EuroNCAP va nota si comportamentul ESP-ului
EuroNCAP va supune masinile la un test de stabilitate in urma caruia masinile vor fi notate aditional la capitolul siguranta. La testele efectuate in 2009, toate masinile au trecut probele de stabilitate.
Organizatia independenta EuroNCAP a anuntat ca a adaugat in lista de teste de siguranta la care este supusa o masina si rezultate care au in vedere modul in care sistemul ESP se comporta atunci cand este activat in situatii limita.
CUM TESTEAZA EuroNCAP?
Testele de control al stabilitatii vizeaza comportamentul masinii in asa-numitul test al elanului, in care masina care ruleaza cu 80 km/h schimba brusc banda si revine apoi imediat pe banda initiala. Manevra se repeta de mai multe ori pentru fiecare masina, organizatorii testelor ridicand viteza de rulare a masinii sau unghiul de virare de fiecare data. Mai mult, testele sunt efectuate cu si fara ESP-ul cuplat in cazul masinilor care permit decuplarea sistemului. Organizatorii noteaza ulterior raspunsul directiei si viteza la care robotul programat sa vireze scapa masina de sub control.
PRIMELE REZULTATE
Conform primelor rezultate publicate de EuroNCAP, care au ca subiecte 40 de modele testate de EuroNCAP in cursul anului 2009, toate masinile au reusit sa treaca testele. Cu toate acestea, EuroNCAP a indreptat critici asupra modelelor Subaru Impreza si Alfa Romeo MiTo din cauza faptului ca butonul de decuplare a ESP-ului poate fi apasat accidental (pe Impreza) sau din cauza faptului ca masina a picat testul in modul de rulare Dynamic (in cazul lui MiTo).
CE ESTE ESP-ul?
Sistemul ESP functioneaza comparand in timp real directia si franele cu ceea ce masina face de fapt. Daca senzorii detecteaza ca masina derapeaza intr-un viraj, acesta aplica automat franele pe fiecare roata separat pentru a aduce masina din nou pe trasa si pentru a evita un accident.
Conform analizelor, masinile care dispun de sistemul ESP au cu 25% mai putine sanse sa fie implicate intr-un accident fatal decat cele care nu au sistmul ESP activ.
via | EuroNCAP (inreg.)
era bine sa fie obligatoriu si airbag-uri laterale si/sau cortina, nu mai zic de genunchi, frane spate disc nu tambur ... ce sa te faci scump dom'le scump