Facem cunoștință cu mașinile din #ElectricRomânia 2020: Hyundai Kona Electric, propunerea mărcii coreene pe populara piață a SUV-urilor electrice
Hyundai participă pentru prima dată în Electric România by Vitesco Technologies cu noul Kona Electric, un SUV compact cu un design futurist și cu o autonomie excelentă: 450 km.
Una dintre cele mai așteptate mașini electrice prezente în Electric România 2020 by Vitesco Technologies, turul României cu mașini electrice, vine din partea celor de la Hyundai. Versiunea electrică a SUV-ului Kona s-a lăsat puțin așteptată pe Bătrânul Continent: cererea inițială a fost atât de mare, încât Hyundai nu a reușit să onoreze toate comenzile la timp.
Producția modelului electric se face acum și în Europa, la uzina Hyundai de la Nosovice, Republica Cehă, iar timpii de așteptare pentru un exemplar nou s-au scurtat considerabil.
Europenii preferă din ce în ce mai mult SUV-urile, iar modelele electrice de acest tip cresc în popularitate. În plus, modelul Kona Electric a atras încă de la lansare prin capacitatea marea a bateriei, ceea ce se traduce și printr-o autonomie excelentă de 450 km (WLTP).
Hyundai a adăugat versiunea electrică în gama modelului Kona în luna martie 2018, iar în doar doi ani a reușit să depășească 100.000 de unități vândute.
Kona a atras atenția încă de la lansarea versiunii cu motor termic, designul specific cu linii fluide și blocuri optice înguste fiind apreciat de clienții europeni. Cu o lungime de 4.180 mm și lățime de 1.800 mm, Kona se află la limita dintre segmentul SUV-urilor subcompacte și cel al SUV-urilor compacte. Hyundai mai are în gamă două SUV-uri mai mari, Tucson și Santa Fe, dar acestea nu sunt oferite în variantă electrică.
Modelul Kona Electric se adresează familiilor tinere, dar și celor care vor să aleagă un model electric practic, dar cu un design atrăgător.
DESIGN MODERN
Apropo de design, chiar dacă Kona este o familie formată din trei modele diferențiate de modul de propulsie (motor termic, plug-in hybrid sau electric), designul versiunii electrice nu este chiar identic cu al celorlalte versiuni.
Kona Electric iese în evidență prin lipsa grilei radiatorului, de care nu mai are nevoie atunci când motorul nu cere o capacitate mare de răcire. Astfel, toată partea frontală devine mai aerodinamică și modernă, blocurile optice înguste potrivindu-se perfect cu grila "plină" a modelului electric. Apoi, modelul alimentat la priză are jante aero specifice, cu diametru de 17 inch.
Schimbările sunt vizibile și la interior. Dacă modelele cu motor termic sub capotă au parte de un levier clasic pentru schimbătorul de viteze, Kona Electric a primit patru butoane prin intermediul cărora cel de la volan poate selecta direcția de mers.
Volanul are padele, dar acestea sunt folosite pentru a doza decelerarea regenerativă. Planșa de bord este diferită, Kona Electric mizând pe un display digital în locul indicatoarelor analogice. Sistemul infotainment este compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay.
Kona Electric oferă suficient spațiu la interior pentru până la cinci persoane. Volumul portbagajului este 332 litri, iar dacă rabatăm bancheta volumul crește de 1.114 litri.
DOUĂ VERSIUNI DE PUTERE - DOUĂ VARIANTE PENTRU BATERIE
Hyundai propune două versiuni de motorizare și baterie pentru modelul Kona Electric. Varianta de vază folosește un motor electric de 135 CP (99 kW), iar energia electrică este stocată într-o baterie de 39.2 kWh care-i oferă modelului din Coreea o autonomie de 300 km conform standardului de calcul WLTP.
A doua versiune, cea care ne va însoți în turul Electric România by Vitesco Technologies, este cea echipată cu motor electric de 204 CP (150 kW) și 395 Nm. Motorul este suficient de puternic pentru a oferi un sprint de la 0 la 100 km/oră în 7.6 secunde.
