Creşteri pe linie în Europa: vânzările Dacia în UE au crescut cu 9% în februarie. Seat, singura marcă în declin

Publicat miercuri, 16.03.2016 10:47 de Daniel Popescu

Dacia a înregistrat vânzări în creştere cu 9.1% în februarie în Uniunea Europeană într-o piaţă în care Seat este singura marcă cu un declin al vânzărilor comparativ aceeaşi lună a anului trecut.

Apetitul europenilor pentru achiziţia de maşini noi este în continuă ascensiune, după ce Asociaţia Europeană a Constructorilor de Autovehicule (ACEA) a raportat a 30-a luna consecutivă de creştere.

Astfel, în luna februarie, vânzările de maşini noi în cele 28 de state ale Uniunii Europene au crescut cu 14.3%, la 1.056.902 de unităţi. Aproape toţi constructorii auto au raportat creşteri susţinute ale vânzărilor, iar acest lucru este valabil inclusiv în cazul mărcii Dacia.

Constructorul român a vândut luna trecută  29.257 de maşini, în creştere cu 9.1% comparativ cu februarie 2015, însă cota de piaţă a scăzut de la 2.9% la 2.8%. Explicaţia? Creşterea înregistrată de Dacia este una dintre cele mai mici, întrucât numeroşi alţi constructori au înregistrat un spor de peste 10%: Fiat a avut o creştere de peste 24%, Ford de 19%, Opel de peste 18%, în timp ce grupul PSA Peugeot Citroen a crescut cu 13.2%.

Seat, singura marcă la care vânzările au scăzut

De altfel, la nivelul uniunii Europene, o singură marcă a înregistrat o scădere a vânzărilor: Seat, constructorul spaniol deţinut de Volkswagen, a raportat vânzări de 24.000 de unităţi, cu 4.3% mai mici decât în perioada similară a anului trecut.

La nivelul primelor două luni ale anului, vânzările de maşini noi în UE au crescut cu 10.1%, la 2.118.273 unităţi. Dintre acestea, 59.535 unităţi au aparţinut celor de la Dacia, astfel că marca de la Mioveni a crescut cu 4.2% în ianuarie-februarie comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Ca de obicei, "vinovate" de creşterea de vânzări sunt principalele pieţe europene. Dintre acestea, Italia a crescut în cel mai susţinut ritm, cu 27.3%, însă nici celelalte ţări din Vest nu s-au lăsat mai prejos: Franţa a raportat o creştere de 13%, Spania de 12.6%, iar Germania de 12%.

România a reuşit să comercializeze 5.099 de maşini, în creştere cu 23.9%, ceea ce plasează ţara noastră sub Ungaria (6.625 unităţi), dar peste Bulgaria, care a reuşit să vândă doar 1.661 de maşini noi. Singurele ţări din UE care au înregistrat un declin al vânzărilor sunt Grecia (-32.4%) şi Olanda (-15%). 

Top 5 grupuri auto în februarie 2016

Loc Grup auto Ianuarie 2016 Crestere
1 Volkswagen 252.629 8%
2 PSA Peugeot Citroen 119.510 13.2%
3 Renault 104.923 10.1%
4 Fiat-Chrysler 79.948 22.9%
5 Ford 71.529 19%

Top 5 pieţe auto în UE în februarie 2016

Loc Tara Ianuarie 2016 Crestere
1 Germania 223.254 12%
2 Italia 172.241 27.3%
3 Franta 166.728 13%
4 Spania 97.650 12.6%
5 Marea Britanie 83.395 8.4%

Via ACEA

  • Andy, miercuri, 16.03.2016 11:02

    E o mica greseala in clasamentul pe tari: Italia ar trebui sa fie pe 2 daca volumul vanzarilor e corect. Interesant cum Marea Britanie e abia pe 5, chiar in urma Spaniei...in conditiile in care nu demult era a doua piata europeana dupa Germania.

  • daniel.popescu, miercuri, 16.03.2016 11:23

    @Andy: Multumesc, am corectat.

  • vianu, miercuri, 16.03.2016 11:42

    fara sa starnesc un rht de discutie in contradictoriu (nu vad de ce ar fi in contradictoriu pentru ca cifrele vorbesc dela sine)....scandalul dieselgate isi arata "efectele"...sunt curios cat de mult se va intinde. Personal, cred, pana cel putin la mijlocul anului. Oricum e un an nepotrivit sa fi prins cu ocaua mica, majoritatea constructorilor isi innoiesc oferta si o eventuala incercare de diminuare a socului s-ar face, tipic, cu niste facelifturi promovate drept modele noi ori dimiunari de pret pe principiul "la fel de multa masina pentru mai putini bani" E o perioada foarte interesant de urmarit

  • radu, miercuri, 16.03.2016 12:11

    Greseala.. franta in loc de Franta: "nu s-au lăsat mai prejos: frântă a raportat o creştere de 13%, Spania de ...."

  • LauCalin, miercuri, 16.03.2016 14:08

    VW a vândut mai mult decât PSA si Renault împreună. Poate ca asta e cel mai important din toata stirea.

