Stiu ca este greu sa te abtii, dar este totusi posibil. Uitati-va la comentarii, cititi cu atentie, o sa vedeti de la ce "distanta" se vad posesorii de FORD. Foarte frumos, mama ta are un focus vechi de 10 ani, care inca mai merge, felicitari - cunosc si eu pe cineva cu un focus din 2000, cu 200000km( poate mai mult ) care inca merge, dar la care s-au investit bani destul de multi ... Daca nu stii de unde am scos-o p'asta cu fiabilitatea pune mana pe Goangle si da o cautare ... da o cautare chiar pe automarket.ro ;) si sa nu uit - loganul nu este o masina pt banii pe care ii dai . . .. poate ala "chel" de 6000E ...

  • MocanuRares, joi, 09.09.2010 10:32
    pentru unckle si restul

    incep prin a spune ca nu sunt fan ford (dar am unul) si imi place audi mult (dar cred ca m-as oprii la maxim un a6 maxim am zis) conform wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Large_family_car in aceasta clasa din care face parte ford mondeo nu este inclus si audi a4 si nici mancar nu se apropie. puteti sa observati si din exemple. cred ca cel mai corest este sa spunem ca sunt 2 masini bune, dar care nu ar trebui sa le comparam pentru ca nu avem de ce. acelasi tip de comparatie duster vs golf. ce ziceti am dreptate?

  • MocanuRares, joi, 09.09.2010 10:36
    completare

    ford mondeo este in aceiasi clasa cu opel insignia, iar o insignia nu o dau pe audi a4 never ever.

  • I.O.N, joi, 09.09.2010 10:38

    Daca ati fi citit macar sub titlu partea asta ati fi vazut ca se refera la altceva "Designerul şef al diviziei Ford Europa susţine că noul Mondeo facelift oferă un caracter premium similar lui Audi A4. Modelul de clasă medie vine cu 1365 de elemente noi. " . NU spune ca se compra si e logic ca nu se compara deoarece A4 este mai mic decat mondeo.

  • MocanuRares, joi, 09.09.2010 10:44
    pentru ion

    super, mai corect si mai bine dacat ai subliniat tu acuma nu puteam sa spun

  • NICA, joi, 09.09.2010 10:48
    Nu stiu altii cum sunt

    Dar mie mi se pare ca e o distanta de ceva ani lumina intre pozele astea doua: http://www.seriouswheels.com/pics-2009/a/2009-Audi-A4-allroad-quattro-Interior-1920x1440.jpg http://www.carbodydesign.com/archive/2007/02/14-ford-mondeo-first-images/Ford-Mondeo-5-lg.jpg

  • Victor, joi, 09.09.2010 11:58
    Mondeo

    Da asa este masinile astea gen Ford Mondeo,Opel Insignia,Citroen C5,Peugeot 508,Passat CC,Renault Laguna&Latitude,Skoda Superb,Hyundai Sonata(i 40),Honda Accord,Toyota Avensis samd te fac sa te intrebi un singur lucru,de ce sa iti mai cumperi un A4,Seria 3 sau C Class pt ca ii ofera cam aceleasi lucruri doar ca la un pret mai mic..deci cred ca or trebui sa fii foarte pasionat de vreuna din marcile Audi,Bmw sau Mercedes sau sa fii foarte manelist sa preferi vreuna din astea trei in locul alora de mai sus care nu sunt vandute de vreo marca premium dar sunt aproape la fel de bune si asta la un pret cu mult mai mic..

  • I.O.N, joi, 09.09.2010 13:22
    @Victor

    Mda nu prea ai inteles nimic......

  • 1923`, joi, 09.09.2010 13:27
    @victor

    subscriu intru totul postului tau

  • nicu, joi, 09.09.2010 13:41
    ford/audi

    Eu am avut un A4 si acum mi-am luat un Mondeo. Sincer, nu l-as schimba pt nimic in lume. E super Mondeo! Poate sunt subiectiv, dar mie imi place !!!

  • adevarul, joi, 09.09.2010 13:43
    stiati ca..

    in urma tuturor comentariilor de manelisti cu a4, va anuntam ca FORD se afla printre cei care AU INVENTAT o masina. pe atunci, audi NU se nascuse.. sa aveti o zi FORDmidabila

  • Costi, joi, 09.09.2010 13:58
    Ford Made in Germany

    Cred ca nici bine nu am intrat in lumea cumparatorilor de autoturisme si ne "balacim" in comentarii despre cele Made in Germany. Ford este o masina "nemteasca" de foarte buna calitate; un Tdci bate oricand un Tdi iar la fiabilitate sta f.bine . Da, Audi A4 arata bine mai ales la Allroad, dar sa nu uitam ca mai pui "fo" 15,000-20,000 euro fata de un Mondeo Titanium. Sa aveti drumuri fara evenimente si gropi!

  • andrei, joi, 09.09.2010 14:09
    greu, greu

    O fi chiar asa greu sa cititi ce a zis omul? Pare ca da. O fi chiar asa de greu sa doar comparati lucruri pe le cunoasteti si sa nu va dati cu parerea fara sa aveti habar? Se pare ca este.

