Ferrari: Viitorul Enzo va fi animat de un motor V8 bi-turbo
Amedeo Felissa, presedintele Calutului cabrat, a vorbit intr-un interviu recent despre urmasul lui Enzo si despre decizia Ferrari de a nu folosi pe toate modelele sale fibra de carbon.
Dupa ce in urma cu doua saptamani grupul Fiat a facut publice planurile sale de dezvoltare pe urmatorii 5 ani, noi informatii despre viitoarele modele din gama subsidiarilor apar in presa internationala. Astfel, britanicii de la Autocar au reusit sa smulga mai multe informatii despre intentiile celor de la Ferrari, dupa ce au stat de voba cu insusi Amedeo Felissa, boss-ul Scuderiei italiene.
Potrivit lui Felissa, Calutul Cabrat nu va folosi la scara larga fibra de carbon, pana cand inginerii nu vor stabili fiabilitatea materialului pe o perioada lunga timp. "Vom folosi acest material doar in cazul masinilor speciale, care vor fi produse intr-un numar mic de exemplare si nu vor fi destinate folosirii zilnice. Cel mai bun exemplu este Enzo", a subliniat presedintele italienilor.
Declaratia oficialului contrazice oarecum tendintele actuale ale industriei, modele precum McLaren MP4-12C si constructori precum Mercedes si BMW, utilizand la scara larga materialul usor, dar foarte durabil. Boss-ul Ferrari sustine ca momentan nici un constructor nu a reusit sa inteleaga complet ce se intampla atunci cand deteriorezi o structura din fibra de carbon.
"Dupa 20 sau 30 de ani de folosire nimeni nu stie cum se va comporta o structura din fibra de carbon. Doar cei din industria aeronautica au idee despre evolutia materialului in timp, insa fibra de carbon este utilizata complet diferit in aceste situatii. In prezent, orice Ferrari poate fi reparat fara probleme, doar daca nu este vorba despre un accident deosebit de grav, si nu am vrea sa pierdem aceasta trasatura", a concluzionat Felissa.
Presedintele Ferrari a vorbit si despre viitorul Enzo, lasand sa se inteleaga ca urmasul acestuia ar putea fi propulsat de un motor V8 bi-turbo, cu injectie directa. Informatia vine dupa ce presa a speculat prezenta unui motor supraalimentat, cu sase sau opt cilindri in V, pe supercarul asteptat in 2010.
Felissa a exclus insa posibilitatea de a vedea un V6. "Nu exista planuri pentru un asemenea motor in prezent. Ferrari nu va construi astfel de propulsoare pana cand nu se va observa o schimbare a atitudinii clientilor si o reorientare catre motoare mai mici. Actualmente, perceptia publicului se poate rezuma simplu: numarul cilindrilor este direct proportional cu performantele masinii. De aceea dezvoltam tehnologie hibrida care poate fi folosita pe unitatile V8 si V10. Prezenta unui hibrid in gama ne asigura ca vom putea proteja motorul V12."