Exagerarea poate lua multe forme: Arash AF10 este un supercar cu 2000 de cai putere
Salonul Auto de la Geneva este programat să găzduiască și faceliftul lui Arash AF10, un supercar exclusivist de peste 2000 de cai putere.
Pe lângă mărci cu renume ca Ferrari, Lamborghini sau Bugatti, pe care le știm cu toții, există și constructori extrem de mici, despre care n-ai auzit niciodată. Unul dintre ei este Arash Motor Company, devenit celebru în 2008, atunci când a prezentat supercarul AF10. Chiar dacă noi îl considerăm un anonim, supercarul a avut succes și chiar se pregătește de un facelift, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.
Ce este atât de spectaculos în cazul lui Arash AF10: configurația propulsiei. Modelul sportiv folosește un ansamblu hibrid, compus dintr-un motor V8 clasic, de 6.2 litri, și alte patru unități electrice. În vreme ce unitatea convențională oferă 900 de cai putere și 1200 de Nm, cele patru agregate electrice oferă la rândul lor alți 1180 de cai și 1080 Nm.
Prin urmare, deși pare greu de crezut, Arash AF10 poate oferi un total de 2080 de cai putere și cu cuplu motor de 2280 Nm. Din fericire, există o tracțiune integrală care administrează aceste resurse.
Performanțele sunt pe măsura cifrelor: accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în mai puțin de 3 secunde, iar viteza maximă ajunge la 323 de km/h.
Pentru a garanta rigiditatea necesară unui asemenea pachet de resurse, AF10 folosește un șasiu compus din 13 piese din fibră de carbon, combinate cu aluminiu. Supercarul dispune de jante de 19 sau 20 de inch, învelite în anvelope de performanță Michelin Pilot Sport 2. Nu lipsește nici suspensia ajustabilă, care ajută la ridicarea mașinii atunci când trece peste limitatoare de viteză.
Pentru cei care se sperie de resursele impresionante ale noului Arash AF10, compania oferă și o versiune ceva mai cuminte, AF8 Cassini, propulsată doar de un motor convențional. Este vorba despre o unitate V8 de 7.0 litri, care livrează 550 de cai putere și folosește o cutie manuală. Ansamblul este găzduit de un șasiu ușor, care face ca întreaga masă a mașinii să nu depășească 1200 de kilograme. Această combinație permite ca sprintul de la 0 la 100 de km/h să se realizeze în doar 3.5 secunde, iar viteza maximă să ajungă la 315 km/h.
Prețurile pentru AF8 pornesc de la 450.000 de euro, în vreme ce un Arash AF10 ajunge să coste 1.4 milioane de euro.
Hmm, cu 2.000 CP ar fi trebuit "sa dea fum" (pardon, electro-smog) macar Veyron-ului... In orice caz, cred ca-i o inflatie excesiva de super-hiper-car-uri produse de marci anonime aparute ca ciupercile, in conditiile scaderii numarului petro-seicilor - principalii clienti. Cel putin asa spun statisticile despre sauditi etc., dar e posibil ca reducerea numarului de harabeti sau rusi miliardari sa fie compensata de chinezi (paradoxal si "comunismul" astora, nu?) si/sau noi valuri de "baieti dashtepti" cu malai in paradisuri fiscale, inclusiv capitalistii de cumetrie de la noi.