EuroNCAP schimba criteriile de punctare

Publicat miercuri, 05.11.2008 17:32 de Sebastian Toma

EuroNCAP isi va schimba criteriile de punctare a modelelor. Fara ESP, un automobil nu poate obtine cinci stele.

Organizatia EuroNCAP si-a schimbat criteriile de jurizare privind nivelul de siguranta al automobilelor testate. Astfel, daca un model nu are minim 60 de procente din gama de versiuni echipate scandard cu ESP, acesta nu va primi cinci stele EuroNCAP drept clasificare generala.

Clasificarea generala este obtinuta dupa ce automobilul este evaluat din patru puncte de vedere: protectia pasagerilor adulti, protectia pasagerilor copii, protectia pietonilor si sistemele de asistenta pentru siguranta. Ultimul criteriu este nou introdus si va permite EuroNCAP sa evalueze sistemele electronice de siguranta activa, care joaca un rol din ce in ce mai mare in evitarea accidentelor si minimizarea ranilor.

Noile criterii de jurizare au fost alese pentru micsora numarul de raniti, victime si mai ales numarul de accidente de pe drumurile din Uniunea Europeana. In conditiile in care un vehicul se descurca bine in primele trei categorii, dar nu are ESC, acest vehicul va primi maxim patru stele EuroNCAP. ESP este un acronim care se revera la orice sistem electronic de control al stabilitatii. Aceasta decizie a fost luata in urma studiului intens al statisticilor, care au aratat ca sistemele ESP joaca un rol important in micsorarea gravitatii accidentelor si mai ales in prevenirea acestora.

Primele rezultate ale testelor in baza noilor criterii vor fi publicate in februarie 2009. Din acel moment, clientii ar trebui sa urmareasca in principal clasificarea generala EuroNCAP si abia apoi celelalte clasificari, in caz ca doresc lamuriri suplimentare.

Pe langa aceasta masura, EuroNCAP a inceput testarea scaunelor pentru a studia comportamentul acestora la impactul posterior. Incepand cu anul 2009, toate vehiculele testate vor trebui sa treaca printr-un impact posterior, care va fi considerat parte integranta a pachetului de protectie al pasagerilor. Testele de impact frontal, lateral, precum si testele pentru siguranta ale pietonilor vor fi facute conform aceleiasi proceduri folosite pana acum.

Via | EuroNCAP 

  • TOKYODREAM, joi, 06.11.2008 11:23
    mai trebuie

    Trebuie masita si viteza de impact la 80-85 km/h, si vedem atunci cine trece de 4 stele.

  • alecstm, joi, 06.11.2008 11:59
    ESP - ESC

    Poate uni stiu ca e vb de o greseala de tastare, dar pe altii ii bagi in ceata! E atat de greu de recitit articlolu de mai multe ori ? Care e graba publicarii lor?

  • Dvictor, joi, 06.11.2008 13:28
    Este drumul bun

    Sunt pe drumul cel bun. Astfel, imping industria auto in fata, si sunt evitate situatii in care Renault nu are disponibila optiunea ESP (pt megane si Clio) in Romania. Este strigator la cer. Ma speriasem ca vor face ca frustratii de la ADAC, care puneau Honda civic pe primele locuri din cauza rezultatelor pt pietoni. Euroncap se dovedesc intradevar seriosi. @TOKYODREAM Sa nu asculti toti ce spun astia la TV/ADAC. Uita-te la imagini. Laguna este o masina genial de sigura. Orice alta nemtoaica s-ar fi rupt in 3 dupa lovitura aia. (in caz ca te refereai la testul respectiv) :D

  • Gogu, joi, 06.11.2008 14:50
    Viteza

    de acord , sa mareasca viteza cum a zis si TOKYODREAM la 85 km/h atunci sa vedem cate ajung la 4 stele , nu cate trec de 4 !

  • Sebastian Toma, vineri, 07.11.2008 14:55
    @ alecstm

    Am folosit acronimul ESC deoarece acesta se refera la toate sistemele electronice de control al stabilitatii. Acest acronim este folosit si pe site-ul EuroNCAP.