Varianta mai puternică are o baterie mai mare, de 64 kWh (capacitate netă), ceea ce se traduce prin o autonomie reală de 450 km. Modelul suportă încărcări rapide la stații cu curent continuu de până la 100 de kW, caz în care bateria se încarcă de la 0 la 80% în mai puțin de o oră. În cazul alimentării la o stație clasică AC, modelul se poate încărca cu maxim 11 kW și are nevoie de ceva mai mult de șase ore pentru o încărcare completă.
În ceea ce privește consumul de energie electrică, Hyundai Kona electric se bazează pe o cifră oficială mixtă de 17.5 kW/100 km.
SISTEME DE ASISTENȚĂ
Hyundai și-a echipat modelul electric cu cele mai noi sisteme pentru asistarea celui de la volan. Kona Electric poate detecta un impact iminent și frânează automat. Poate detecta și pietonii, își menține banda de rulare și avertizează la părăsirea accidentală a acesteia și monitorizează unghiul mort, precum și oboseala celui de la volan.
Mai există sistem pentru citirea semnelor de circulație și asistent pentru ieșirea cu spatele din parcare.
CUM SE INTEGREAZĂ HYUNDAI KONA ELECTRIC ÎN PIAȚA MODELELOR EV
Pe o piață cu din ce în ce mai multe SUV-uri electrice, Kona are avantajul unuia dintre primii veniți. Coreenii au deja doi ani de experiență cu acest model și popularitatea lui se vede în cele peste 100.000 de unități vândute.
Pe piața din România, Kona Electric este disponibil în trei versiuni de echipare: Highway, Highway+Navi și Luxury+.
Prețul de pornire, cu o promoție permanentă Hyundai inclusă, este de 33.772 euro pentru versiunea Kona Electric Highway cu motorul de 136 CP și baterie de 39.2 kWh. Pentru versiunea de 204 CP și baterie de 64 kWh, prețul de pornire este de 38.175 euro.
Mașina care ne va însoți în Electric România by Vitesco Technologies este un Hyundai Kona Electric în echiparea de top Luxury+. Aceesta are un preț de 42.935 euro la care se adaugă și prețul opțiunii pentru vopseaua metalizată Tangerine Orange.
LISTĂ DE PREȚURI HYUNDAI KONA ELECTRIC | |||||
MOTORIZĂRI | NIVEL DE ECHIPARE (Preț în Euro, TVA inclus) |
||||
MOTOR | PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (WLTP) |
Highway | Highway + Navi | Luxury+ |
Electric 99 kW Baterie 39.2 kWh |
136 | 289 | 33.772 | - | - |
Electric 150 kW Baterie 64 kWh |
204 | 449 | 38.175 | 39.127 | 42.935 |
Hyundai Kona Electric concurează direct pe piață cu un model similar produs de Kia. Kia e-Niro este fratele de platformă al modelului Kona Electric și este disponibil în aceleași două variante de putere și două baterii. În cadrul Electric România vom putea vedea la treabă ambele automobile, Kia e-Niro făcând parte și el din lista de modele care ne vor însoți în tur.
FIȘA MAȘINII CARE NE VA ÎNSOȚI ÎN ELECTRIC ROMÂNIA 2020 BY VITESCO
#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.
Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro
OFERIT DE
Vitesco Technologies
PARTENERI
Renovatio e-charge, Enel X, Michelin, MOL Plugee, MOON, Server Config, SYNLAB
Este o masina intradevar foarte buna pentru tineri (cu un copil de ex., cu doi este mai greu...). O masina pur electrica cu autonomie destul de buna, la ora actuala, careia nu-i poti reprosa la aceasta ora decat: - volumul cam mic al portbagajului (dar exista verisoara KIA e-Niro care are 451 litri) si - pretul, destul de mare dar nu unul exagerat, sa fim seriosi... Sunt tare curios cu ce pret se va pozitiona fata de cele doua modele de mai sus, in piata electricelor, modelul SKODA Enyaq luna viitoare....care va avea in plus si tractiune disponibila 4x4...