Europa pregătește o lege pentru bateriile mașinilor electrice: producătorii trebuie să dezvăluie emisiile de dioxid de carbon și să recicleze litiul
Uniunea Europeană intenționează să oblige producătorii de baterii pentru mașini electrice să dezvăluie emisiile de dioxid de carbon generate în procesul de producție și să recicleze cel puțin 70% din litiul utilizat.
Comisia Europeană a redactat în această perioadă o propunere de lege pentru producția, utilizarea și reciclarea bateriilor utilizate pentru mașinile electrice.
Legea propusă vizează trei aspecte importante de care producătorii de baterii și constructorii auto trebuie să țină cont. Astfel, producătorii de baterii trebuie să menționeze cantitatea de emisii de dioxid de carbon din întregul proces de producție, de la activitățile de minare a materiilor prime până la producția efectivă și operațiunile de reciclare.
Pe baza acestor date, Uniunea Europeană ar urma să implementeze o limită maximă de emisii pentru producția bateriilor cu scopul de a impulsiona utilizarea de "energie curată" în procesul de producție.
De asemenea, Uniunea Europeană intenționează să interzică bateriile care utilizează materie primă provenită din anumite zone unde au loc abuzuri ale muncitorilor sau unde sunt folosiți copii care nu au dreptul legal de munci.
Nu în ultimul rând, până în anul 2030, producătorii vor fi obligați să recicleze 70% din litiul bateriilor uzate.
Noua lege vine în contextul în care cei mai mulți producători auto folosesc în prezent baterii produse în China (în principal de CATL) și Coreea de Sud (LG Chem și Samsung SDI). Europa a anunțat deja o serie de programe pentru a produce baterii pentru mașini electrice pe Bătrânul Continent, în special în Germania și Franța.
"Legea bateriilor va fi prima de acest fel și vine în contextul creșterii vânzărilor și a uzinelor de baterii care încep să apară în Europa. Indiferent că sunt produse în Europa sau nu, legea va garanta că bateriile folosite în Europa sunt mai curate și reciclabile", afirmă reprezentanții grupului de mediu Transport&Environment.
Si poate vom afla cât de verde este acesta tehnologie