EuroNCAP pune la încercare noul Renault Twizy: 6 puncte din 16 posibile
Organismul independent EuroNCAP a publicat rezultatele testelor de siguranţă pentru categoria cvadriciclurilor grele, printre care se numără şi Renault Twizy. Spre deosebire de autovehicule, acestea nu primesc stele de siguranţă, ci doar puncte.
EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele a patru teste de siguranţă pentru categoria cvadriciclurilor grele, în care se încadrează şi Renault Twizy. Spre deosebire de testele obişnuite derulate de EuroNCAP, categoria cvadriciclurilor a primit atenţie specială, deoarece aceste modele sunt vândute drept alternative la mopede, motociclete şi automobile de dimensiuni mici, fiind gândite cu precădere pentru mediul urban. Indiferent că vorbim despre cvadriciclurile uşoare, clasate în categoria L6e sau cvadriciclurile "grele", încadrate în categoria L7e, cei de la EuroNCAP au folosit acelaşi standard pentru toate vehiculele pe care le-au testat în acest segment. Testele organismului independent specializat în evaluarea nivelului de siguranţă oferit de un autovehicul au vizat impactul frontal şi impactul lateral, considerate cele mai probabile accidente în care ar putea să fie implicată această categorie de vehicule, iar rezultatele nu au fost tocmai fericite. A fost simulat un impact cu un alt vehicul, la 50 km/h, viteză pe care nu o pot atinge toate vehiculele testate, dar care este posibilă în cadrul unui impact din viaţa reală.
Preţuri Renault Twizy în România: modelul electric cu două locuri pleacă de la 7.000 de euro
Pentru că nu există acelaşi standard de siguranţă pentru automobile şi cvadricicluri la nivel european, cei de la EuroNCAP au preferat să lase deoparte stelele de siguranţă folosite de obicei la publicarea rezultatelor pentru a evita comparaţiile între cele două categorii. Aşadar, aceste rezultate vor fi evaluate doar prin prisma punctelor acordate în urma comportamentului cvadriciclurilor la testele de impact organizate de EuroNCAP, iar nivelul de siguranţă oferit poate fi cuantificat printr-un raport dintre punctajul obţinut şi punctajul maxim disponibil (16 puncte). La rândul lor, punctele sunt obţinute în principal pentru nivelul de forţă resimţit de senzorii din manechinele de crash-test, cu toate că exisă posibilitatea unor penalizări pentru performanţe slabe ale structurii sau ale sistemelor de siguranţă pasivă.
Renault Twizy: 6/16
Cvadriciclul electric de la Renault a obţinut cel mai bun rezultat al acestei sesiuni de testare. Cu toate acestea, asta nu înseamnă că specialiştii de la EuroNCAP au fost mulţumiţi. Deşi forţele la care a fost supus manechinul nu i-au pus viaţa în pericol per ansamblu, au fost detectate niveluri periculoase ale forţelor resimţite la gâtul manechiului şi protecţia părţii superioare a corpului este slabă. De asemenea, nivelul de protecţie al femurului şoferului şi al genunchilor este slab. La impactul lateral, capul manechiunului a fost expus în afara vehiculului, ceea ce prezintă riscuri mari în lumea reală, aducând alte penalizări.
Tazzari Zero: 4/16
Zero nu are niciun airbag în dotare, iar centura în trei puncte care ţine şoferul s-a rup în urma impactului frontal. În urma acestui incident, modelul a fost penalizat sever de cei de la EuroNCAP, după cum s-ar fi întâmplat şi la un autoturism, dacă acesta ar avea o centură care s-ar desprinde de caroserie în urma impactului. Pe deasupra, uşa şoferului s-a deschis la impactul lateral, ceea ce înseamnă că există un risc mare ca şoferul să fie aruncat din vehicul în cazul unui accident grav.
Club Car Villager 2+2 LSV: 2/16
Acest cvadriciclu, folosit în spaţii publice închise sau chiar pe terenuri de golf, poate fi periculoas în caz de impact cu un alt vehicul, spun cei de la EuroNCAP. Spre exemplu, la impactul frontal, volanul s-a deplasat înspre bancheta ocupanţilor cu aproape jumătate de metru. Pe de o parte, acest lucru a ajutat la disiparea energiei de impact, dar lipsa airbag-ului şi deplasarea exagerată a coloanei de direcţie au fost penalizate de organismul european de evaluare a siguranţei ocupanţilor. De asemenea, capul pasagerilor este expus la impactul lateral, lucru care prezintă un risc mare de deces în accidentele din viaţa reală.
Ligier IXO JS Line: 2/16
La fel ca la Tazzari Zero, centura lui Ligier IXO s-a desprins la impactul frontal. Nici pentru acest model nu sunt disponibile airbag-uri, iar toate regiunile corpului sunt în pericol de a fi rănite în urma unui impact, notează cei de la EuroNCAP. Deplasarea accentuată a volanului indică un risc mare de rănire fatală a şoferului în cazul unui accident, iar centura nu protejează cum trebuie ocupantul, deoarece ajunge să stea prea sus pe abdomenul acestuia şi nu are un sistem care să prevină culisarea pasagerului sa pe sub braţul central al acesteia, ceea ce ar putea să ducă la un risc crescut de deces sau rănire gravă în urma unui accident.
Via EuroNCAP
Si sa vad acuma cine mai are curaj sa mearga prin oras cu un Twix din asta cand la semafor trec bizoni cu Touareg pe rosu. Poate nu pe rosu dar aproape urca pe tine.