  • Ares, joi, 09.09.2010 15:57
    slaba masina audi

    masinile audi sunt cele mai slabe masini din Romania si cele mai prost dotate pentru ca NU AU MANETA DE SEMNALIZARE SI NU SUNT DOTATE LUMINI DE SEMNALIZARE. cam fraier noul motor de pe ford mondeo cel de 2000 cmc si 200 cp

  • dan, joi, 09.09.2010 16:19
    audi a4

    lasati-o moale oameni buni cu audi....stiu pe cineva care a vandut un a4 la jumatate de pret dupa nici un an pt ca i s-a stricat cutia de viteze .De doua ori la rand , asta dupa ce fusese inlocuita cu una noua deja...La 15000 km ii suiera vantul in cabina pe langa usa din dreapta ca la balamuc...

  • Octavian, joi, 09.09.2010 18:27

    FORD - Fix Or Repair Daily Am avut mondeo(2003) si focus(2001). Doar probleme si batai de cap cu amandoua. Mai mult in service erau. Recunosc ca au un comportament rutier excelent. Cei de la top gear au scos cu focus rs de 200cp acelasi timp care l-a scos m3 din acelasi an. Au spus ca e singura masina care indiferent de viteza si conditii, invarti volanul si chiar vireaza. Am avut ocazis si cu mondeo nou. E u improvement.....dar nu se apropie de nemti...sau suedezi.

  • Costi, joi, 09.09.2010 19:19
    OFFF

    La ce nivel de superficialitate s-a ajuns in lumea asta:sa se certe ca retardatii de la spitalele de nebuni din cauza unor masini! Fratilor,multumiti Domnului ca traim in epoca motorizata si ca aveti masini,asta pt ca asa a dorit Domnul.Altii nu au ce manca si voi va certati din nimicuri! Si sa nu ziceti ca asa este firesc,unii saraci altii bogati,asa a dorit Dumnezeu sa fie,poate maine poimaine si tu vei fi sarac si ultimul lucru la care te vei gandi nu va fi nici macar daca Mondeo este mai bun decat A4.Treziti-va la realitate,cat mai aveti timp!Toate cele bune!

  • ciurik, joi, 09.09.2010 20:25
    Oh da

    Oh da! a venit Costi! Costi, trezeste-te, A4 si Mondeo te pot lovi pe trecere, Domnul nu! Parerea mea e ca domnu nenea smith a dat aceasta declaratie din cauza celor 1365 de elemente noi care le aduce faceliftul si care, probabil, vor aduce cu ele o marire de pret. Sunt pur si simplu declaratii soc, fac bine publicitatii. A doua mea parere este ca nimeni nu a inteles ce a vrut nenea asta sa zica: el zice ca Audi A4, pe care el a ajutat sa fie dezvoltat este de o calitate foarte bun. Acum ca el a venit la Ford, a facut o masina care se apropie sau este la fel de calitativa ca un Audi A4. Parerea mea e ca e mult mai tare Mondeo pur si simplu pentru faptul ca e mult mai ieftin si la fel de rezistent (in ziua de azi masinile sunt foarte rezistente, contrar miturilor cum ca masinile de acum 20 de ani erau cele mai bune si ca tineau cel mai mult) Referitor la "premium", excluzand motoarele, tot ce exista pe o masina premium este snobism, nu eleganta. Imi place de gigi masinistu' ala care compara un audi a4 allroad interior alb de piele cu insertii de lemn cu un mondeo titanium...interior negru cu insertii de aluminiu :) prietene, tu de Ghia ai auzit? In fine, comentarii sunt multe, ideea e ca nu ati inteles niciunul articolul dar stiti sa comentati + toti conduceti masini second hand ca ... de E premium!

  • Moshu, joi, 09.09.2010 20:29
    da...deci toti au dreptate...dar

    daca ai18spe' ani si vrei, ai carnet, urca-n asta, veti vedea si veti trage... de par o concluzie. Vorbiti multi dintre voi doar...din tribune. Nu posed un Ford, nici Audi, dar am prieteni cu Ford in garaj. Ma rog, nu sunt fenomene ale fizicii si design-ului dar, sunt deosebite cand ajungi sa le cunosti.

  • CK, vineri, 10.09.2010 12:11
    curiozitate

    Am si eu o intrebare, DRL-urile (luminile de zi) se pun ca si doua elemente noi, sau unul singur? ;))

  • Costi, vineri, 10.09.2010 20:37
    pt ciurika

    Inseamna ca pt dumneavoastra conteaza ce va loveste,daca va loveste un A4,muriti ca un erou,daca Mondeo,muriti ca un ingrat.Cand e sa mori,fara dubii si categoric mori,indiferent din ce cauza.Domnule Ciurika,eu am lansat un comment abstract de cele 2 masini,dar se pare ca nici dumneavoastra nu ati inteles ce am dorit sa spun.Nici nu am pretentii,sincer,sa inteleaga cineva,nu pt toti viata inseamna ceva mai mult decat pareri despre masini! Toate cele bune.

