EuroNCAP despre sistemele de frânare automată: "Au redus cu 38% accidentele din viaţa reală"
EuroNCAP a publicat rezultatele unui studiu derulat în colaborare cu omologul său din Australia privind rezultatele în viaţa reală ale introducerii sistemelor de frânare automată care funcţionează la viteze de până la 50 km/h.
EuroNCAP şi ANCAP, echivalentul australian al organizaţiei independente, au derulat un studiu pentru a cuantifica existenţa sistemelor nou introduse de frânare automată de urgenţă în viaţa reală. Datele culese de cele două organisme independente au vizat sistemele care au fost introduse de câţiva ani pe anumite automobile şi care acţionează automat frânele la un impact frontal iminent cu un alt vehicul. Concluzia analizei este simplă: nu există nicio diferenţă semnificativă între beneficiile reale ale sistemului între mediile urbane şi rurale, iar tehnologia actuală a dus la reducerea accidentelor cu 38% în viaţa reală. Vorbim strict de tipul de accident pe care doreşte să îl prevină acest sistem, care implică un autoturism care loveşte vehiculul din faţa sa din neatenţia şoferului.
Frânarea automată de urgenţă, esenţială pentru obţinerea a 5 stele EuroNCAP în 2016
Studiul a comparat vehiculele echipate din fabrică cu sisteme de frânare autonomă de urgenţă cu echivalentele lor fără aceste sisteme şi statisticile de accidente defalcate pe categorii şi clase. Nu există nicio diferenţă statistică între accidentele la viteze urbane, de sub 60 km/h, şi accidentele la viteze aferente regimului extraurban, derulate la peste 60km/h. Statisticile arată că maşinile echipate cu sistemul de frânare autonomă au fost implicate în 38% mai puţine accidente decât echivalentele lor care nu beneficiau de o asemenea tehnologie. Datele provin din cinci ţări europene plus Australia şi sunt culese şi analizate folosind formatul standard şi noua perspectivă a meta-analizei.
Americanii au testat sistemele de frânare automată de pe 74 de maşini
Tehnologia AEB, după cum este abreviată de EuroNCAP, devine din ce în ce mai populară în rândul constructorilor de automobile şi pare să îşi facă loc şi pe cele mai ieftine modele din portofoliile diferitelor concerne. Aceasta implică un set de senzori dedicaţi şi un mijloc de operare a sistemului de frânare în cazul în care şoferul nu reacţionează în niciun fel sau are o reacţie prea lentă la martorii din bord şi semnalele audio care îi atenţionează că urmează un impact frontal iminent cu vehiculul din faţa sa.
Volvo City Safety, sistemul de frânare automată al suedezilor, a primit distincţia EuroNCAP Advance
Via EuroNCAP
o stire care, vad, nu starneste nimanui interesu' dar, in schimb, ne batem in cilindreea, caii putere si fiabilitatea lu' peshte prajit concluzionez....putini soferi da' multi chibiti