  • @LauCalin, miercuri, 16.03.2016 20:14

    Bravo, ai descoperit apa calda. Totusi... Cand cresterea ta e mai mica decat a altor grupuri auto, atunci un lucru e clar : pierzi cota de piata...Trendul acesta e aici sa ramana ceva vreme. Asta ar trebui sa ingrijoreze Grupul Volkswagen. Piata oricum e pe crestere in general. E un lucru bun in ansamblu. Ingrat statut are Seat . Ramane oaia neagra a concernului. Chiar merita ceva mai mult decat sa fie inclusa in grupul Volkswagen.

  • LauCalin, miercuri, 16.03.2016 20:44

    Dar ce am spus, domnilor, "nelalocul" lui de mi-ati bagat pumnul in gura? Va rog sa justificati. :)) Multumesc :)

  • vianu, miercuri, 16.03.2016 21:08

    mie, de exemplu, mi se pare cea mai importanta cresterea lui Fiat si faptul ca, in ciuda injuraturilor si a imaginii proaste a lui Marchione, compania castiga increderea clientilor.

  • LauCalin, miercuri, 16.03.2016 22:15

    @LauCalin Nu am descoperit nici o apa calda. S-a intamplat ceva ce orice om care gandeste obiectiv, poate deduce. Pot sa pun pariu cu voi ca Talisman nici nu se va apropia de cifrele lui Passat de exemplu, Si in continuare Golf se va vinde f bine, cu tot Dieselgate-ul vietii. Si stiti de ce? Pentru ca nu a fost afectat consumatorul de rand, in speta cumparatorul, in nici un fel. Problema Dieselgate nu a simtit-o, ci doar a auzit de ea. Motiv pentru care el nu isi face griji. Cam cum s-a intamplat cu problemele Toyota acum 5-6 ani, cand nici un posesor nu a semnalat ca ar avea probleme. Si cu toate astea recall s-a facut. Sau poate prea putin pentru a fi considerata o adevarat problema. Si una e sa-ti scada cota de piata cand vinzi cat doua companii mari la un loc. Adica VW a vandut mai mult decat constructorii auto francezi impreuna. In plus, procentul in scadere nu e atat de "dureros" cand ne gandim ce probleme sunt pe capul lui VW si daca il raportam la numarul de unitati vandute. Si sa nu zici ca nu ti-am spus, dar vedea ca VW nu va fi nevoita sa vanda nici o companie ca sa faca rost de bani. Luati in calcul si faptul ca lansarea lui Bugatti Chiron, o masina care mai mult ii stoarce de bani pe cei de la VW, in loc sa aduca bani asa cum fac celelalte marci (bine, cu exceptia deja obisnuita numita Seat - si care nu va aduce niciodata mare lucru :)) ), nu a fost amanata. Acum poate veti spune ca Bugatt Chiron e altceva. Pai este, dar cand esti terminat asa cum unii si-ar dori, ar insemna sa nu iti permiti nici de pe ce "sa bei apa".

  • vianu, miercuri, 16.03.2016 22:42

    @Lau exista rezerve de bani la tescherea. Cel putin asa se lauda. Si poate e si adevarat tinand cont de vanzarile masive si la suprapret din China. Chiron e imagine pura, au fost OBLIGATI sa-l lanseze pentru ca amanarea sau abandonul ar fi demonstrat slabiciunea firmei si lipsa de incredere in viitor. daca e sa ma intrebi pe mine (da' nu ma intrebi) eu simt disperare. Nu o vor arata in veci, ar fi ridicol, de aceea ofensiva de imagine e in toi. Chiron e varf de lance, lansarea unor versiuni mai ieftine ca pentru orice buzunar sau generatii mai ieftine, noutatile zilnice cu electrificarea/hibridizarea peste tzshpe ani cu performante incredibile (care oricum le flutura orice producator) e inca o strategie, mai vad acum si apetitul brusc pentru curse electrice dupa modelul Tesla. Chiar daca scaderile in vanzari/cota de piata nu vor fi palpabile (e si imposibil, sunt pur si simplu prea bine infipti) compania va iesi slabita din acest proces. Evident sunt o sumedenie de factori ce pot inclina balanta catre rau de aceea eu n-as fi atat de optimist ca tine. PS. tu ai vazut cam cum au fost primiti in ultimile 2 luni baietii astia in propria tara? sau chestia asta o trecem la capitolul zvonuri?

  • LauCalin, miercuri, 16.03.2016 23:58

    Cum au fost primiti? Merkel le-a dat peste bot... in adevartul" spirit nemtesc, deh. Dar nu m-as mira ca tocmai statul german sa pompeze niste bani lui VW ca sa-i ajute sa scape de rahat. Pentru ca, pana la urma VW nu inseama doar niste masini pe care le vedem pe strada. Vorbim de zeci de mii de locuri de munca, parteneri si colaboratori care toti ar avea de suferit. Si daca imi amintesc bine si PSA a cerut bani de la stat. Si GM. Bine, bossii de la GM au cerut mai cu stil. :))) Asta e ceva ce marii hateri nu o pot deduce, si anume REPERCURSIUNILE căderii unui imperiu. Se bucura când aud ca VW are probleme grave, de parca ar fi An---a 3. Problemele dintr-o companie mare, oricare ar fi ea si din orice domeniu ar fi, nu pot duce la nimic constructiv, care sa le ajute sa crească si sa se dezvolte mai mult. Pentru ca de ea sunt legate sau chiar depinde si soarta altor companii.