  • Rio, luni, 13.09.2010 09:18

    @unckle De unde ai tras tu concluzia ca Ford nu sunt in stare de un motor diesel? Hai sa iti zic un secret. La aparitia lui Mondeo MK3, motorul diesel 2.0 TDCI de 131CP era unul din cele mai eficiente de pe piata. Masina in sine a luat multe premii, ca sa nu mai zic ca era mult mai spatioasa decat orice BMW sau Audi de la acea vreme (din aceeasi clasa, family sedan), consum foarte redus si performante superioare. Mondeo actual si-a pastrat atuurile de masina spatioasa. Poate exagereaza cand zice ca e o masina premium, insa este cu adevarat o masina deosebita care ofera foarte multe pentru cat costa. Pacat ca o incarca astia cu prostii inutile gen LED-uri de craciun. Iar clasarea lui Mondeo in aceeasi categorie cu A4 e o miscare proasta. Inseamna ca vor reduce spatiul interior de dragul de a-l umple cu tot felul de gadget-uri. Oricum voi ramane fidel vechiului Mondeo care este cu adevarat o masina speciala. Toate cele bune

  • Bogdan, marţi, 14.09.2010 16:55
    Comparatie interioare

    @Nica, vezi ca ai facut comparatie intre interioarele de la audi allroad full cu un mondeo trend sau ambiente...cauta un interior de titanium x sau ceva asemanator...numai bine

  • Andy, miercuri, 15.09.2010 13:14
    @Rares

    Te felicit pentru achizitie, Mondeo chiar e o masina buna. Am un prieten care a avut pe rand Focus, Mondeo modelul anterior si acum are un Mondeo Titanium X (fara facelift) si e extrem de multumit si chiar incantat de masina. Am mers i eu cu toate si pot sa iti spun ca de ex la interior mondeo titanium e destul de "nava spatiala" si chiar are pretentii de premium. Referitor insa la clasele auto, aici premite-mi sa te corectez: atat Mondeo cat si A4 fac parte din acelasi segment D sau large family car, cu mentiunea ca A4 face parte dintr-o subclasa sa ii spunem si anume "compact executive cars", alaturi de BMW seria 3, MB C-classe, Lexus IS sau chiar Volvo S60, Saab 9-3 si Alfa 159. Stiu ca multi ma vor contrazice, dar si cei de la wikipedia tot cam asa le clasifica. Motivul este foarte simplu si tine de marketing: producatorii premium fac masinile din aceasta clasa putin mai mici, insa cu mai multe dotari, cu o gama mai larga de motoare si evident mai scumpe. Si de fapt corect ar fi sa spunem ca ceilalti producatori, din dorinta de a concura cu acestia premium, fac masinile ceva mai mari, pentru a veni cu ceva in plus. Pentru ca altfel, daca nu s-ar diferentia si prin dimensiuni, A4 si Passat ar fi concurenti directi si s-ar canibaliza, la fel Ford Mondeo cu Jaguar X-type, Toyota Avensis cu Lexus IS si exemplele pot continua. Iar motivul pentru care Ford declara ca ataca segmentul lui A4 este destul de clar: dupa ce au vandut Volvo si Jaguar, Ford nu mai are nicio marca premium pe piata europeana si se vad nevoiti sa isi "creasca" propriul brand, sa il duca spre segmentul premium

  • teava, marţi, 12.10.2010 00:54

    Am un mondeo de 5 ani si ceva si daca as avea 20,000 de euro tot mondeo mi-as lua. Nu poti sa-l compari cu Audi, dar la banii astia e super masina. la noi masina e o fitza, ce daca dormi la 20 de ani cu mata-n pat, important e sa ai audi si iphone.

  • HHH, sâmbătă, 16.10.2010 20:52

    inteleg sa zici ca mondeo nu se poate compara cu adi bmw si mercedes dar trebuie sa fi idiot si singura masina in care teai urcat vreodata sa fie autobuzul ca sa poti spune ca mondeo mai are mult pana sa ajunga mazda 6 si passat dar normal ca intotdeauna vor exista si carcotasi(niste temblei ca huidu si gainusa)care sa zica ca fordul e praf dar stabilitate ca la mondeo la putine modele poti gasi dar ce sa stie taranii cu renumita lada de gunoi sau cutie de chibrituri care e singura masina pe care au condus-o vreodata si fac din ea ceva mai tare decat porsche 911 mai rapid decat un cayenne s mai stabil decat un volvo mai premium decat q7 sau mai puternic decat audi a8

  • adi, miercuri, 20.10.2010 13:28

    Si mai uitati ceva: comparati FORD-ul de la noi cu Audi. Uitati ca mai exista un FORD, la el acasa, care este mult peste AUDI. Na ca am spus-o. Faptul ca masinile europene, facute de FORD sunt mai slabe ca audi... chiar nu conteaza. Si da, sunt posesor de Focus.