Ariel Atom V8 accelerează mai repede decât un Bugatti Veyron
Versiunea extremă Ariel Atom V8, aşteptată pe piaţă în doar 25 de exemplare, este capabilă să atingă 100 de km/h în aproximativ 2.5 secunde. Secretul său? Un raport putere masă de 920 de cai pe tonă.
După multe speculaţii fără rezultat, primele informaţii şi imagini ale exclusivistului Ariel Atom V8 au apărut pe internet. Supercarul minimalist a fost prezentat unui grup restrâns de clienţi, săptămâna aceasta, după un proces de dezvoltare îndelungat, care a durat mai bine de doi ani.
Cu un raport putere masă de aproximativ 920 de cai pe tonă, Atom V8 se plasează mai bine decât puternicul Bugatti Veyron şi chiar mai bine decât un monopost de GP2. În aceste condiţii, performanţele vor fi de-a dreptul impresionante pentru cele doar 25 de exemplare care vor vedea lumina zilei în uzina constructorului britanic de nişă.
Aflat încă în perioada de testare, Ariel Atom V8 a dovedit că poate accelera de la 0 la 100 de km/h în aproape 2.5 secunde şi de la 0 la 160 de km/h în doar 6 secunde. Ariel ţinteşte însă performanţe superioare: doar 2.3 secunde până la 100 de km/h şi 5.8 secunde până la 160 de km/h. Adică reţeta perfectă pentru a detrona Veyron în materie de acceleraţie, însă nu şi versiunea supremă a acestuia, Super Sport.
Pentru a putea rivaliza cu etalonul grupului Volkswagen, Atom foloseşte un propulsor V8 de 3.2 litri şi 32 de valve, produs în Statele Unite, derivat iniţial din două motoare de motocicletă Suzuki. Ariel va oferi noul Atom V8 în două versiuni de putere, una de 480 de cai putere, ceva mai modestă, şi una de 506 cai putere, destinată mai mult circuitului şi capabilă să atingă o viteză maximă de 320 de km/h. Ambele versiuni folosesc o cutie secvenţială Sadev cu şase rapoarte şi pot ajunge până la 10.500 respectiv 10.600 de rotaţii.
Tom Siebert, responsabil pentru faza de dezvoltare a modelul extrem, a decalrat că Atom poate face faţă cu uşurinţă provocărilor unui circuit dar şi celor dintr-un oraş normal. Designerul supercarului britanic, Simon Saunders, declară la rândul său că numele mici din industrie pot face ceea ce companiile mari nu pot sau nu vor să facă.
Preţul noului Ariel Atom este estimat la 180.000 de euro, un chilipir pe lângă mult mai bine titratul Bugatti Veyron.
via | autocar
Degeaba se lauda ei. Caparo T1 e muuuult peste la toate capitolele. 1) Performante 0-100 2.5s, 0-160 5.5s, de circuit nu mai vorbesc, Caparo umileste masini dedicate pt asa ceva gen Radical, sau Ultima 2) Cp/T=1000 3) Design mult mai frumos 4) Cockpit inchis -> deci nu te ploua si nici nu te murdaresti de mazga de pe asfalt 5) Scaune imbracate in piele - spatele incepe sa te doara mai tarziu :)) 6) Volan mai frumos 7) Faruri adevarate nu beculete din bradul de Craciun 8) Partile laterale inchise Pret 240.000 Euro. Se merita diferenta? EVIDENT!!!