Evrika! Seat anunţă primul an cu profit după 2008. "SUV-ul Ateca ne va ajuta să creştem şi în 2016"
2015 a fost primul an cu profit pentru Seat după 2008, iar constructorul spaniol anticipează o nouă creştere după lansarea SUV-ului Ateca, la mijlocul anului.
Seat a traversat o perioadă financiară dificilă după izbucnirea crizei economice, însă abia anul trecut a reuşit să construiască o strategie prin care să revină pe linia de plutire.
După şapte ani consecutivi în care a înregistrat pierderi, constructorul aflat în portofoliul Grupului Volkswagen a anunţat că în 2015 a reuşit să înregistreze un profit de 6 milioane de euro după plata taxelor comparativ cu pierderea de 66 de milioane de euro din 2014.
Profitul a fost realizat ca urmare a vânzărilor în creştere, care au trecut de pragul psihologic de 400.000 de unităţi, dar şi datorită comercializării unor modele pentru care marja de profit a fost mai mare. Aceste lucruri au contribuit la înregistrarea celei mai bune cifre de afaceri din istorie, de 8.3 miliarde de euro.
Pe lângă vânzările în creştere pentru modelele Leon, Ibiza şi Alhambra în special în Germania, Italia şi Spania, Seat a profitat şi de faptul că SUV-ul Audi Q3 este produs la fabrica Seat de la Martorell. În plus, perioada pozitivă a generat şi 350 de noi locuri de muncă în cadrul constructorului spaniol.
2016, un nou an cu profit datorită SUV-ului Ateca
Producătorul spaniol este încrezător că va rămâne pe profit şi în anul 2016, în special datorită lansării primului său SUV, Seat Ateca, care va fi disponibil în showroom-uri începând din vară. În plus, compania pregăteşte un SUV de dimensiuni mai mici pentru anul 2017.
"Implementam strategia potrivită care ne permite să facem faţă cu optimism provocărilor de a rămâne profitabili pe termen lung. Avem un viitor luminos în faţă datorită lansărilor de noi produse şi a integrării noilor tehnologii din domeniile mobilităţii şi conectivităţii", spune Luca de Meo, preşedintele Seat.
Cu toate acestea, anul nu a început prea bine pentru Seat: în primele două luni, vânzările au scăzut cu 6.5% comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 46.789 de unităţi.
Via Seat
Aici e vorba de foarte mult optimism. Dar optimismul asta se poate adeverii doar daca Leonul asta mai inaltat cu care se tot lauda va avea un pret de sub 15.000 euro, cu petarda aia de motor entry-level 1.0 TSI 115CP. Mai mult de 14 mii nu merita. Exista pe piata Qashqai la 15.500 euro in oferta.